بازدید 66803

هدیه شوم سعودی‌ها به دختر و پسرهای ایرانی

دختر و پسرهای ایرانی حین خوش گذرانی با دوستان خود در دام توطئه‌های دشمنان قرار می‌گیرند، بی‌آنکه از آن با خبر باشند.
کد خبر: ۵۹۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 04 June 2016
در یک یا دو دهه پیش، کمتر کسی گمان می کرد روزی فرا رسد که این چنین قبح قلیان شکسته شود و به میهمان پر و پا قرص بخش قابل توجهی از پیک نیک ها، دورهمی ها،شب نشینی ها و حتی طبیعت گردی جوانان مبدل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مشاهده صحنه جوانانی که در طول شبانه روز در اقصی نقاط کشور پک های سنگین و دم و بازدم های خود را برای چاق شدن تنباکوهای رنگارنگ حبس و آزاد می کنند آنچنان شایع شده و گسترش یافته که دیگر کمتر کسی را می توان یافت که لب های خود را از دیدن چنین صحنه هایی  بِگَزَد و یا به نشانه تاسف سر خود را تکان دهد، گویی قبح زدایی از قلیان به میزانی گسترش یافته که به امری عادی و روزمره مبدل شده است.

اما آنچه که در طول سالیان اخیر به کرات تکرار شده،معطوف به تهدیداتی می شود که این آلت قدیمی و سنتی استعمال تنباکو با گره خوردن به تنباکوها و دخانیات های نوظهور،کوی و برزن و شهر و روستا را  دیده است.

* توام شدن سبک جدیدی از زندگی با مرگ تدریجی


بر اساس آنچه که در رسانه ها منتشر شده،در طول سال بصورت میانگین قریب به 35 هزار تن تنباکو در کشور دود می شود،لذا تاکنون هیچ تحقیق جامع و علمی در خصوص میزان تعداد قلیانی ها در کشور انجام نشده است،امری که البته احصای آماری آن با دشواری هایی همراه است.

البته تحقق این امر(احصای آماری) چندان غیر ممکن هم به نظر نمی رسد و می توان با ضریب خطایی محدود آن را برآورد کرد که تحقق این امر مستلزم لحاظ کردن تکنیک های آماری و تحقیق و پژو هش های علمی خاص به خود است.

آنچه که مبرهن است معطوف به این امر می شود که به هر حال با طی شدن فراز و نشیب های اجتماعی در طول سالیان اخیر،سبک زندگی بخصوص در طیف جوانان و نوجوانان کشور تغییر یافته است.

در واقع کمتر هفته ای را می توان در ایام ماه یافت که خبری از ضرر و زیان قلیان رسانه ای نشود،روزی از آغشته بودن تنباکوی قلیان ها به مواد مخدر خبر می رسد و در روز دیگر از ماده ای سمی به نام((معسل))یاد می شود.

تغییر سبک زندگی جوانان،با مخاطرات جدی همراه شده که یکی از نمونه های بارز آن به قلیان و شیوع مصرف آن در میان جوانان و نوجوانان معطوف می شود.

وضعیت و سمت و سوی این روند تا جایی پیش رفته که محمد رضا مسجدی،دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران از مصرف 18 درصدی قلیان در میان دختران جوان خبر می دهد،آماری تامل برانگیز که حکایت از شکننده شدن قبح دود قلیان در جامعه است.

برخلاف تصور رایج و نادرستی که در میان برخی لایه ها و طیف های گوناگون اجتماعی حاکم است،مضرات قلیان بسیار بیشتر و افزون تر از سیگار است.

بر اساس آنچه که در رسانه ها منتشر شده،مصرف هر نوبت قلیان،معادل دود کردن 70 نخ سیگار است که به تبع در چنین شرایطی امکان بروز و ابتلای به سرطان های ریه،دهان،فاسد شدن دندان ها،عارضه های قلبی،عروقی،ریوی بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

آغشته شدن تنباکوها و یا بهتر بگوییم شبه تنباکوها یا به اصطلاح توتون ها به موادی سمی همچون (معسل) از دیگر دغدغه هایی است که حوزه سلامت مصرف کنندگان را بیش از پیش به چالش می کشد ،ماده ای که به اعتقاد زال زاده،مربی ارشد کلینیک ترک دخانیات استان فارس،مسیر ورودی آن ازکشور عربستان است.

این ماده سمی با اسانس های متعدد،متنوع و معطری همچون هلو،نعناع،موز،سیب،توت فرنگی،آدامس،نوشابه و...در بازار عرضه می شود،غافل از اینکه عامل اصلی بخش قابل توجهی از سرطان ها و پرخاشگری و عصبی بودن جوانان به مصرف این تنباکوهای پر زرق و برق باز می گردد.

* قلیان چاق شده،درب منزل،با یک تماس تلفنی!


بطور طبیعی هر آنچه تقاضای بیشتری در بازار حاکم شود،میزان عرضه نیز افزایش خواهد یافت و حالا مرز این عرضه و تقاضا تا جایی پیش رفته که شاهد هستیم همچون فست فود و غذاهای مطبخ خانه ها،پیک های آماده،قلیان چاق شده را درب منزل به شما تحویل می دهند،به نوعی می توان آن را تسهیلات نوظهوری تعبیر کردبرای افرادی که حال و حوصله چاق کرده آن را ندارند.

عرضه قلیان های یکبار مصرف در پارک ها،بوستان ها و اماکن تفریحی را بخش دیگری از این معضل فراگیر می توان یافت که گویی هر روز بیش از گذشته در لایه های متعدد اجتماعی نفوذ و رسوخ می کند.

* فروش ته مانده تنباکوو توتون ها با 20 برابر قیمت


چندی پیش،محمد اسماعیل افشار،عضو هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در مقام سخنران پیش از خطبه نماز جمعه،پرده از واقعیتی برداشت که موید پشت پرده سودهای کلانی است که بواسطه تعدادی فعالان این حوزه کسب می شود.

وی با اشاره به جمع آوری توتون های ته مانده گفت:بعداز تجمیع این توتون ها،تنباکوی مذکور به کشور لبنان ارسال می شوند و بعد از طی فرایندی با 20 برابر قیمت در بازار مصرف،توزیع می شود.

بر اساس اظهارات افشار،هر ساله قریب به 300 هزار میلیارد تومان در کشور دود می شود که دو برابر این میزان مصروف حوزه درمانی می شود،عرصه ای که نتیجه مصرف افسارگسیخته دخانیات و تنباکو در جامعه ایران است،

جامعه ای که پیش از این تنها مصرف کنندگان آن قشری خاص از میانسالان و شاید عده قلیلی از سالمندان را به خود اختصاص می داد،اما امروز زن و مرد،دختر و پسر،نوجوان و جوان را با خود درگیر ساخته است.

* قوانین کاغذی مقابله با دخانیات


از تصویب قانون جامع کنترل دخانیات،قریب به یک دهه می گذرد،اما همچنان شاهد هستیم مسیر اجرایی آن با موانع و دشواری هایی مواجه است،گویی تصویب آن تنها بر روی کاغذ معنا دارد و ضمانت اجرایی خاصی برای آن پیش بینی نشده و یا اینکه حداقل در ابعاد عملیاتی شاهد توفیق چندانی در این حوزه نبوده ایم که اگر غیر از این بود،امروز شاهد چنین معضل جدی و مخاطره آمیزی برای سلامت جامعه نبودیم.

شاید هم مافیای سیگار،دخانیات و قلیان آنچنان قدرت یافته که توانایی چندانی برای مقابله و دفع آن وجود ندارد،اما با همه این اوصاف در یک نکته هیچ تردیدی وجود ندارد،سلامت جامعه به شدت در سایه نحیف قلیان ها به مخاطره افتاده و استمرار وضعیت موجود هزینه های سنگین و گزافی را به حوزه بهداشت و درمان کشور تحمیل خواهد کرد، هزینه هایی که می تواند صرف عمران و آبادانی کشور شود،برای احیاء و بازیابی سلامت از دست رفته قلیان بازها خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸۷
انتشار یافته: ۱۰۰
مقصر خانوده های ایرانی هستند که ترجیح می دهند بچه ها شون در حضورشون به استعمال قلیون بپردازد تا اینکه در خفا سیگار بکشند غافل از اینکه قلیون به مراتب بدتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
در خفا ممکنه موادی دیگه هم مصرف کنند
ناشناس
| New Zealand |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
نه عزیزم برای اینه که در خفا به سیگار ختم نمی شه دفع افسد به فاسد می کنن چه کنن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
من تو شمال دختر 12 ساله دیدم جلوی والدینش با افتخار قلیون می کشید
رسانه ها آنجور که باید وشاید به این موضوع نمی پردازند و هنوز این باور در ذهن برخی است که قلیان بی خطر است بدتر از آن قلیان کشیدن پدر ومادر جلو بچه هاست یعنی نسلی که به راحتی قلیان کش خواهد شد
بابا قليون رو ول كن ببين مشروب چه وضعي پيدا كرده كمتر مهماني من ديدم كه مشروب نباشه با يك تلفن ٥دقيقه ديگه دستت ميرسونن همه جوانها دارن اين آشغال رو به بدترين شكلي ميخورن آخه چرا اونوقت چند تا دختر پسر رو تو قزوين ميگيرن شلاق ميزنن فكر ميكنن مشكل حل ميشه من كه باور كن از نماز خوندن هم ديگه بخاطر اون عكس هاي دختر و پسرهايي كه شلاق خوردن منصرف شدم
داعش با گسترش مصرف قلیان در بین جوانان برومند ما خود را در افکار عمومی کشور های منطقه منفور خواهد کرد
باسلام.سوالم از صدا وسيما اينه مگه صدا وسيما دانشگاه ملي نيست؟چرا براي تبليغ شامپوبراي سر وقت ميذاره ولي براي مضرات قليان وسيگارونوشابه گازدار وقت كمتري ميذاره؟يا وقت نميذاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
جواب مشخصه
چون براي شامپو يكي پول ميده كه مردم تشويق به مصرفش بشن
اما براي قليون اگه بكن نكش اولا كشي پول نميده تبليغ كنه به ضرر خودش
سودشون تو كشيدن قليون هستش
حالا مردم مردن كه مردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
هم و غم رسانه ملی مظلومیت فلسطین و لبنان و سوریه است
تابناك عزيز از قليان راحت تر مواد مخدر است كه در هر جاي شهر به راحتي در دسترس است حداقل قليان در عموم استفاده ميشود و بيشتر قابل كنترل است شما هميشه در رابطه با حذف قليان صحبت ميكنيد ولي هيچ وقت به اين فكر ميكنيد اگر قليان ممنوع شود تمام اين موارد همچون مابقي مواد مخدر به خانه ها كشيده ميشود و اون زمان هست تازه مشكلات شروع ميشود و در كنار اين ممنوعيت مواد مخدر نيز به آن جوانهايي كه فقط قليان ميكشند اضافه ميشود اشتباه شما اين است كه هميشه به فكر صورت مسئله هستيد ولي قدرت فرهنگ سازي را فراموش ميكنيد لطفا اين مورد را نيز مانند مشروبات الكلي و مواد مخدر به زير سقف خانه ها هدايت نكنيد تا اين گره را تبديل به گره كور نكنيد
باباهمه اینا که گفتی رو همه میدونن متاسفانه برای رفع این معضل باید اول با شدت با توزیع مواد دخانی در سطح کشور مقابله بشه .یعنی حتی اجازه ندن که تو کیوسکا و مغازه فزوخته بشه من خودم تا پارسال سیگار میکشیدم حدود ۲۸ سال شد.ولی با توفیقی که خداوند متعال در من ایجاد کرد ترکش کردم . فرهنگ سازی و تفهیم جوانان به اینکه این دودی که وارد ریه ها میشه هیچ سودی برای بدن نداره.کل دنیا هم به این نکته رسیدن که مضرترین ماده ای که وارد بدن میشه از همین دود مواد دخانیه.ببخشید طولانی شد ولی درباره این دخانیات هرچقد مطلب نوشته بشه کمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
البته برای ترک کردن سیگار یک سال خیلی زوده بگی ترک کردم!!!!
میشه بگین چه ربطی به سعودی داشت؟ جالبه همه چیز میخواین بندازین گردن یه نفر دیگه. حتما بیکاری فقر فلاکت فساد رانت دزدی مربوط به سعودی یا اعتیاد و تن فروشی پاک کردن صورت مسئله خیلی آسونه بهتر نیست اول مسئولیت خودمون قبول کنیم شاید حل این معضلات بهتر باشه تا بخوایم یک کشور و یا شخص دیگه مسئول قرار بدیم /؟!!
قلیان از شیشه وکرک هم بدتراست.جمع اوری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
قلیان بد هست، درست ولی از شیشه و کراک؟ بدتره؟ چرا؟
دخانیات مال دولت و منبع درآمدشه. بیخودی دشمن زیاد نکنید. شلوغشم نکنید
پس اگه همه چیز تقصیر سعودی و انگلیس و... لابد خودمون برگ چغندریم که نه اراده داریم ونه برنامه و...
راه همه تفریحات رو بستید . جوان هیجان میخواد ، وقتی یک کنسرت ساده هم تعطیله مطمینا این میشه نتیجش
خلایق هرچه لایق !!
سلام
خوب چرا وارداتش رو ممنوع نميكنند؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
همین جا تولید میشه! بفرمایید تشریف ببرید شهرک صنعتی شمس آباد ملاحظه بفرمایید...
شاهین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
وارداتش ممنوع نمیشه چون سود خیلی از ما بهترون در وارد کردن این کالاهاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
ممنوع کنن !!
مهمتر از همه90درصد کسانی که قلیان می کشند به قانون و اخلاق هم پایبند نیستند و فرزندانی بی اخلاق تربیت می کنند حالا با توحه به اینکه کمتر کسی پیدا می شود که قلیان نکشد همچین جامعه ای چه اینده ای دارد؟
بی توجهی مسولین به این مشکل ،اقدام علیه امنیت ملی است.
همه این معضلات نتیجه نبودن کار و نبودن کار هم نتیجه باز گذاشتن دست چپاولگران هست و نیست کشور است و هیچ راه گریزی برای آن متصور نیست و در حقیقت خواست عده ای است که منافع شخصی و گروهی خود را در خمودگی و لاابالی بودن جوانان می بینند و الحق که در این راه هم به نتیجه دلخواه رسیده اند بطوریکه خانواده های ایرانی از بدو تولد تا مرگ بایستی هزینه فرزندانشان را بپردازند و جوانان چیزی را که دنبالش نیستند کسب درآمد و کار است.
الان این وسط ربطش به عربستان سعودی دقیقن چیه ؟ چرا همیشه دنبال مقصر میگردیم و خودمون رو مقصر نمیدونیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
ببخشید این هدیه سوریه است داداش مهد قلیان سوریه هست نه سعودی بابا یک چیز بگو بگنجه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
آخه شرکت دخانیات ایران رو عربستان احتمالا تاسیس کرده و سود میلیاردی شو به جیب میزنه
سعودی ها؟ وات ؟
من تا اخر مطلب را خوندم
حالا نقش سعودی ها این وسط چی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
فرهنگ مصرفش از امارات اومده. اولین بار تنباکوی "معسل" از کشورهای عربی مثل کویت و امارات به ایران وارد شده.
فرهنگ مواد مخدر هم از افغانستان اومده!
ربطش به عربستان چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
ربطش به عربستان اینه که ما هیچوقت جرات قبول مسئولیت کارهایمان را نداریم و همیشه می خواهیم دیگران را برای ندانم کاری های خودمان مقصر جلوه دهیم؟؟؟؟؟!!!!!
به جای ممنوع کردن وبر خوردهای خشن مالیات تجارت وخرید وفروش تنباکو ولوازم های دیگر آن رازیاد کنند
وقتی عربستان صادرات کالای ایرانی را ممنوع و مصرف آن را حرام می دند چرا با فروشندگان عربستانی برخورد نمی شود?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
واردات !
وقتی هیچ تفریحی وجود نداره این معضلات نرمال است . وقتی هیچ انگیزه ای برای ادامه نیست . وقتی پول و کاری نیست اینده ای نیست . تو مملکتی که جوانان از هر کهنسالی پیر تر و خسته تر هستند دنبال چی هستید؟
آقايان روغن پالم را در انواع خوراكى ها استفاده مى كنند كسى اعتراضى نمى كند داروى فاسد مى دهند غذاهاى فاسىد وبسيارى تخلفات ديگر حتى اسم اين متخلفان اعلام نمى شود و رسانه به راحتى از كنار آن مى گذرند
البته كسى منكر زيان قليان نيست ولى براى جوانان اندكى فضاى تفريح بگذاريد و بعد ايراد بگيريد
خدا قوت،ما برا آزادی لبنان میجنگیم، اونا هم با تنباکوی مسموم ، جبران میکنن، چه معامله پایاپایه خوبی.
باسلام اولا"سود سرشاری که ازطریق واردات این افیون تو جیب دولت میره ارزشش بیشتر از جون جووناس دوما" اینا خودشون موندن که دیگه جطور ثابت کنن باما پدر کشتگی دارن ولی ما نمیفهمیم و بازم تولیدات سمیشونو میدیم تو ریه ها مون
برادر من قلیان مال سوریه هست تنها چیزی که از سوریه وارد ایران شد غیر از شامپوهای کیمیا قلیان بود که از سال 66 روانه ایران شد سعودی هیچ نقشی نداشته
دوباره فتوای تحریم تنباکو را بدهند . هرچند فکر نکنم مثل سابق جواب بدهد!
از بوی بد دود قلیان و سیگار دیگه توی پارک ها هم نمیشه رفت.. حداقل توی جاهای عمومی و تفریحی ممنوع بشه. هرکس میخاد بره توی خونه اش اینقدر بکشه تا جونش بالا بیاد.
همه میدونیم ضرراشو - ولی دوس داریم - بدن خودمونه -تموم شد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
شما هر چقدر دوست داری استفاده کن, اما دودشو توی حلق مردم نکن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
پس برو توي يه سوراخ بكش كه زودتر بميري، جاهاي عمومي مردم رو ناراحت نكن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
کسی نگرانت نیس. اینقد بکش تا خبرت بیاد
برای مبارزه با قلیان برخوردقهری جواب نمیدهد فقط باید این حرکت ناپسند از داخل خانه مدیریت و فرهنگ آموزی شود
اگه بده اجازه واردات ندهيد!
ازبیگانه هاانتظاری غیر ازاین نیست.مسئولینی که هم وطن دوست هستندچراوسیله مکانهای ارزان قیمت تفریحی ورزشی سرگرمی سالم برای جوانها فراهم نمیکنند.
لبنان بازسازی می کنه ته مونده قلیان رو چه ربطی به عربستان داشت
خیلی ببخشید
روی قوطیهای تنباکو رو بخونید بد نیست!
تولید سوریه
300 هزار میلیارد تومن میدونی چقدره؟
حال کسی که این آمار رو داده خوبه؟
چرا ندانم کاری و سوئ مدیرت خود را گردن این و اون می اندازیم؟جوانان از بدبختی و علافی دنبال سیگار و قلیون و مواد مخدر میرن
دلیل اصلی روی آوردن جوانان به قلیان و یا موارد منفی دیگر بیکاری است. با حل مشکل بیکاری بسیاری از مسائل ازجمله استعمال دخانیات ، طلاق گرفتن، ازدواج نکردن حل خواهد شد. از قدیم گفته اند فکر نان (کار) کن که خربزه آب است.
متاسفانه درکشورما دشمن فرضی یک اصل شده ،دغدغه ی مسئولین ماآرامش وامنیت همه کشورهای مسلمان شده تنهاجایی که فراموش شده ایران وایرانی است ،آیاتابحال چندنفرازاختلاس گران وکلاهبرداران و.... اعدام کرده اند،چون به بالاترها وصل اند،پروردگاراکسانیکه به این کشورذره ای خیانت ودزدی و.... میکنند نابوکن و.....،
جدا چرا این قهوه خونه ها بسته نمیشه؟
عربستان چیکاره است؟؟؟؟
یکی از بزرگترین کارخونه های تولید تنباکوی قلیان تو بروجرد داره تولید میکنه و سود میلیاردی میبره. البته توش جونش . چون بیشتر صادر میکنه. ولی به عربستان چه ربطی داره؟؟؟؟
برید بروجرد و برازجان و.... ببینید چند تا کارخونه تولید تنباکو پیدا میکنین!!!!

تابناک نمایش بده ....
خخخخخخ
بدبخت عربستانه چکار داره
این همه تفریح سالم برای جوانان ! چرا قلیان؟
خوشم میاد همه پی رو ربط میدین به عربستان.
در هر كشوري براي تفريح و گذراندن اوقات فراقت جوانان آپشن هاي متفاوتي هست،لطفا آپشن هاي ايران رو براي جوانان توضيح بدين كه بتونن انرژي جواني رو تخليه كنن بعد دنبال قليون و ... بگردين
کنسرت رو ممنوع کنید همه چی درست میشه
تابناک حالمون بهم خورد هر تیتری میزنی به عربستان ربطش‌میدی. فردا مصرف نوشابه را هم به اسراییل ربط بده نه که کوکاکولا واسه اونا بود؟
وقتی هیچ تفریح دیگه ای نیست چه کار کنیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
بسه دیگه . چپ میرید راست میاید میگید تفریح نداریم . قراره چی باشه تفریح که الان نداری ؟؟ اینقدر نداری که باید به تن و بدنت صدمه بزنی؟
بابا جم کنید مگه کاری داره براشون دو روزه جمش کنن,
خلایق آنچه لایق.
بکشن جونشون در بیاد. چکار به کارشون دارید؟ کسی که بد و خوب خودشو نمیفهمه، همون بهتر که زودتر سرطان ریه بگیره یا سکته کنه شرش کم شه. واسه کی دل میسوزونید؟ من بارها به افراد سیگاری تو فامیل بصورت دوستانه گفتم نکش هم برا سلامتیت هم برا جیبت ضرر داره. اما همیشه با پوزخند اون افراد مواجه شدم. یعنی واقعاً شعورشون صفره. تازگیها یکیشونو دیدم که نارسایی قلبی پیدا کرده. بهش گفتم سیگار نکش، گفت الان چند ساله گذاشتم کنار!! خوب یکی نیست بگه باید اون روز که سالم بودی ترک میکردی، الان که دیگه دیر شده.
اشتباه ازتیتر خبرشروع شده ‌‌‌‌‌به جای لبنان‌ گفته سعودی شماببخشید
فروش تمام تنباکو های معطر ممنوع و جمع اوری شود و ارائه و استفاده ان در اماکن عمومی با پلمپ و بستن ان واحد مربوطه اقدام گردد اگر واقعا دنبال تبلیغ وشعار نیستید
مرگ بر این سعودی.انها با آسیاب کردن قرص های ضد بارداری و پاشیدن پودر انها از ارتفاع خیلی بالا باعث ناباروری ابرهای کشورمان و ایجاد خشکسالی مصنوعی شده اند ولی این توطئه انان توسط دانشمندان ما خنثی شد.حجم دودی که از قلیان ها تولید می:شود با مخلوط شدن با ابرها باعث بی اثر شدن پودر قرص ها می شود.مرگ بر توطئه گران
دليل استفاده بيش از حد جوانان از قليان نبودن هيچگونه تفريحي در جامعه مي باشد،من به عنوان يك جوان به شادي و نشاط نياز دارم و اگر اقدام به شادي كنم با من برخورد مي‌شود از طرف نيروي انتظامي پس مجبورم وقتي با دوستان و خانواده جهت تفريح به بيرن مي‌روم قليان خود رو چاق كنم و يك جا بشينم و بكشم.
بنده جوان 26 ساله ای هستم که از خرداد ماه سال 94 با توکل بر خداوند متعال لب به سیگار و قلیان نزدم خدا شاهده - دوستان فقط اراده میخواد فقططططط
سلام اين قصه قليان را از دولت بپرسيد نيروي انتظامي جمع ميمكنه دولت مجوز وثبت سفارش تنباكو ميده تو گمرك ترخيص ميشه پليس مقصر نيست اما عربها با اين قليان كه ارث پدريشان است بر ماغلبه كردن اما صدا و سيما بصورت فرهنگ سازي دست به كار بشه براي شكستن قليانها از يكي از شهر ها شروع كنه ولي بعيد هست كه موفق بشه چون خيلي از رانت خورهاي بي درد نقش در تو ضيع تنباكو دارند اما امتحانش بد نيست براي نجات و سلامت مردم
خطا کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
اقا بس كنيد
مقصر مسولين ما هستند
اين جوانهاي بيچاره كجا بروند سرگرم شوند
چه ها هست
ساعت ١٢ شب به بعد يك مغازه باز نميبينيد
حتي اكثر پمپ بنزين ها بسته هستند
اين يعني چي
سعودها از ٣٥سال پيش برانه ريزي كردن تا با هر وسيله به ايران صربه بزنند
خانوادها بايد كنترل كنند
ما جوانان محكم به قليان نه بگوئيم
روزنامه فروشی های شهر تبریز داره یک به یک تبدیل به دخانیات فروشی میشه
خب این نشون میده چه مسئولین تیزهوشی داریم و اینکه چقدر با جوونای مملکتشون نزدیک و رفیقن...
اگر گسی دلش میسوزد
برای جوانان کار ایجاد کنید
سرگرمی و تفریح ایجاد کنید
توتون بدون سم(خودش هم برطرف کننده بیکاریه ومعظلات خلاف هم ایجاد شغله هم از بین برنده معضل بیماری )
اما باید پرسید بین اینهمه نابغه و اینهمه دلسوز واقعا کسی میخواهد کاری کند
یا باز دستهایی میخواهند این وست سودکلان به جیب بزنند و فقط شعار بدهند
داداش کجایی یشرکت های خارجی به راحتی از طریق امار گیری نوع سیگار ی که سیگاریها می کشند را به دست می اورند وبرای وارد کردن ان برنامه ریزی می کنند
خب جوون ایرانی چه تفریح دیگه ای داره؟
چرا تنباکوی کم ضرر تولید نمیکنید برای استفاده جوونها؟ این نشون میده که خود مسئولین هم اهمیتی به این قضیه نمیدن.
حتما محل عرضه قليونها و قهوه خونه ها هم مقر و محل نفوذ سعودياست!!!!!!
عربستان را فرافکنی کردیم!
یک سوال: آیا جایگزین مناسبی برای مدت زمانی که یک جوان قلیان می کشد را می توانید پیشنهاد دهید؟
خوب ببخشید برنامه شما برای این همه جوان بیکار و تحصیل کرده چی هست؟مگر نه آنکه در هر خانه ایی حداقل 1 الی 4 نفر بیکار وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرگ بر دخانیات
در شهر ما مغازه فروش وسایل استعمال دخانیات از کتاب فروشی بیشتر و داره از سوپر مارکت هم بیشتر می شود .مجوز قانونی دارن و مغازه های شیک و در مناطق پر رفت و امد بازار
ایا مقامات عالیرتبه این کشور باجلوگبری نکردن از رواج سرسام آور قلیان نقشی درنابودی نسل جوان ما ندارند به امید روزی که ازخواب بیدارشوند وجواب مردم را بدهند
یک عامل بسیار مهم خود رسانه هست قلیان رو سریال پاورچین علنی کرد و قبحش رو شکوند همینطور مهریه به تعداد سال تولد هم از اختراعات سریال های تلویزیونه
بیکاری، نبود تفریح
این همه فشار اعصاب و خلاصی با دود
میراث تو برای او جز درد رنج چه بوده که اینچنین در کنکاشی
مشکل مسئولان هستند که اجازه ورود توتون یا تنباکوی الوده را می دهند و گرنه تباکوی سالم یا توتون اشکالی ندارد اینکه گفته می شود4000 ماده سمی دارد
یکی از موفق ترین کشور ها در مبارزه با انواع دخانیات والکل کشور کاناداست که من سالها در ان زندگی میکنم . 1- سیگار در کانادا تحت نظارت دولت هر بسته 14 دلار فروش میرود که حد اقل 10 دلار مالیاتیست که صرف تبلیغ علیه سیگار و جریمه هزینه درمان سیگاری هاست . 2- مشروبات الکلی سنگین نیز مالیت بسیار سنگینی دارد که صرف انرا برای مردم پر هزینه میکند 3- کشیدن سیگار در اماکن عمومی رستورانها هتل ها و اپارتمانها ممنوع است . موارد فوق روی کاغذ نیست و بشدت اجرا می شود مضاف بر ان از لحاظ فرهنگی کسانی که موارد فوق را مصرف میکنند قبح اجتماعی داردند .
با این متنی که منتشر کردید مشص شد که شما در وادی ایجاد فتنه در حهان اسلام قدم برمیدارید
خداوند فتنه گران را نابود بسازد ---اللهی امین
این تحلیلگر های عتیقه رو از کجا گیر میاری تابناک؟!
هرچقدر بکشید و تلف بشید کمه . جمعیت باید متعادل بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان