بازدید 7755

سبقت آزمون از دایی!

کد خبر: ۵۹۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 03 June 2016
 مهاجم 21 ساله تیم ملی فوتبال ایران با ادامه روند کنونی اش رکورد علی دایی را در کسب عنوان بهترین گلزن فوتبال جهان می شکند.
به گزارش تابناک ورزشی، درست از همان روزهای نخست ظهور سردار آزمون در فوتبال ایران، همه او را با لقب «علی دایی جدید» یاد کردند. آزمون اگرچه در بازی های ابتدایی ملی خود چندان نتوانست در امر گلزنی موفق باشد اما هرچه به او فرصت بیشتری برای بازی کردن رسید، شم بالای خود در امر گلزنی را نشان داد و توانایی هایش را به رخ کشید.
او حالا با انجام 17 بازی ملی امید اول خط حمله تیم ملی فوتبال در فاصله یکسال مانده تا جام جهانی 2018 روسیه است. آزمون که فقط 21 سال سن دارد، با حفظ روند کنونی حداقل 12 سال دیگر می تواند در سطح فوتبال ایران بدرخشد.
چیزی که باعث می شود حالا سردار آزمون بیشتر از گذشته با علی دایی مقایسه شود، تعداد گلهایی است که او در 17 بازی ملی اخیر خود به ثمر رسانده است.
مهاجم ترکمن فوتبال ایران که در فصل گذشته پنجمین بازیکن تاثیرگذار لیگ روسیه شد، در 17 بازی ملی خود موفق به زدن 14 گل شده است که 3 گل را شب گذشته در مصاف با مقدونیه وارد دروازه حریف تیم ملی کرد.
اگر این آمار را با دوران بازیگری علی دایی مقایسه کنیم به نتایج خوبی می رسیم. دایی در 17 بازی اول ملی خود 13 گل به ثمر رساند.
این آمار چند نکته خیره کننده اما دارد؛ اینکه علی دایی در بازی هجدهم ناگهان 5 گل وارد دروازه سریلانکا کرد و مشخص نیست آزمون بتواند این تعداد گل را در بازی با قرقیزستان به ثمر برساند.
البته آزمون دو بازی ملی دیگر مقابل استوریل و بنفیکای پرتغال نیز در کارنامه اش وجود دارد که در آنها نیز دو گل به ثمر رسانده اما این بازی ها در تقویم فیفا جای نگرفته و گل های ملی آزمون در آن محاسبه نمی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس