بازدید 4012

حال محیط زیست خوب نیست

کد خبر: ۵۹۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 03 June 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: اعتقاد داریم افرادی که در آلودگی محیط زیست نقش دارند و منابع طبیعی را تخریب می‌کنند و همین طور مسئولانی که در حفظ محیط زیست قصور می‌کنند هر دو نقش معاونت در قتل دارند.

به گزارش  فارس،‌ محمدهادی حیدرزاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ضمن تبریک هفته محیط زیست و تسلیت به مناسبت ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) اظهار داشت:‌ اکنون حال محیط زیست خوب نیست و عدم توجه به عقبه مذهبی و میهنی که در رابطه با محیط زیست داشته‌ایم، موجب شده در شاخص‌های زیست محیطی، کشور ما وضعیت مطلوبی نداشته باشد که این موضوع زیبنده نظام نیست.

وی گفت: در حال حاضر مصادیق آلودگی آب، خاک، هوا، آتش‌سوزی جنگل‌ها و دیگر آسیب‌های زیست محیطی را داشته‌ایم و از این رو مقام معظم رهبری و مردم دغدغه‌هایی داشته‌اند که نشان می‌دهد در این عرصه باید بیشتر تلاش کنیم.

حیدرزاده بیان داشت:‌ چندی پیش مقام معظم رهبری به جدیت به موضوع حفاظت از محیط زیست اشاره فرمودند و جرم‌انگاری در تخریب محیط زیست و همین طور عدم جناح‌بندی سیاسی و ایجاد یک عزم ملی در حفظ محیط زیست را اشاره کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:‌پس از انقلاب اسلامی برای نخستین بار مقام معظم رهبری سیاست‌های کلان حفاظت محیط زیست را ابلاغ کردند و بعد از اصل 50 قانون اساسی که مهمترین اصل به شمار می‌آید سیاست‌های کلان حفاظت محیط زیست نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه در نظام یکپارچه محیط زیست فقدان وجود دارد، گفت: باید اقدامی صورت گیرد تا نسل‌های آینده نیز از محیط زیست و منابع طبیعی استفاده کنند و در این راستا جرم‌انگاری آلوده‌کنندگان محیط زیست و جبران خسارت‌های وارده از سوی آلوده‌کنندگان باید در اولویت قرار بگیرد.

حیدرزاده افزود:‌ اعتقاد داریم افرادی که در آلودگی محیط زیست نقش دارند و منابع طبیعی را تخریب می‌کنند و همین طور مسئولینی که در حفظ محیط زیست قصور می‌کنند هر دو نقش معاونت در قتل دارند. قضات نیز در این بحث مداخله کنند که آیا می‌توان آنها را معاونت در قتل به حساب آورد یا خیر.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه آب، خاک و هوا پایش می‌شود، گفت: در این عرصه اقدامات خوبی صورت گرفته است و در تعداد زیادی از واحدهای صنعتی بحث آلودگی آنها مورد پایش قرار گرفته است.

وی گفت: مقابله با تهدیدات زیست محیطی انجام شده است و کشور ما درگیر این نوع پدیده‌ها است.

حیدرزاده گفت: تدوین منشور اخلاق محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است و باید در حوزه محیط زیست فرهنگ،‌معارف دینی و مشارکت‌های اجتماعی تقویت یابد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم سند حفاظت از محیط زیست اجرایی شود،‌ باید هر سه قوه در این حوزه تأثیرگذار باشند.

وی افزود: قوه مجریه در تخصیص اعتبار باید جدی باشد و در این راستا d="2697_7" style="background:#ffd700;">کارگروه اجرای سیاست‌های کلان حفاظت محیط زیست فعال شده است؛‌ قوه مقننه نیز باید قانون‌های جدید در حفظ محیط زیست را تنظیم کند و قوه قضائیه نیز برخورد با متخلفین آلوده کننده و مقصرین را در دستور کار خود داشته باشد که این سه ضلع در صورت همکاری و هماهنگی موجب به سرانجام رسیدن سیاست‌های ابلاغی می‌شود در ضمن هیچ برنامه‌ای بدون مشارکت مردم موفق نخواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار