بازدید 125802
سید علی خمینی:

آرمان‌های انقلاب هنوز به طور کامل محقق نشده

آن هایی که در بزنگاه های تاریخی پشت امام (ره) ایستادند و امروز پشت مقام معظم رهبری می ایستند. آرمان های انقلاب هنوز به طور کامل محقق نشده است. امروز جمهوری اسلامی موظف است برای تحقق حداکثری این آرمان ها تلاش ها کند.
کد خبر: ۵۹۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 03 June 2016
حجت الاسلام سید علی خمینی، در مراسم سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران که در مصلی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: باید به خودمان گوشزد کنیم ملت ایران چرا قیام کرد و پا به صحنه گذاشت.

به گزارش تابناک گلستان، وی اضافه کرد: معتقدم برخی از مهمترین آرمان های انقلاب را در چند مورد خلاصه کرد و این آرمان ها، آرمان های امروز هم هست. آرمان های انقلاب هنوز به طور کامل محقق نشده است. امروز جمهوری اسلامی موظف است برای تحقق حداکثری این آرمان ها تلاش ها کند.

یادگار امام (ره) با بیان این که امروز ملت ایران باید برای تحقق آرمان ها تلاش ها کند تا به نقطه عالی برسد، تصریح کرد: بحث شایستگی به جای وابستگی یکی از آرمان های ما بود.

وی بیان کرد: اگر اکسی قرار است مسئولیت بگیرد و جایی را اشغال کند، باید به جای نگاه کردن به وابستگی وی به جریان ها و خانواده او، شایستگی او را بررسی کنیم و این در ادبیات دینی ما هم به روشنی پیداست.

حجت الاسلام خمینی، با بیان این که خداوند می فرمایند اول ابراهیم را امتحان کردیم وقتی موفق بیرون آمد امام پیروان خود شد، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی هم باید کسانی مسئولیت داشته باشند که دارای شایستگی باشند. صرف این که وابسته به جریان یا گروهی هستند نباید به کسی پست و سمت داد.

وی اضافه کرد: دومین آرمان، شایستگی به جای ثروت است. ثروت در جمهوری اسلامی چیزی بدی نیست به شرط این که از راه درست به دست آید؛لذا برای این که کسی مقامی بگیرد نباید ثروت معیار انتخاب او باشد.

وی با تاکید بر این که اسلام ما را از ثروت برحزر نداشته است اما نباید گفت کسی که ثروت دارد با کرامت تر است، خاطرنشان کرد: تجربه نظام جمهوری اسلامی و تجربه امام (ره) نشان داده آن کسانی همیشه پای نظام می ایستند که پابرهنگان هستند.

یادگار گفت: آن هایی که در بزنگاه های تاریخی پشت امام (ره) ایستادند و امروز پشت مقام معظم رهبری می ایستند، همان اقشار به ظاهر متوسط و پایینتر از متوسط هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به واسطه مناسبت ها در شهرهای مختلف حضور دارم و بسیاری از جلسات خود جوش است. برخی جلسات ما حتی خبر آن هم منتشر نمی شود اما چه می شود که بعد از 27 سال محبت به امام (ره) جریان دارد؛ باید گفت هرچه هست از خود امام (ره) است.

وی ادامه داد: دشمنان باید ببینند هرچه تخریب می کنند عشق به امام (ره) قوی تر می شود.
حجت الاسلام خمینی با بیان این که امام تاکید و توجه اش به اقشار مستضعف بود، اضافه کرد: تمام وجود امام (ره) توجه به قشر مستضعف بود.

وی افزود: ایام جنگ را بررسی کنیم می بینیم که مستضعفان شهدای زیادی داده ایم؛ پیر مرد و پیر زن هایی را می بینیم که تمام داشته آن فرزندانشان بود که در جنگ تقدیم کردند و اکنون هیچ چیزی ندارند. مواردی داشتیم که پدر و سه فرزند به جبهه می روند ولی هنگام برگشت پدر تنها برگشته است. این ها را باید بررسی کرد تا دید چه مقدار از این خانواده ها از قشر ثروتمند بوده اند.

یادگار امام با تاکید بر این که در جمهوری اسلامی پولدار بودن ارزش نشود، اظهار کرد: اینطور نباشد که اگر کسی ثروتمند است در جمهوری اسلامی موقعیت بگیرد و اگر فقیر است هیچ پیشرفتی نکند.

وی ادامه داد: افتخار جمهوری اسلامی است که رجایی اش از قشر ساده زیست انتخاب شد. در آمریکا یک ثروتمند فقط و فقط به خاطر این که پول دار است مقابل حزب خودش ایستاده است و موفق می شود. صدا و سیما اینجا باید مسائل آمریکا را پررنگ کند تا مردم ببینند.

وی بیان این که امانت داری از دیگر آرمان های مهم انقلاب است، تصریح کرد: مسئول باید امانتداری جزو اولین صفت های او باشد. در جمهوری اسلامی چند هزار میلیارد تومان اختلاس می شود حال چه کسی باید پاسخ بدهد و چه کسی پاسخگوی فسادهای است.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: ملت انقلاب نکرده اند که یک فاسد را بیرون کنند و فاسد دیگر سرکار بیاید. آرمان ملت این بود که اگر مسئولی آمد علی وار زندگی کند.

وی ادامه داد: سال ها شنیدیم که حضرت علی (ع) قلم بیت المال را نازک می برید. لذا باید به بیت المال توجه کنیم. امام (ره) اسنادی را مربوط به مسائل داخلی بود گوشه روزنامه می نوشت و حتی رادیو خود را یک عمر همراه خود داشت و اخبار را با آن گوش می کرد

وی افزود: زندگی امام و اتاقی که امام (ره) داشتند، تغییری نکرد و ایشان به کمترین ها قناعت می کردند. این ها شعار نیست و اگر خیال کنیم با تجمل گرایی می توان عزت ایجاد کرد، برگرفته از فرهنگ غربی است.

حجت الاسلام خمینی اضافه کرد: این افتخار روحانیت شیعه است که در بین مردم و مثل مردم زندگی کرده است. ائمه جمعه باید در دل مردم و در کنار مردم زندگی کنند. ائمه جمعه ای که امام منصوب کردند را ببینید چگونه زندگی می کنند. وی تصریح کرد: مسئولیت، مقامی برای به دست آوردن ثروت نیست. مسئولیت در جمهوری اسلامی باید همراه با امانتداری باشد.

وی بیان کرد: آرمان دیگر انقلاب ما راستگویی است. باید طوری زندگی کرد که اگر قرار شد به مردم همه چیز را بگویید شرمنده مردم نشوید. جوری نباشد اگر مساله روشن شد شرمنده مردم شویم.

یادگار امام (ره) اظهار کرد: وعده دادن هم از نکاتی است که باید توجه کرد زیرا وعده برای عمل کردن است. وعده فقط برای انتخابات نیست بلکه برای این است که اگر وعده دادیم با تمام وجود انجام دهیم.

وی بابیان این که صداقت از آرمان های انقلاب ما بود، تصریح کرد: اجرای عدالت بدون اغماض و افراط آرمان دیگر انقلاب است. عدالت باید اجرا شود. این که من چه کسی و با چه جناح و گروهی هستم نباید ملاک و معیار عدالت شود. عدالت مساله دقیقی است و با شعار حل نمی شود بلکه بدتر می شود و بدتر این است که شعار اسلامی و انسانی را تو خالی می کند.

وی خاطرنشان کرد: این که زیاد گفته ولی عمل نشود باعث می شود وعده تو خالی شود. عدالت نباید شعار شود؛ این که عده ای گناهکار بزرگ را رها کنیم و عده ای فقیر را بگیریم که اجرای عدالت نیست.

حجت الاسلام خمینی افزود: در سخنان رهبری توجه کنید و ببینید چقدر درباره عدالت و مقابله با مفسدین تاکید دارند. این ها آرمان است و باید با دقت نسبت به آن توجه کرد. تحقق آرمان تنها یک راه دارد و آن این است که مردم هوشیار باشند و به این مسائل توجه کنند. نباید اینطور شود که بگویم فلان کس دشمن سیاسی ما است و کوچکترین مشکل او را بزرگ کنیم.

وی بیان کرد: قدرتمندی دفاعی درون زا هم آرمان انقلاب است. امروز به برکت حضور مردم قدرت خوبی در دنیا داریم. جلوی بیدادگری را انسان ضعیف نمی تواند مقابله کنیم. اگر می خواهیم شعار بیدادگری شعار دهیم باید قدرتمند باشیم. اسلام همان است که می گوید که اسلام با کفر یک تار مو فاصله دارد.

یادگار امام اضافه کرد:جلوگیری از فقر یکی از آرمان های انقلاب است. تمام خیر، سلامتی و دارایی و تمام شر فقر و مرض است. برخی فکر می کنند اگر اسلام می خواهد حکومت کند باید همه فقیر باشند. اگر حکومت اسلامی به طور واقعی محقق شود نباید فقر وجود داشته باشد. تخلترین مسائل در جامعه فقر است. هر حکومتی در هر جای دنیا باید مقابل فقر بایستد.

وی اظهار کرد: باید جلوی جدایی حکومت مردان از جامعه را گرفت. باید مردم ببینند در حکومت فاصله ای بین آن ها و مسئولان نیست. مردم باید ببینند مسئولان اگر چیزی را نهی می کنند خود نیز رعایت می کنند و مسئولان هم باید در سطح جامعه باشند.

وی با تاکید بر این کهد حکومت باید یاور مستضعفان باشد و این آرمان ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: اگر کسی در جای دیگری از دنیا مشکل داشته باشد نباید بگوییم به ما چه ربطی دارد. امروز جمهوری اسلامی یک قدرت موثر در جهان است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در مذاکرات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا روزها پای میز مذاکره با ما نشستند. این به دلیل موثر بودن کشور ما در دنیا است.

وی گفت: باید عراق و سوریه را نگاه کرد. من مطلع هستم که جمهوری اسلامی هیچ کار تبلیغاتی برای اعزام مردم خود به کشورهای دیگر نمی کند.

وی با تاکید بر این که ملت اثبات کرده که حاضر است برای جمهوری اسلامی خون دهد، خاطرنشان کرد: ما مسئول و نظام خود را با هیچ کسی عوض نمی کنیم. ما معتقد نیستیم کسی دیگری می تواند ما را موفقتر کند. این راهی که می رویم راه عزت است اما باید آرمان های اساسی ملت را فراموش نکنیم. مسئولیت ما هم نقد سازنده و پشتبانی کوبنده است.

یادگار امام (ره) تصریح کرد: آن جا که لازم باشد باید نقد کرد. دشمن دنبال اختلاف افکنی است، لذا باید مراقب بود. هر جا به سمت اختلافات رفتیم ضربه خوردیم. آیت الله نورمفیدی نماد وحدت استان و کشور هستند. ما از اختلافات چه به دست آورده ایم که بخواهیم به آن دامن بزنیم. ما ثابت کرده ایم که در همه صحنه ها، در روز قدس ها و 22 بهمن ها، همواره پای ارزش های انقلاب ایستاده ایم. این نظام مقدس است و نام دین را زنده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار