بازدید 16563

تیم ملی والیبال در چه صورتی به المپیک می‌رود؟

ایران و چین حساس ترین دیدار را در بین نمایندگان آسیایی برگزار کردند. این دو تیم به ترتیب ۳ و ۲ برد در کارنامه داشتند.
کد خبر: ۵۹۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸ 03 June 2016
تیم ملی والیبال ایران در روز پنجم رقابتهای انتخابی المپیک چین را در ماراتنی نفسگیر شکست داد و در یک قدمی حضور در المپیک قرار گرفت. بررسی همه احتمالات حکایت از صعود ایران به المپیک را دارد.

به گزارش مهر، در روز پنجم رقابتهای والیبال انتخابی المپیک که با برگزاری چهار دیدار در سالن مترو پولیتن توکیو پی گرفته بود اتفاقات زیادی رقم خورد. فرانسه با قاطعیت از سد کانادا گذشت، ایران فینال آسیایی ها مقابل چین را برد، لهستان به المپیک راه یافت و استرالیا با غلبه بر ژاپن، تمام شانس های میزبان را برای کسب سهیمه از بین برد.

نخستین بازی روز پنجشنبه را فرانسه، قهرمان لیگ جهانی مقابل کانادا برگزار کرد. فرانسه که بعد از شکست غیرمنتظره برابر لهستان همه دیدارهای خود را کاملا جدی گرفته است در این بازی نیز قدرتمندانه ظاهر شد و در سه ست حریف خود را پشت سر گذاشت تا تعداد بردهای خود را به عدد ۴ برساند. دو حریف بعدی خروس ها، ونزوئلا و ژاپن هستند و از حالا باید این تیم را المپیکی دانست.

ایران و چین حساس ترین دیدار را در بین نمایندگان آسیایی برگزار کردند. این دو تیم به ترتیب ۳ و ۲ برد در کارنامه داشتند. تیم کشورمان در روزی که چین در دفاع روی تور و سرویس دور از انتظار ظاهر شد و از توپ های برگشتی هم بخوبی استفاده می کرد ۳ بر ۲ پیروز شد و تعداد بردهایش را به عدد ۴ رساند. این یعنی رسیدن به پشت دروازه های المپیک ریو. اگرچه در این بازی محمودی امتیازآورترین بازیکن شد اما نباید از نقش عادل غلامی بخصوص در ست پنجم به سادگی گذشت.

سومین بازی را لهستان برابر ونزوئلا، ضعیف ترین تیم حاضر در مسابقات برگزار کرد و به راحتی این تیم را ۳ بر صفر پشت سر گذاشت تا با ثبت پنجمین برد نخستین تیمی لقب گیرد که حضورش را از این رقابتها به المپیک ریو مسجل کرده است. امتیارآورترین بازیکن لهستان در این بازی کاپیتان میخال کوبیاک بود که ۱۳ امتیاز بدست آورد.

آخرین بازی روز پنجشنبه را ژاپن و استرالیا برگزار کردند. هر دو تیم می دانستند شکست در این بازی تمامی شانس های آنها را برای ورود به ریو از بین خواهد برد و این بر حساسیت کار افزوده بود. استرالیا این دیدار را برنده شد تا تعداد بردهای خود را به عدد ۴ برساند و شانس ژاپن را حتی روی کاغذ هم از بین ببرد.

احتمالات پیش روی ایران

تیم ملی والیبال کشورمان دو بازی دیگر پیش روی دارد. روز جمعه برای هشت تیم حاضر استراحت در نظر گرفته شده و شنبه تیم ها ششمین دیدار خود را برگزار خواهند کرد. ایران در این روز از ساعت ۱۱:۱۰ برابر لهستان قرار خواهد گرفت. برتری احتمالی در این مسابقه صعود ایران را در المپیک مسجل خواهد کرد. اما شکست مقابل لهستان به منزله به مخاطره انداختن شانس کشورمان نیست.

تیم ایران روز یکشنبه برابر ونزوئلا قرار می گیرد و جدای از نتایجی که سایر تیم ها کسب خواهند کرد پیروزی ایران می تواند صعود کشورمان را حتمی کند چرا که تعداد بردهای خود را به عدد ۵ خواهد رساند. ایران حتی در صورت شکست احتمالی برابر ونزوئلا نیز نا امید نخواهد شد و در آن صورت سه تیم چین، کانادا و استرالیا حتی اگر هر دو بازی خود را برنده شوند هم در تعداد برد با ایران برابر خواهند شد و آنوقت کار به ست شماری و امتیاز خواهد کشید.

با توچه به شرایطی که پیش روی ایران قرار گرفته است تا حد زیادی باید ایران را المپیکی دانست. و تنها روی کاغذ هنوز این اتفاق رخ نداده است. تنها اتفاقات عجیب و غریب و باورنکردنی می توانند مانع از المپیکی شدن والیبال کشورمان شوند که بسیار بعید به نظر می رسند.

نتایج روز پنجم

* کانادا صفر - فرانسه ۳ (۱۷ - ۲۵، ۱۷ - ۲۵ و ۱۶ - ۲۵)
* ایران ۳ - چین ۲ (۲۶ - ۲۴، ۲۲ - ۲۵، ۲۵ - ۱۹، ۱۷ - ۲۵ و ۱۸ - ۱۶)
* لهستان ۳ - ونزوئلا صفر (۲۵ - ۲۱، ۲۵ - ۱۷ و ۲۵ - ۱۸)
* استرالیا ۳ -  ژاپن (۲۵ - ۲۳، ۲۵ - ۱۹ و ۲۵ - ۲۷)

جدول رده‌بندی رقابتهای انتخابی المپیک در پایان روز پنجم:

تیم امتیاز بازی برد باخت ست برده ست باخته معدل پوئن برده پوئن باخته معدل
۱- لهستان    ۱۲   ۵  ۵    ۰      ۱۵       ۶ ۲.۵۰۰     ۴۶۷      ۴۱۹  ۱.۱۱۵
۲- فرانسه   ۱۳   ۵  ۴    ۱      ۱۴       ۵ ۲.۸۰۰     ۴۶۵      ۴۰۵  ۱.۱۴۸
۳- ایران    ۱۰   ۵  ۴    ۱      ۱۲       ۸ ۱.۵۰۰     ۴۵۱      ۴۳۹   ۱.۰۲۷
۴- چین    ۸   ۵  ۲    ۳      ۱۱       ۹ ۱.۲۲۲     ۴۳۷      ۴۳۰ ۱.۰۱۶
۵- کانادا    ۷   ۵  ۲    ۳      ۱۰      ۱۱ ۰.۹۰۹     ۴۴۷     ۴۶۰  ۰.۹۷۲
۶- استرالیا    ۷   ۵  ۲    ۳      ۹      ۱۰ ۰.۹۰۰     ۴۴۲     ۴۴۱  ۱.۰۰۲
۷- ژاپن    ۳   ۵  ۱    ۴      ۴      ۱۳ ۰.۳۰۸     ۳۳۸     ۴۱۱ ۰.۹۴۴  
۸- ونزوئلا    ۰   ۵  ۰    ۵      ۲      ۱۵ ۰.۱۳۳     ۳۳۰     ۴۲۲  ۰.۷۸۲

برنامه دیدارهای روز شنبه:
* چین - استرالیا، ساعت ۵:۴۰
* ونزوئلا - فرانسه، ساعت ۸:۲۵
* ایران - لهستان، ساعت ۱۱:۱۰
* ژاپن - کانادا، ساعت ۱۴:۴۵

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل