بازدید 5389

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره سوریه

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی پرتاب کمک‌ها از آسمان به مناطق محاصره شده سوریه برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۹۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳ 03 June 2016
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی پرتاب کمک‌ها از آسمان به مناطق محاصره شده سوریه برگزار می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، به‌دنبال موافقت دولت سوریه با ورود کاروان‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به چند منطقه، شورای امنیت سازمان ملل، فردا نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی پرتاب کمک‌ها از آسمان به مناطق محاصره شده سوریه تشکیل می‌دهد.

«ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد، ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده سوریه «گامی سازنده ارزیابی می‌شود که در شرایط کنونی مستلزم متوقف کردن طرح پرتاب کمک‌ها از آسمان به مناطق محاصره شده در سوریه است».

این در حالی است که نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل نظری مخالف با همتای روسی خود دارد. این مقام انگلیسی درخواست کرده است شورای امنیت در نشست فوق‌العاده روز جمعه درخصوص فرصت‌های ورود کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به شهرهای تحت محاصره و همچنین صدور مجوز پرتاب کمک‌ها از آسمان رایزنی کند.

درحالی که گروه بین‌المللی حمایت سوریه (به‌ریاست آمریکا و روسیه)، روز اول ژوئن را آخرین ضرب‌الاجل توزیع تدارکات فوری انسان‌دوستانه اعلام کرده بود، روز گذشته، چهارشنبه فقط مقدار کمی کمک تحویل داده شد و یک کاروان کمک‌های بشردوستانه که وارد «داریا» در نزدیکی دمشق شد، حاوی آذوقه نبود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که یک آتش‌بس موقتی 48ساعته در داریا به اجرا درآمده است تا امکان توزیع کمک‌ها فراهم شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار