بازدید 5719
۱
خبر

ایران 3-مقدونیه یک/خط و نشان سردار و جوانان کی روش برای رقبای آسیایی

شاگردان کارلوس کی روش با پیروزی در مقدونیه و زدن سه گل به این تیم برای رقبای خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی خط و نشان کشیدند.
کد خبر: ۵۹۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ 02 June 2016
دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و مقدونیه با برتری تیم ملی کشورمان به پایان رسید.
به گزارش تابناک ورزشی،تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه آماده می‌کند از ساعت 21:30 امشب در ورزشگاه فیلیپ دوم شهر اسکوپیه پایتخت کشور مقدونیه به مصاف تیم ملی این کشور رفت که این دیدار با نتیجه برتری 3 بر یک به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

در دقایق 8، 20 و 60 آزمون 3 بار برای تیم ملی ایران و در دقیقه 10 تراکوسکی برای تیم ملی مقدونیه در این نیمه گلزنی کردند.

تیم ملی مقدونیه کار را در زمین خود هجومی‌تر آغاز کرده و در همان دقایق نخست پاندف، مهاجم زهردار این تیم با عبور از حاج‌صفی با شوتی خطرناک دروازه ایران را تهدید کرد که این توپ به اوت رفت.

در ادامه تیم میزبان چند بار دیگر هم از جناح چپ ایران یعنی جایی که حاج‌صفی بود صاحب موقعیت شده که این فرصت‌ها با هوشیاری مدافعان مرکزی تیم ملی از دست رفت.

در ادامه ایران صاحب موقعیت شد که این فرصت توسط سردار آزمون در حالی که او با دروازه‌بان حریف تک به تک شده بود از دست رفت. در این صحنه توپ به کرنر رفت که کرنر ارسالی را آزمون در دقیقه 8 تبدیل به گل اول تیم ملی ایران کرد.

میزبان خیلی زود نتیجه را جبران کرده و بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه 10 الکساندر تراکوسکی با یک پاس عرضی در پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شده و با شوتی دقیق به زاویه مخالف بیرانوند موفق شد گل اول مقدونیه را به ثمر برساند.

تیم ملی ایران در ادامه و در دقیقه 13 یک فرصت خطرناک دیگر را ایجاد کرد که شوت عزت‌اللهی با فاصله زیادی به اوت رفت.

بازی دو تیم در ادامه برای دقایقی در میانه میدان دنبال شد و در این دقایق بیشتر دو تیم به ارزیابی و محک زدن هم پرداختند.

در دقیقه 20 یک بار دیگر آزمون با فرصت طلبی از اشتباه دفاع حریف استفاده کرده و با فرار از قلب دفاع میزبان به راحتی با یک بغل‌ پای فنی برای دومین بار دروازه مقدونیه را باز کرد تا حساب کار 2 بر یک به سود تیم ملی شود.

در ادامه یک بار دیگر بازی سرد و کسل‌کننده دنبال شد هرچند که مقدونیه که در زمین خود بازی می‌کرد در این دقایق توپ و میدان را در اختیار داشت و گاهاً خطرات نصف و نیمه‌ای را روی دروازه ایران ایجاد می‌کرد. البته در این دقایق تیم ملی روی به بازی فیزیکی آورده که این خشونت‌ها در این لحظات دو کارت زرد را نیز برای شاگردان کی‌روش در پی داشت.

آزمون البته در دقیقه 35 این دیدار می‌توانست هت‌تریک کند که روی پاس جهانبخش و با یک کار تاکتیکی، فرصت را برای بازیکنِ پشت خود یعنی وحید امیری فراهم کرد که مدافعان مقدونیه زودتر از مهاجم تیم ملی به توپ رسیده و این موقعیت را برای این کشورمان خنثی کردند.

در دقایق پایانی نیمه اول تیم ملی ایران به بازی مسلط شده و چند فرصت را ایجاد کرد که در دقیقه 40 این دیدار شوت زیبای جهانبخش با برخورد به مدافع حریف به کرنر رفت.

در نیمه دوم تیم ملی ایران کار را هجومی‌تر آغاز کرده و روی نفوذ میلاد محمدی تازه‌ وارد صاحب یک ضربه کرنر هم شد که این فرصت برای کشورمان از دست رفت.

در ادامه مقدونیه بازی را در دست گرفته و چند فرصت مناسب نیز روی دروازه ایران ایجاد کرد که این فرصت‌ها یک بار با هوشیاری پورعلی‌گنجی و بار دیگر با تیزچنگی بیرانوند برای میزبان از دست رفت.

مقدونیه لحظه به لحظه در این دقایق خطرناک‌تر ظاهر شده تا جایی که در دقیقه 54 یک بار دیگر زننده گل اول میزبان این فرصت را داشت که یک بار دیگر بازی را به تساوی بکشاند که شوت آرام اما فنی تراکوسکی از مقابل مدافعان و دروازه‌بان ایران به اوت رفت.

برخلاف جریان بازی یک بار دیگر تیم ملی ایران به گل رسید. در دقیقه 60 مسابقه سردار آزمون روی پاس توی عمق و دقیق عزت‌اللهی با دروازه‌بان حریف تک به تک شد و موفق شد گل سوم خود و تیم ملی ایران را به ثمر برساند. آزمون با این 3 گل، چهاردهمین گل ملی خود در هفدهمین بازی ملی‌اش را به ثمر رساند و برای اولین‌بار نیز در ترکیب تیم ملی ایران موفق شد هت‌تریک کند.

در ادامه کی‌روش نیروهای تازه‌وارد خود را که بیشتر در فاز هجومی بودند وارد زمین مسابقه کرد تا ملی‌پوشان ایران همچنان با شادابی خاصی به حملات خود در نیمه دوم بازی ادامه دهند. البته در دقایق میانی این نیمه ایران به یک گل دیگر توسط انصاری‌فرد رسید که این گل توسط داور آفساید اعلام شد. در رفت و بازگشت همین صحنه، میلاد محمدی با نفوذ از سمت راست میزبان، وارد محوطه جریمه حریف قرمزپوش شد که شوت این بازیکن، خطرناک از کنار دروازه مقدونیه به اوت رفت.

طارمی نیز دیگر مهاجم تازه وارد تیم ملی در نیمه دوم در این دقایق یک فرصت ایده‌آل داشت که این فرصت را این بازیکن با بی‌دقتی از دست داد. طارمی 5 دقیقه بعد در صحنه‌ای که تک به تک شده بود باز هم از گلزنی عاجز ماند و توپ را به پای دروازه‌بان حریف کوبید تا حساب کار همان 3 بر یک به سود تیم ملی ایران باقی بماند.

در دقایق پایانی بازی، تیم ملی ایران یک بار دیگر بر توپ و میدان مسلط شده و چندین فرصت را از جناحین روی دروازه حریف ایجاد کرد. در یکی از این حملات با پاس انصاری‌فرد به رضاییان و سانتر دقیق این بازیکن، دروازه مقدونیه تا آستانه باز شدن پیش رفت که مدافع این تیم توپ را از دهانه دروازه بیرون کشید.

در این دقایق یک بار دیگر طارمی که در نیمه دوم این دیدار ضعیف ظاهر شده بود در فرصتی تک به تک، توپ را از دست داد.

داوران ایرلندی قضاوت این دیدار را برعهده دارند. وی به احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی و انصاری‌فرد از ایران کارت زرد نشان داد.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی (75- عزت‌الله پورغاز)، اشکان دژاگه (71- مسعود شجاعی)، داریوش شجاعیان (64- مهدی ترابی)، وحید امیری (46- وحید امیری)، سردار آزمون (64- کریم انصاری‌فرد) و علیرضا جهانبخش (64- مهدی طارمی)


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
مهاجم که طارمی است باید فاتحه تیم ملی خوانده شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل