بازدید 3579

«بارکیندو» نیجریه‌ای دبیرکل اوپک شد

«محمد بارکیندو» نیجریه‌ای با اجماع اعضای اوپک به عنوان دبیرکل جدید این سازمان برای سه سال منصوب شد و همچنین با تصمیم اعضاء سقف تولید اوپک ثابت ماند.
کد خبر: ۵۹۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 02 June 2016
«محمد بارکیندو» نیجریه‌ای با اجماع اعضای اوپک به عنوان دبیرکل جدید این سازمان برای سه سال منصوب شد و همچنین با تصمیم اعضاء سقف تولید اوپک ثابت ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس محمد بارکیندو نیجریه‌ای با اجماع اعضای اوپک به عنوان دبیرکل جدید این سازمان برای سه سال منصوب شد.

بارکیندو پیش از این در فاصله سال های 2009 تا 2010 ریاست شرکت ملی نفت نیجریه را عهده دار بوده است و در سال 2006 نیز به عنوان دبیرکل موقت این سازمان بین المللی انتخاب شده بود.

به گزارش فارس گرچه دبیر کل اوپک نقشی در تصمیم گیری های مربوط به سیاست نفتی اوپک ندارد، اما تصدی این پست این قدرت را به دبیرکل می دهد تا گاهی با اظهارنظرهای خود قیمت نفت را در بازار جابجا کند.

بر اساس روال عادی، عبدالله سالم البدری، سرپرست دبیرخانه اوپک باید در سال ٢٠١٣ از این مسئولیت کنار می رفت، اما به دلیل نبود اجماع برای انتخاب دبیرکل جدید، دوره مسئولیت وی بارها تمدید شده است به طوریکه طولانی ترین مدت دبیرکلی را به نام خود ثبت کرده است.

پیش از این ایران، عراق، عربستان، نیجریه، ونزوئلا و اندونزی نامزدهای خود را برای دبیرکلی اوپک معرفی کرده بودند.

این گزارش حاکی است با تصمیم اعضا سقف تولید به میزان 30 میلیون بشکه در روز ثابت ماند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر