بازدید 6375

نخستین کنسرت آنلاین اجرا شد

سامانه کنسرت آنلاین با اجرای قطعاتی از آلبوم «دخت پری‌وار» علیرضا قربانی روز ۱۲ خرداد در تالار اندیشه‌ی حوزه‌ی هنری افتتاح شد.
کد خبر: ۵۹۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 02 June 2016
 سامانه کنسرت آنلاین با اجرای قطعاتی از آلبوم «دخت پری‌وار» علیرضا قربانی روز ۱۲ خرداد در تالار اندیشه‌ی حوزه‌ی هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم که اجرای آن را جواد یحیوی برعهده داشت، حامد عنقا به‌عنوان مدیر پروژه سامانه کنسرت آنلاین با اشاره به تعداد کاربران این سامانه گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار کاربر این برنامه را به صورت آنلاین تماشا می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به ایده این طرح اظهار کرد: چند علاقه‌مند به فرهنگ و هنر آرزویی داشتند که سرانجام آن را محقق کردند. دشوارترین بخش انجام این کار، تصمیم گرفتن برای اجرای آن بود.

او راه‌اندازی این سامانه را تجربه شگفت‌انگیزی دانست و افزود: البته نباید زحمت نزدیک به 300 نفر را در حوزه‌های مختلف این پروژه نادیده گرفت.

عنقا ادامه داد: با توجه به هزینه بالای بلیت کنسرت بسیاری از افراد در شهرهای مختلف توان استفاده از این کالای فرهنگی را ندارند و با استفاده از سامانه‌ی آنلاین با بهره‌گیری از دانش فنی دوستان در «حام» امکان استفاده از کنسرت‌ها با پرداخت هزینه‌ای اندک برای همه اقشار کشور و حتی ایرانیان مقیم خارج فراهم می شود که به شنیدن موسیقی ایرانی علاقه‌مند هستند.

این فیلمنامه نویس با ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه کنسرت آنلاین تصریح کرد: این رویای ما بود که بتوانیم چنین شرایطی را برای مردم شریف ایران فراهم کنیم و امروز بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم تاحدی به این رویا دست یابیم. حالا نزدیک به ده هزار کاربر امکان استفاده از کنسرت امشب را دارند.

او درباره‌ی شیوه‌ی استفاده از سایت این سامانه گفت: سایت ما یکی از ساده‌ترین سایت‌ها برای ارتباط گرفتن است و تنها با دریافت شماره موبایل امکان برقراری ارتباط وجود خواهد داشت. پس از ارائه شماره تلفن یک رمز به فرد داده می‌شود. او می‌تواند از این رمز برای تماشای آنلاین استفاده کند.

عنقا با تاکید بر این که ما کنسرت گذار یا تهیه کننده نیستیم، خاطرنشان کرد: قرار است بسیاری از هنرمندان در پروژه‌ی کنسرت آنلاین حضور یابند.کنسرت‌های موسیقی با وجود قیمت‌های بالای بلیت و سالن‌های اجرای اندک، اقتصاد خود را دارند، اما این کنسرت‌ها می‌توانند از طریق ارائه در فضاهای جدید مانند فروش آلبوم به صورت آنلاین بازاری برای خود داشته باشند. جامعه موسیقی کشور بسیار پویا و فعال است و می‌تواند با این فضای جدید بازار جدیدی داشته باشد.

در ادامه این مراسم، علیرضا قربانی به همراه گروه خود روی سن آمد و پیش از اجرای کنسرت گفت: زمانی که این برنامه در کنسرت آنلاین مطرح شد، برایم جالب بود و احساس کردم اجرا در یک کنسرت آنلاین تجربه خوبی است. ما باید از تکنولوژی برای پویایی هرچه بیشتر موسیقی بهره ببریم. در جهان می توان بسیاری از نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و حتی مسابقات فوتبال‌ها را به صورت آنلاین تماشا کرد و افراد با پرداخت وجه کمی موفق به تماشای آن می شوند. در بسیاری از مواقع ظرفیت سالن‌ها محدود است و تنها جمع اندکی می‌توانند با خرید بلیت به تماشای کنسرت بنشینند.

او ادامه داد: من علی‌رغم این که هفته آینده کنسرت‌های «دخت پری‌وار» را دارم، ولی دوست داشتم در این پروژه حضور داشته باشم تا از این طریق موسیقی را به خانه‌های مردم ببریم. راه یافتن موسیقی به خانه‌های مردم از طریق کنسرت آنلاین به جریان پویای موسیقی کمک خواهد کرد.

نگار خارکن و سامان صمیمی با نواختن کمانچه، میلاد محمدی نوازنده تار، حمید خوانساری نوازنده عود و زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه ای، علیرضا قربانی را در این اجرا همراهی می کردند.

سیدجمال ساداتیان، سروش صحت، پیمان خازنی، رضا بابک، حمیدرضا پگاه، پرویز پورحسینی، اصغر همت و جهانگیر الماسی از جمله میهمانان حاضر در این مراسم بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل