بازدید 13320

تصویب تقسیم سود 1350 ریالی در پتروشیمی شازند

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند با حضور نمایندگان سهامداران حقوقی، سهامداران حقیقی، اصحاب رسانه، سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشد.
کد خبر: ۵۹۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 01 June 2016
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند با حضور نمایندگان سهامداران حقوقی، سهامداران حقیقی، اصحاب رسانه، سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 05/03/95 با حضور بیش از 91 درصد از نمایندگان سهامداران حقوقی و حقیقی، اعضای محترم اداره سرمایه گذاری بانک ملی ایران، جناب آقای دکتر مشایخی ریاست و دیگر اعضاء محترم هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شازند، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان بازرسی و اصحاب رسانه در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.

مجمع با تلاوت قرآن وپخش سرود ملی آغاز شد و با حضور جناب آقای محمودی معاون امور شرکت های گروه توسعه ملی به عنوان رئیس مجمع، جناب آقای مهندس غریب پور مدیریت محترم عامل و عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شازند، جناب آقای نعیمی قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی، جناب آقای داوود حمزه نماینده شرکت تاپیکو به عنوان ناظر، جناب آقای سید غلامرضا هاشمی نماینده صندوق بازنشستگی به عنوان ناظر، جناب آقای علی اکبری به عنوان دبیر مجمع، جناب آقای مهندس پورمحمد معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند، جناب آقای قدکپور مدیر سازمان حسابرسی به عنوان نماینده حسابرس و بازرس قانونی و سرکار خانم شفیع زاده به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در جایگاه هیئت رئیسه رسمیت یافت.

با آغاز رسمی جلسه، گزارش عملکرد هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شازند به صورت گزارش مصور به مجمع ارائه شد و حاضرین جلسه از صورت های مالی و فعالیت های شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند 94 آگاهی یافتند.

در ادامه جناب آقای مهندس غریب پور مدیریت محترم عامل ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه، مواردی چند در خصوص امکان تغییر درصدی از خوراک مصرفی واحد الفین از نفتا به LPG و رفع مشکل خوراک شرکت بیان نمودند. ایشان همچنین از طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری کوتاه و بلند مدت شرکت مطالبی را عنوان و افزودند شرکت پتروشیمی شازند در سال گذشته با لطف خداوند متعال و همت همکاران تلاشگر خود توانسته است میزان تولید و فروش خود را به بالاترین سطح در یک دهه اخیر به میزان 006/960 تن فروش و 874/000/2 تن تولید برساند و ابراز امیدواری نمودند این رکورد در سال جاری بهبود داده شود.

در ادامه، گزارش حسابرس و بازرس شرکت قرائت و توضیحات لازم توسط مسئولین به سمع و نظر حضار محترم رسانده شد.
سپس سهامداران محترم پرسش های خود را در زمینه های مختلف بیان داشته و مدیریت محترم عامل و قائم مقام محترم ایشان به سوالات سهامداران محترم پاسخ دادند.

همچنین انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی شرکت از دیگر مصوبات این مجمع بود.

شایان ذکر است صورت های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1394 مورد تصویب مجمع قرار گرفت و مقرر شد از محل سود انباشته پایان سال (سود قابل تقسیم) مبلغ 4860 میلیارد ریال (معادل 1350 ریال برای هر سهم) به صورت خالص بعنوان سود سهام تقسیم و طبق برنامه زمانبندی اعلام شده، در وجه سهامداران پرداخت و باقیمانده به حساب سود انباشته نقل به سال مالی بعد منظور گردد.

شرکت پتروشیمی شازند (اراک)

مجتمع پتروشیمی شازند (اراک) یکی از طرح های استراتژیک و زیربنایی کشور می باشد که در راستای سیاست راهبردی و اصولی توسعه صنعت پتروشیمی، با اهداف مهمی از قبیل تامین نیاز صنایع داخلی کشور به محصولات پایه پلیمری و شیمیایی، تربیت نیروهای کارآمد انسانی برای توسعه آینده این صنعت و انتقال دانش فنی، در سال 1363 توسط شورای عالی اقتصاد به تصویب رسید و در سال 1368 رسما عملیات اجرایی این طرح عظیم و ملی آغاز و در سال 1372 فاز اول آن به بهره برداری رسید.

در حال حاضر این شرکت با سوابق و تجربیات ارزشمند بیش از دو دهه فعالیت موثر در بازار، توانایی تولید بیش از یک میلیون و هشتصد هزار تن محصولات میانی و نهایی از انواع پلیمری و شیمیایی و جانبی را دارد در همین راستا طی سال 1394 این شرکت موفق به تولید 874/000/2 تن محصول و کسب مقام پنجاه و هشتم در بین یکصد شرکت برتر کشور گردید.

این مجتمع با داشتن 15 واحد تولیدی فعال، ترکیبی کم نظیر از محصولات شیمیایی و پلیمری را در سبد محصولات خود عرضه می نماید و با توجه به انحصار تولید بعضی محصولات حیاتی از قبیل اکسید اتیلن، وینیل استات، دواتیل هگزانول، نرمال بوتانول، ایزو بوتانول، اتانول آمین ها و اتوکسیلات ها نقش این مجتمع در تامین نیازهای راهبردی صنایع مختلف کشور را می توان بی نظیر دانست.

به طور کلی با لحاظ دو شاخص تنوع محصول و ظرفیت تولید این مجتمع تولیدی مهمترین و بزرگترین واحد تولیدی در حوزه صنعت پتروشیمی در نیمه مرکزی و شمالی کشور محسوب می شود.

حفظ ارزش ها و سرمایه های انسانی و احترام به شئون همه کارکنان و ارتقاء سطح زندگی همکاران محترم در کنار افزایش ارزش و سود هر سهم سرلوحه اهداف مدیریت شرکت می باشد بدیهی است هر حرکت سازنده ای در این راستا نیاز به همکاری همه جانبه همه ارکان و دست اندرکاران دارد برهمین اساس مدیریت و کارکنان شرکت تلاش خواهندنمود با برنامه ریزی و آینده نگری در سرنوشت سازمان خود اثرگذار بوده و به گونه ای عمل نمایند که جایگاه این شرکت در عرصه صنعت پتروشیمی مانند همیشه ممتاز باشد.

استراتژی ها و برنامه های عملیاتی شرکت در سال مالی 1395
*سنجش مستمر عملکرد و اثربخشی کلیه فرآیندهای شرکت برای رسیدن به تعالی سازمانی
*تبدیل ساختار فعلی شرکت از وظیفه محوری به فرایند محوری
*افزایش انگیزه و رضایتمندی کارکنان از طریق بهبود فرایندهای منابع انسانی
*توسعه نظام ارتباطات و مشارکت سازمانی کارکنان
*طرح ریزی، ایجاد نظام یکپارچه ی سخت افزاری و نرم افزاری با گردش زنده، روان و شفاف اطلاعات تخصصی و تعاملی شرکت
*تدوین نظام IT   Governance
*بسترسازی تحقق نظامهای BPM ، BSC و DM در شرکت
*توسعه فرهنگ سازمانی براساس ارزش های سازمانی
*طراحی نظام توسعه خلاقیت نوآوری و کارآفرینی در حوزه منابع انسانی
*استقرار نظام تعالی منابع انسانی و آموزش
*طرح ریزی سیستم مدیریت کاهش هزینه ها و مدیریت عملکرد بهره وری سازمانی جهت رقابت پذیری محصولات در بازار جهانی و رضایت بیشتر کارکنان
*تولید محصولات با کیفیت، مطابق با استانداردها برای تامین نیاز بازار و تثبیت و تقویت موقعیت برند در شرایط رقابتی
*اجرای طرح های توسعه ای متناسب با تامین و تغییر خوراک جهت تولید محصولات جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی و پائین دستی
*ضرورت به روز نمودن روش های و تکنولوژی های تولید
*مدیریت بهینه مصرف آب
*مدیریت هزینه های تولید در راستای افزایش حاشیه سود محصولات
*پایش مستمر تکنولوژی و فرایندهای تولید در راستای افزایش بهره وری
*مشارکت در تدوین برنامه تحقق ارزش ها به ویژه مسئولیت اجتماعی، جهت رضایت بیشتر ذینفعان و توسعه برند شرکت
*برنامه ریزی شناسایی و تحقق نیازهای حال و آینده مشتریان بالقوه در بازارهای هدف (عمومی و خاص) و همچنین طراحی *سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM جهت تحقق ارزش مشتری مداری
*شناسایی زنجیره ارزش مشتریان و ارائه محصول براساس آن
*طراحی یک نظام هدفمند جهت حضور شایسته در بازارهای خاص با توجه به شرایط روز بازار جهانی به ویژه رفع تحریم ها علیه صنعت نفت و پتروشیمی
*بازنگری فرآیند تدارکات و تدوین نقش واحدها در بهبود فرآیند خرید
*شناسایی پیمانکاران قدرتمند، استراتژیک و با کیفیت جهت انعقاد قرارداد بلندمدت با آنها به منظور کسب مزیت رقابتی در زنجیره ارزش شرکت
*بررسی و آنالیز کارکرد رقبا در خصوص شناسایی راهکارهای مناسب جهت تامین تجهیزات و ملزومات از منابع و تامین کنندگان مشترک
*اولویت خرید از سازندگان اصلی تجهیزات
برنامه های آتی شرکت
*حضور فعال در بازارهای منطقه ای و کشورهای همجوار منجمله کشور ترکیه، افغانستان و کشورهای واقع در حاشیه دریای خزر و اروپا
*انجام تحقیقات بازار در راستای برنامه های استراتژیک شرکت در چارچوب تیم های پژوهش تکنولوژی و بازار
*بازنگری استراتژی فروش محصولات خاص به منظور افزایش سود در بازارهای خاص منطقه ای و جهانی
*تعیین اهداف کلان سازمان (حفظ و ارتقای ارزش بلند مدت سهام، رضایت ذینفعان کلیدی، افزایش سهم بازارهای هدف جدید، تولید محصولات جدید)
*تعریف پروژه هایی در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور بهبود عملکرد و افزایش بهره وری در راستای استراتژی ها و اولویت های سازمانی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی