بازدید 11411

افزایش تولید محصولات کناف ایران در بازار

کد خبر: ۵۹۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 01 June 2016
شرکت کناف ایران، اولین و بزرگترین تولیدکننده سیستمهای ساخت و ساز خشک در ایران بوده و این محصول را با تکنولوژی روز دنیا و کیفیت مورد تایید مجموعه کناف در همه جای دنیا تولید میکند. این شرکت حساسیت بالایی بر حفظ محیط زیست داشته و کارخانه هایش را مجهز به فیلترهای تسویه هوایی نموده که مشابه آن در آلمان و دیگر کشور ها نیز استفاده میشود. شرکت کناف در بخش ترویج، آموزش و آشنا نمودن مصرف‏کنندگان، طراحان، معمارها و مهندسین عمران با این سیستم فعالیتهای بسیاری داشته، سمینارها و دورههای آموزشی مختلفی نیز برای گروههای مختلف فنی و مهندسی برگزار مینماید. تابناک، با هدف آشنایی بیشتر خوانندگان با افشین مدنی، مدیر عامل شرکت کناف ایران گفتگویی انجام داده که مشروح آن را در ادامه میخوانید:

آقای مهندس، اولین سوال ما درخصوص شرکت کناف ایران است. لطفاً تاریخچه ای از این شرکت ارائه دهید؟

لازم میدانم در ابتدا تاریخچه ای از این شرکت در آلمان بیان کنم. شرکت کناف، یک شرکت خانوادگی است که توسط برادران کناف و حدود سال 1932 در آلمان تاسیس شد. این شرکت فعالیت اش را با تولید گچ، استخراج سنگ گچ و تبدیل آن به پودر گچ آغاز و بعد از آن توانست به سرعت پلههای ترقی را طی کند. بیش از 25 هزار نفر در دنیا به صورت مستقیم و غیر مستقیم (از طریق شبکه توزیع کالا ) در این شرکت فعالیت می‏کنند. محصولاتی که شرکت کناف تولید می‏کند برای سبک‏سازی مناسب اند و عایق‏های صوتی و حرارتی خوبی به شمار میروند.

در خصوص پنلهای گچی بیشتر توضیح میدهید؟

بله. پنلهای گچی محصول اصلی مجموعه میباشد. در کنار این محصول، متعلقات و محصولات مکمل قرار میگیرند که در مجموع سیستمهای ساخت و ساز خشک را ارائه مینمایند. از قابلیتهای بزرگ این سیستمها عایق صوتی و حرارتی و سبک بودن آن است که در کشورهای زلزله‏خیز مثل ایران بسیار حائز اهمیت است. محصولات این شرکت بسیار پایدار و با محیط زیست سازگاری دارند زیرا که 98 درصد ماده اصلی آن گچ بوده که یک ماده طبیعی است و با طبیعت انسان هم بسیار سازگار میباشد.

در واقع شرکت کناف فعالیت‏ خود را قبل از انقلاب با نصف خط تولید آغاز کرد. در آن زمان شرکتی به نام والبرد تاسیس شد که خط تولید این محصولات را از «کناف» خریداری نمود. بعد از انقلاب این مجموعه توسط یکی از بانک‏ها خریداری و تحت پوشش آن بانک مجددا فعالیتش را آغاز نمود که به دلیل نداشتن دانش فنی، امکان ارائه محصول به بازار میسر نگردید. لذا مجدداً از شرکت کناف در راستای تجهیز و راه اندازی مجموعه دعوت بعمل آمد. شرکت کناف نیز در سال 1374 سرمایه گذاری جدیدی انجام داده و با به روز رسانی خط تولید فعالیت خود را آغاز نمود. در کنار آن شرکت ایران گچ نیز خریداری شد که تامین کننده ماده اصلی موردنیاز تولید پنلهای گچی بود. بعد از آن بود که اقداماتی برای خرید شرکت کناف گچ نیز انجام پذیرفت.این شرکت تولید کننده انواع پودرهای گچی و محصولات مکمل میباشد. در واقع این سه شرکت و سه کارخانه سرمایه گذاری کناف در ایران هستند. البته در کنار آن کناف ایران معادن گچ متعددی در اختیار دارد که این معادن عمدتاً در استانهای سمنان و هرمزگان واقع شده اند.

بر روی آموزش و مباحث محیط زیست چه اقداماتی انجام داده اید؟

شرکت کناف ایران، اولین و بزرگترین تولیدکننده سیستمهای ساخت و ساز خشک در ایران بوده و این محصول را با تکنولوژی روز دنیا و کیفیت مورد تایید مجموعه کناف در همه جای دنیا تولید میکند. این شرکت حساسیت بالایی بر حفظ محیط زیست داشته و کارخانه هایش را مجهز به فیلترهای تسویه هوایی نموده که مشابه آن در آلمان و دیگر کشور ها نیز استفاده میشود. شرکت کناف در بخش ترویج، آموزش و آشنا نمودن مصرف‏کنندگان، طراحان، معمارها و مهندسین عمران با این سیستم فعالیتهای بسیاری داشته، سمینارها و دورههای آموزشی مختلفی نیز برای گروههای مختلف فنی و مهندسی برگزار مینماید.
 
 متاسفانه در سیستم آموزشی ما این محصولات به صورت دروس استاندارد تدریس نمیگردد. این درحالی است که در تمام دنیا این سیستم به عنوان یک سیستم ساخت و ساز استاندارد و جاافتاده در مراکز آموزش عالی تدریس میگردد.

شما بیشتر اهداف شرکت را در گفته هایتان بیان کردید. آیا هدف خاصی برای سال جاری در نظر دارید؟

این محصول خیلی سریع در بازار رشد یافت و جایگاه مناسبی پیدا کرد. درواقع هر مصرف کننده و طراحی که با این سیستم کار میکرد، مجذوب قابلیت ها و تواناییهای آن شده و از آن استفاده میکند. سیستمهای کناف در برابر زلزله مقاوم بوده و در راستای سبک سازی ساختمان مناسب میباشند از اینرو با توجه به زلزله خیز بودن ایران، توانسته است جایگاه خود را سریعا پیدا نماید . همین امر نیز باعث شد در سال جاری ظرفیت خط تولید شرکت کناف ایران را 100درصد افزایش دهیم.

یکی از فعالیت هایی که در سال 94 شروع کردیم، افزایش ظرفیت تولید بود که بعد از آن محصولات جدید مانند پروفیلهای سقفهای مشبک نیز به بازار معرفی گردید . درخصوص پوشش ضدحریق تیر و ستونهای ساختمان ها محصولی به نام «ورمیپلستر» نیز تولید شد. مسلما طبق افزایش ظرفیت تولید پنل ها، معادن نیز توسعه یافت و معادن جدیدی نیز بهره برداری شد که در آن ها توانستیم استخراج سنگ گچ را افزایش دهیم. علاوه بر این صادرات محصولات معدنی نیز آغاز و از بندرعباس به هند و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردید.

باتوجه به اینکه ساخت و ساز در سالهای اخیر کمتر شده، چگونه شرکت شما ظرفیت تولید را افزایش داده است؟آیا دلیل آن تفاوت محصولاتتان با محصولات سنتی بوده است؟

بله. در حال حاضر ما در اوج رکود بازار مسکن هستیم، ولی کناف ایران یک برنامه جامع و هدفمند داشته و با رکودهای مقطعی بازار مشکلی نخواهد داشت. دورنمای ما این است که در سال آینده مصرف محصولاتمان رو به افزایش بوده و باتوجه به سهم عمده‏ این مجموعه در بازار این سرمایه گذاری انجام شده است.

طرح موضوعات قبل نشان از موفقیت شرکت کناف ایران در رسیدن به اهداف خود بوده است.در این مورد توضیح دیگری ندارید؟

در ایران خوشبختانه مصرف کنندگان، معمار‏ها و مهندسین عمران با دید باز به محصولات نوین نگاه می‏کنند. آن ها مایل هستند تکنولوژی‏های جدید و به روز را استفاده کنند و زمانی که با سیستمهای کناف و تکنولوژی آن آشنا می‏شوند، رغبت آنها برای استفاده از این محصول بیش از پیش میشود چرا که این محصول امکان طراحی خیلی بالایی را به آنها می‏دهد. همین مسائل باعث شد که مصرف این محصول خیلی سریع‏تر از پیش‏بینی‏ها و فراتر از حد انتظار در بازار ساخت و ساز ایران بالا برود.

در فضای پس از برجام و روند تدریجی بهبود محیط کسب و کار که وضعیت هم به سوی بهبودی پیش میرود، شرکت کناف چه برنامه ای برای سال 95 در نظر دارد؟

همانطور که قبلا به آن اشاره شد ما بحث افزایش ظرفیت و عرضه محصولات را داشته ایم. بر همین اساس از اهداف ما این است که در استان فارس کارخانه جدید تولید پنل گچی و متعلقات تاسیس نمایم. در حومه استان تهران نیز یک کارخانه جدید تاسیس خواهیم کرد. همچنین در شمال غرب کشور فعالیت ‏مان را گسترش خواهیم داد. خطوط تولید محصولات جدید را به ایران می‏آوریم و تولیدشان را آغاز خواهیم کرد. اینها برنامه‏هایی هست که در واقع شروع شده و ادامه خواهد داشت. ما درنظر داریم آموزش و ترویج این سیستم‏ها و محصولات را در جامعه مهندسین به صورت جدی داشته باشیم. (همکاری با فنی و حرفه‏ای‏های کشور و دانشگاه‏ها و آموزش عالی برای آموزش دادن این محصولات). در واقع همه اینها باعث افزایش اشتغال‏زایی شده و با تاسیس کارخانه‏های جدید و با افزایش مصرف این محصولات اشتغال‏زایی نیز افزایش خواهد یافت.

در مورد تنوع محصولات کارخانه توضیح دهید و اینکه امسال چه محصول جدیدی را معرفی کنید؟

یکی از برنامه‏هایمان این است که هر سال چند محصول جدید را به بازار عرضه کنیم که این محصول را یا خودمان تولید می‏کنیم و یا از دیگر مجموعههای کناف در دنیا تامین خواهیم نمود. مشخصا ما چندین محصول جدید در برنامه‏ ارائه و تولید داریم. پنلی داریم به عنوان گاردکس که در واقع در نماهای بیرونی استفاده می‏شود. عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی است. این محصول ضدرطوبت، ضد قارچ و کپک بوده و همچنین میتواند در نماهای ساختمان استفاده شود که بسیار ساختمان را سبک می‏کند. یک محصول دیگر به نام ورمیپلستر که در واقع گچ ضدحریق برای پوشش دادن تیر و ستون‏های ساختمان‏ها بوده و ساختمان را در مقابل حریق مقاوم می‏کند. در حال حاضر عمدتا نوع مرغوب این محصول با هزینه بالایی وارد می‏شود که ما می‏توانیم این محصول را خیلی اقتصادی‏تر در داخل تولید و عرضه کنیم.

ما پنلی داریم به اسم دیامانت که یک پنل بسیار مقاوم در مقابل ضربه، کوبش، حرارت و صوت بوده و می‏توان این محصول را در بسیاری از پروژه‏هایی که میخواهند دیوارهای محکم داشته باشند، استفاده کرد. این محصول که تاکنون وارد شده است در آینده توسط مجموعه کناف ایران تولید خواهد شد. یک پنل دکوراتیو دیگر به نام هرادیزاین از تولیدات این شرکت است که از الیاف چوب تولید می‏شود و برای کارهای دکوراتیو خیلی خاص از آن استفاده می‏شود. این محصول بسیار مورد توجه آرشیتکت‏ها قرار گرفته است.

در مورد سرمایه‏گذاری این شرکت در ایران توضیح دهید و بفرمایید شرکت کناف ایران چه استراتژی‏ای برای افزایش تولید دارد.

با توجه به رشد بازار و نگاه به بازارهای منطقه خصوصا عراق و افغانستان ،ما تصمیم گرفتیم که در استان فارس کارخانه جدید تاسیس کنیم. استان فارس استانی با پتانسیل بالا است که هم از لحاظ ساخت و ساز و هم از لحاظ دسترسی به بازارهای اطراف و دارا بودن معادن گچ بسیار مهم به شمار میرود. همچنین بحث بازارهای صادراتی‏ مانند عراق و افغانستان که در حال حاضر از تهران به آنها صادرات انجام می‏دهیم، قرار است به زودی از طریق کارخانه استان فارس انجام شود. همچنین با توجه به رشد خیلی سریع بازار نیاز است که در اطراف تهران یک کارخانه جدید تاسیس کنیم که بتوانیم بازار استان تهران که در واقع 40 درصد کل بازار ایران را تشکیل می‏دهد را پوشش دهیم. این کارخانه هم ظرف دو سال آینده به بهره‏برداری خواهد رسید.

اگر مطلب خاصی مانده به عنوان سخن آخر بفرمایید.

در ایران تولید سنگ گچ بسیار اقتصادی است. بدین معنی که هزینه انرژی نسبتا پایین است. منتها بحث مهمیکه مطرح است نیاز به تکنولوژی بالا و حمایت یک شرکت حرفه‏ای در این زمینه است. شرکت کناف بیش از 80 سال است که در این صنعت تجربه دارد و با تکنولوژی روز آشناست. این شرکت ماشین‏آلات بسیار مرغوب طراحی و استفاده می‏کند. همین امر نیز باعث شده بتواند محصولات را با کیفیت بسیار بالا در ایران عرضه کند. در تولید و عرضه این محصول مواد اولیه بسیار مهم هستند که در این بین تهیه مواد اولیه کار بسیار تخصصی است. تولید این محصول نیز نیروهای متخصص لازم دارد لذا ما نیروهایمان را سال‏ها در داخل و خارج از کشور آموزش داده ایم تا این محصول را با کیفیت مناسب روز دنیا عرضه کنیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها