بازدید 3943

تشکیل صف طولانی کامیون‌های ایرانی در مرز مهران/ رویه گمرک عراق تغییر کرد

رایزن بازرگانی ایران درعراق با بیان اینکه صف چند روزه و طولانی کامیون‌های ایرانی در مرز مهران عراق شکل گرفته است و اجازه ورود داده نمی‌شود گفت: این کامیون‌ها به دلیل نقص مدارک متوقف شده‌اند.
کد خبر: ۵۹۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 01 June 2016
رایزن بازرگانی ایران درعراق با بیان اینکه صف چند روزه و طولانی کامیون‌های ایرانی در مرز مهران عراق شکل گرفته است و اجازه ورود داده نمی‌شود گفت: این کامیون‌ها به دلیل نقص مدارک متوقف شده‌اند.

ابراهیم محمد رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم درباره اطلاعیه سازمان توسعه و تجارت مبنی بر اینکه «دولت عراق ورود کالاهای ایرانی را بدون ارائه گواهی مبدا ممنوع کرد»اظهارکرد: این قانون از ابتدا در قوانین گمرکی کشور عراق وجود داشت و قانون جدیدی نیست و گواهی مبدا و بهداشت و فاکتور باید در سفارت عراق در تهران مهر و به همراه کالا ارسال شود تا امکان ترخیص وجود داشته باشد.

وی افزود: بازرگانان در حال حاضر اگر می‌خواهند کالایی را به عراق صادر کنند باید موارد فوق را رعایت کنند اما در گذشته به دلیل اهمالی که در گمرک این کشور وجود داشت، این موارد مورد توجه قرار نمی‌گرفت و در برخی از مرز ها اعمال نمی‌شد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق ادامه داد: موارد فوق، گواهی بهداشت(برای مواد غذایی) و تطابق با استاندارد عراق باید در سفارت عراق در تهران تایید شده باشد و مهر سفارت خورده باشد، خریدار عراقی نیز برای واردات کلیه کالاها باید مهر ثبت سفارش وزارت بازرگانی کشور خود را داشته باشند تا درمرز اجازه ترخیص کالا داده شود.

وی تصریح کرد: چند روزی است که از ورود برخی کامیون‌ها به کشور عراق به دلیل نداشتن مدارک لازم جلوگیری به عمل آمده است و صف‌های طولانی از این کامیون‌ها برای ورود به این کشور در مرز مهران تشکیل شده است.

رضازاده گفت: با دولت عراق مذاکره شده است تا این کامیون‌ها ودیعه‌ای برای ورود خود پرداخت کنند تا بعدا مدارک خود را بیاورند و سپرده خود را پس گیرند.

وی تاکید کرد: برای اینکه صف‌های طولانی دراین منطقه ایجاد نشود، موافقت ضمنی برای دریافت ودیعه صورت گرفته اما هنوز عملیاتی نشده است.

گفتنی است سازمان توسعه تجارت امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دولت عراق ورود هر گونه کالا به این کشور را منوط به ارائه گواهی مبدا در گمرکات ورودی این کشور کرده است و صادرات بدون ارائه این گواهی امکان‌‌پذیر نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر