بازدید 2388

کاهش تولید نفت اوپک در ماه گذشته

تولید نفت اوپک در ماه مه در مقایسه با میزان بی سابقه قبلی، کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۹۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 01 June 2016
تولید نفت اوپک در ماه مه در مقایسه با میزان بی سابقه قبلی، کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، رویترز از وین گزارش داد که به علت حملات شورشیان به تاسیسات صنعت نفت نیجریه و دیگر موارد اختلال در تولید که تأثیر افزایش تولید ایران و کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس را خنثی کرد، تولید ماه مه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به نسبت میزان بی سابقه قبلی، کاهش یافته است.

بر اساس آمار شرکت های کشتیرانی و اطلاعات دریافتی از منابع شرکت های نفتی، اوپک و موسسات مشاوره امور نفت، عرضه روزانه ١٣ عضو این سازمان از ٣٢ میلیون و ٦٤٠ هزار بشکه در آوریل به ٣٢ میلیون و ٥٢٠ هزار بشکه در ماه مه کاهش یافته است.

بیشترین کاهش تولید ماه مه در نیجریه به علت حملات شبه نظامیان به تاسیسات و صنایع نفت این کشور رخ داد که موجب افت تولید به پایین ترین میزان در ٢٠ سال گذشته شد.

به گفته منابع این تحقیق، تولید لیبی نیز به علت متوقف شدن بارگیری از بندر حریقه و تولید ونزوئلا به علت مشکلات در بارگیری و دیگر مشکلات، مجددا کاهش یافته است.

تولید نفت عراق که در سال ٢٠١٥ شاهد بالاترین رشد تولید در میان ١٣ عضو اوپک بود و در ماه آوریل به میزان بی سابقه ای رسید، در ماه مه به علت قطع برق در پایانه های جنوبی، محدود شد.

این در حالیست که ایران پس از لغو تحریم های غرب در ژانویه، توانسته است که تولید نفت خود را بیشتر افزایش دهد.

براساس بررسی رویترز، تولید کنونی نفت ایران به سه میلیون و ٥٥٠ هزار بشکه در روز رسیده که از میزان تولید نفت این کشور در پایان ٢٠١١ که سه میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه بود، نیز فراتر رفته است. هر چند که به گفته منابع آگاه، هر گونه افزایش بیشتر تولید، کمتر از قبل خواهد بود.

همچنین بر اساس این تحقیق، تولید روزانه ماه مه عربستان سعودی به ١٠ میلیون و ٢٥٠ هزار بشکه در روز رسید که در ماه آوریل ١٠ میلیون و ١٥٠ هزار بشکه بود.

تولید روزانه نفت امارات متحده عربی نیز به دنبال پایان عملیات تعمیرات میدان های نفتی و تولید کویت پس از پایان اعتصاب ٣ روزه کارگری در آوریل، افزایش یافته است.

براساس اعلام وزارت نفت، افزایش عرضه عربستان سعودی و ایران نشان می دهد که عرضه کنندگان عمده این گروه در پی شکست طرح آوریل تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای تثبیت تولید به منظور افزایش قیمت های نفت خام، همچنان بر حفظ سهم خود در بازار جهانی پایبند باقی مانده اند.

اختلال های اخیر در تولید و عرضه نفت، موجب رسیدن قیمت ها به بالاترین حد در سال ٢٠١٦ شده که ضرورت هرگونه تلاش برای محدود کردن عمدی عرضه را کاهش داده است.

تولید اوپک از هنگامی اوج گرفت که این گروه سیاست کاهش عرضه برای بالا بردن قیمت ها را با ابتکار عربستان سعودی، کنار گذاشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار