بازدید 2652

تولید نفت ایران از زمان قبل تحریم‌ها پیشی گرفت

آمارهای غیر رسمی نشان داد تولید نفت ایران در ماه می به ۳.۵۵ میلیون بشکه در روز رسیده که بیش از ۳.۵۰ میلیون بشکه ای است که این کشور در پایان سال ۲۰۱۱ و پیش از تشدید تحریم ها تولید می کرد.
کد خبر: ۵۹۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 01 June 2016
آمارهای غیر رسمی نشان داد تولید نفت ایران در ماه می به ۳.۵۵ میلیون بشکه در روز رسیده که بیش از ۳.۵۰ میلیون بشکه ای است که این کشور در پایان سال ۲۰۱۱ و پیش از تشدید تحریم ها تولید می کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس تحقیقی که توسط رویترز انجام گرفته، در حالی که حملات پیکارجویان به صنعت نفت نیجریه و اختلال در عرضه نفت برخی دیگر از کشورها، افزایش تولید نفت ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را جبران کرده، تولید نفت اوپک در ماه می کاهش یافت و از نزدیکی رقم بی سابقه که ماه گذشته به ثبت رسیده بود پایین تر آمد.

افزایش عرضه نفت از سوی ایران و عربستان نشان می دهد که بعد از شسکت نشست فریز نفتی در دوجه قطر، تولید کنندگان عمده عضو اوپک همچنان بر افزایش سهم خود از بازار متمرکز هستند.

بر اساس داده های کشتیرانی و اطلاعات به دست آمده از منابع اگاه در شرکت های نفتی، اوپک و موسسات مشورتی، عرضه نفت اوپم در ماه می به 32.52 میلیون بشکه در روز رسید، در حالی که این رقم در ماه آوریل 32.64 میلیون بشکه در روز بوده است.

تولید نفت اوپک از زمانی که اوپک نقش تاریخی خود، یعنی کاهش عرضه برای تقویت قیمت ها را کنار گذاشته، رو به افزایش گذاشته است. اما نشانه هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از تولید کنندگان برای حفظ عرضه خود در حد فعلی با مشکل مواجه اند.

بیشترین کاهش تولید ماه می در نیجریه اتفاق افتاد. حملات پیکارجویان، تولید نفت نیجریه را به پایین ترین رقم در بیش از 20 سال گذشته رسانده است.

عرضه نفت لیبی نیز به دلیل عدم امکان ارسال نفت از بندر هاریگا کاهش یافته است. مسکلات بارگیری و دیگر مشکلات نیز موجب کاهش عرضه نفت ونزوئلا شده است.

تولید نفت ایران در این ماه به 3.55 میلیون بشکه در روز رسیده که بیش از 3.50 میلیون بشکه ای است که این کشور در پایان سال 2011 و پیش از تشدید تحریم ها تولید می کرد. اما منابع آگاه گفتند، هرگونه افزایش بیشتر تولید نفت ایران چندان قابل توجه نخواهد بود.

یک منبع آگاه گفت: «برگشتن به سطح تولید پیش از تحریم ها مشکلی نداشته است... اما رسیدن به سطح تولید بالاتر از آن دشوارتر خواهد بود.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی