بازدید 2876

مجلس امکانات کافی برای برگزاری انتخابات ندارد

رئیس کمیسیون شوراها مجلس نهم گفت: نبود امکانات و ابزارهای کافی، موجب کاهش نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می شود.
کد خبر: ۵۹۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 01 June 2016
امیر خجسته در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آینده ای نزدیک، گفت: بر اساس قانون، اجرا و برگزاری انتخابات شوراها به مجلس شورای اسلامی واگذار شده، این در حالی است مجلس از ابزارها و امکانات کافی از جمله نیروی انسانی برای انجام این امور برخوردار نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نبود امکانات و ابزارهای کافی، موجب کاهش نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می شود، تصریح کرد: درچند وقت اخیر مذاکرات با شورای نگهبان برای قبول اجرای و نظارت بر این حوزه صورت گرفته، اما اعضای این شورا تاکنون این درخواست را نپذیرفته اند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در شرایط کنونی دارای ظرفیت ها، ابزار و امکانات کافی برای برگزاری  و نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا است و به خوبی می تواند این مسئله را انجام دهد، از این رو امیدواریم شورای نگهبان هر چه سریع تر این وظیفه خطیر را بپذیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به طور حتم اگر وظیفه برگزاری و نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس باشد، این اتفاق مهم به نحو احسن عملی نمی شود و مشکلاتی در این عرصه به وجود می آید،از این رو من در جلسات قبلی مجمع تشخیص مصلحت نظام این مسئله را مطرح کردم و امیدوارم به این درخواست نتیجه مثبت داده شود.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در ۲۴ خرداد 1396 برگزار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل