بازدید 2580

بنای مجلس دهم بر تحقق اقتصاد مقاومتی است

عضو هیات رئیسه مجلس دهم، با بیان اینکه نیاز اساسی کشور داشتن یک اقتصاد درون زا و برون گرای قوی است،گفت: مجلس دهم باید در راستای تقویت همه جانبه کشور گام برداشته و به توسعه اقتصادی کمک کند.
کد خبر: ۵۹۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 01 June 2016
محمد آشوری تازیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اولویت های مجلس دهم، گفت: بر اساس سیاست های کلانی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند قطعا یکی از اولویت های مهم کشور بحث عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس دهم، ادامه داد: با توجه به مجموع شرایط بین المللی و داخلی کشور به عنوان یکی از محوری ترین راهکارهای استراتژی باید کشور را به سمت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی هدایت کنیم که در این تقسیم کار ملی ،وظایفی به عهده مجلس و همچنین وظایفی برعهده دولت است که در این چارچوب باید طراحی شود.

وی با اشاره به تلاش مجلس قبل در خصوص عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: بنای هیات رئیسه مجلس قبل بر این بود که این محوری ترین اولویت را در چارچوب وظایف مجلس عملیاتی کنند.

 

رویکرد مجلس باید کمک برای حل مشکلات داخلی و بین المللی باشد

آشوری تازیانی با بیان اینکه نیاز اساسی کشور به این است که یک اقتصاد درون زا و برون گرای محکم داشته باشد،ادامه داد: بر اساس نوع رویکردی که در فضای بین المللی امروز پس از تصویب برجام شکل گرفته و اگر این شکل به سمت عملیاتی شدن برجام برود ،حل مناقشات بین المللی و حل مسائل و مشکلات داخلی را به عنوان دو موضوع اولویت دار باید مدنظر قرار دهیم.

وی با تاکید براینکه با نگاه معیشتی به اقتصاد مردم کار بنیادی و اساسی باید انجام شود،افزود: در این راستا قرار بر این شد که مرکز پژوهش های مجلس یک استراتژی پایه ای را ترسیم کند که مجموع این سیاست های ابلاغی در قالب استراتژی های مشخص و مدون پیگیری شود.

آشوری تازیانی ادامه داد: استراتژی به عنوان نقشه راه مجلس می تواند ما را رهنمون به مسیری کند که قانون گذاری و نظارت باید در چارچوب رفع مشکلات کشور صورت بگیرد.

 

رویکرد فرهنگی اجتماعی به قوانین با وزن بیشتری باید در مجلس دهم دنبال شود

وی با بیان اینکه نباید از مسائل فرهنگی غفلت کرد،گفت: مسائل فرهنگی و رویکرد فرهنگی اجتماعی به قوانین با وزن بیشتری باید در مجلس دهم دنبال شود و باید آثار آن ها در قوانین مشخص باشد، آثاری که جامعه را به سمت بهبود وضعیت هدایت کند نه به سمت عقب گرد.

آشوری تازیانی گفت: تلاش در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور به عنوان یکی از اساسی ترین مسائلی که قدرت بازدارندگی ملی را افزایش می دهد اولویت های مهم کشور است که در بودجه ریزی و تصویب قوانین و حتی اعمال نظارت در اولویت قرار داده ایم.

عضو هیات رئیسه موقت مجلس دهم، ادامه داد: امروز توانمندی دفاعی ما پشتوانه پیروزی هایی است که ما در عرصه بین الملل داریم و به طور حتم با یک نگاه منطقی می توان آن ها را به عنوان چارچوب های اساسی کار مجلس دهم قرار داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل