بازدید 3129

آخرین وضعیت یارانه صادراتی شیرخشک و لبنیات از زبان حجتی

وزیرجهاد‌کشاورزی گفت: یارانه صادراتی شیرخشک( و معادل آن لبنیات) تازه ابلاغ شده اما هنوز در اختیار قرار نگرفته است و باید ببینم چه می‌شود، اما وزرات جهادکشاورزی (برای تنظیم بازار) خود اقدام به جمع آوری و خرید حمایتی شیرخام دامداران می‌کند.
کد خبر: ۵۹۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 01 June 2016
وزیرجهاد‌کشاورزی گفت: یارانه صادراتی شیرخشک( و معادل آن لبنیات) تازه ابلاغ شده اما هنوز در اختیار قرار نگرفته است و باید ببینم چه می‌شود، اما وزرات جهادکشاورزی (برای تنظیم بازار) خود اقدام به جمع آوری و خرید حمایتی شیرخام دامداران می‌کند.

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص آخرین وضعیت یارانه صادارتی شیر خشک(لبنیات) اظهار کرد:این یارانه صادراتی تازه ابلاغ شده اما هنوز در اختیار قرار نگرفته است و باید ببینم چه می‌شود. این یارانه به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی( برای تنظیم بازار شیر خام) اقدام به خرید حمایتی و جمع آوری شیرخام دامداران کرده و آنها را تبدیل به شیر خشک می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا مانند سال‌های گذشته یارانه مصرفی شیر (فرآوده‌های لبنی)  به مردم اختصاص خواهد یافت یا خیر؟ گفت: این موارد را دولت و شورای اقتصاد باید پاسخگو باشند و بنده در ارتباط با تولید صحبت می‌کنم.

بنابر این گزارش یارانه صادراتی شیر خشک و معادل آن فرآورده‌های لبنی برای رقابت پذیری و حضور در بازارهای منطقه‌ای 200 میلیارد تومان ابلاغ شده است و صادر کنندگان منتظر اختصاص آن هستند.

این امر باعث می‌شود که صنایع لبنی با افزایش بازار رسانی ، میزان جذب شیر خام  دامداران را نیز افزایش دهند و در نهایت شرایط خرید شیر خام دامداران به قیمت مصوب نیز فراهم می‌شود اما در کنار اختصاص یارانه صادراتی به عنوان یک راهکار عملی برای برون رفت صنایع لبنی و دامداران از رکود، باید به مصرف کننده نهایی و مردم نیز توجه کرد.

مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور ما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم پایین است  و با اختصاص یارانه مصرف می‌توان سرانه مصرف این محصول را در کشور بالا برد.

کارشناسان با اشاره به افت 38 درصدی مصرف شیر در کشور که ناشی از کاهش قدرت خرید مردم بوده است معتقدند دولت به جای اختصاص یارانه برای صادرات شیر یارانه به مصرف شیر در داخل اختصاص دهد. 

گفتنی است یارانه صادراتی مصرف شیر و فرآود‌های لبنی در گذشته حدود  600 میلیارد تومان بود که به دلیل مشکلات مالی دولت این طرح در چند سال گذشته فراموشی سپرده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار