بازدید 5102
خبر

مهاجم تیم ملی تنها نماینده ایران در فهرست 20 بازیکن برتر آسیا در لیگ های اروپایی

سهم ایران از بین 20 بازیکن برتر آسیا در بین لیگ های اروپایی فقط یک بازیکن است.
کد خبر: ۵۹۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 01 June 2016

پایگاه اخبار کنفدراسیون آسیا نام 20 بازیکن برتر آسیایی در لیگ های اروپایی را اعلام کرد که علیرضا جهانبخش تنها ایرانی است که در رده دوم قرار گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، با پایان فصل 17-2016 رقابت های باشگاهی در اروپا پایگاه کنفدراسیون فوتبال قاره کهن به ارزیابی بازیکنان آسیایی پرداخته که در زیر آمده است:

بیش از 80 بازیکن آسیایی در قاره اروپا بازی می کنند و سعی کردند با انتخاب اروپا به عنوان مقصد فوتبالی خود، تلاش به پیشرفت در سطح بازی خودشان را شروع کنند. البته از این میان بازیکنان زیادی در لیگ های دسته 2 حضور دارند و بعضی از بازیکنان نیز در لیگ های درجه 2 چون ترکیه، لهستان و پرتغال حضور دارند که عملکرد آنها ملاک پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا نبوده است.

به این ترتیب 40 بازیکن آسیایی در لیگ های درجه یک اروپا (انگلیس – ایتالیا- اسپانیا – آلمان- فرانسه و هلند) مورد بررسی قرار گرفته است و بر طبق عملکرد فردی و امتیازاتی که هر بازیکن آسیایی در طول فصل گرفته است، بهترین بازیکن قاره کهن در فوتبال اروپا مشخص شده است که در آن هیرشی کیوتاکه ژاپنی در صدر قرار گرفت که این فصل در هانوفر بازی های خوبی به نمایش گذاشت و با نمره 7.18 از 10 بهترین آسیایی در اروپا بود. البته این عملکرد خوب نتوانست مانع سقوط هانوفر به دسته پایین تر شود.

 علیرضا جهانبخش – ایران – آلکمار

بازیکن جوان ایرانی گه تنها 22 سال سن دارد در اولین فصل حضور خود در آلکمار درخشش خوبی از خود نشان داد او در آخرین بازی فصل خود با یک گل و یک پاس گل به آلکمار کمک کرد تا با قرارگرفتن در رده چهارم به پلی اف لیگ اروپا برای فصل بعد برسد. امتیاز جهانبخش در طول فصل با وجود مصدومیتی که در ابتدای فصل داشت، 7.16 بود تا تنها با اختلاف ناچیزی نسبت به کیوتاکه در رده دوم قرار گیرد.

در رده سوم نیز برد جونز دروازه بان استرالیایی نایمخن قرار گرفته است که 7.06 از 10 کسب کرده است تا این 3 بازیکن برترین آسیایی شاغل در فوتبال اروپا برای این فصل لقب گیرند.

فهرست 10 بازیکن برتر آسیایی که با حضور چشمگیر بازیکنان کره ای و ژاپنی است به شرح زیر است:

1- هیروشی کیوتاکه ( ژاپن و هانوفر) 7.18 امتیاز

2- علیرضا جهانبخش (ایران - آلکمار) 7.16 امتیاز

3- برد جونز (استرالیا - نایمخن) 7.06 امتیاز

4- مایک هاوه نار (ژاپن – دن هاگ) 6.97 امتیاز

5- شینجی کاگاوا (ژاپن - دورتموند) 6.96 امتیاز

6- پارک جو هو (کره جنوبی- دورتموند) 6.95 امتیاز

7- کیم جین سو (کره جنوبی - هوفنهایم) 6.94 امتیاز

8- متئو لکی (استرالیا – اینگول اشتات) 6.93 امتیاز

9- کو جایه چول (کره جنوبی - آگزبورگ) 6.91 امتیاز

10- گوتوئو ساکایی (ژاپن - هامبورگ) 6.90 امتیاز

نکته جالب حضور پررنگ بازیکنان ژاپنی در فوتبال اروپاست طوری که از 20 بازیکن برتر آسیایی 9 بازیکن از ژاپن هستند و کره جنوبی و استرالیا نیز هرکدام 5 بازیکن برتر در بین 20 بازیکن برتر آسیا دارند و تنها علیرضا جهانبخش از ایران است که در بین 20 بازیکن از کشوری غیر از ژاپن، کره و استرالیا قرار گرفته است.

در این رده بندی عملکرد سردار آزمون به دلیل حضور در لیگ روسیه مورد ارزیابی قرار نگرفته است چه بسا اگر آزمون در لیگ درجه یک در اروپا بازی می کرد با عملکرد فعلی خود می توانست بهترین جایگاه را داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر