بازدید 14038

خامه‌های صبحانه با طعم بمب پالم!

بعد از ماجرای روغن پالم و مضراتش، این بار این روغن در خامه‌های صبحانه دردسرساز شده، به گونه‌ای که متخصصان توصیه می کنند مصرف آنها به حداقل برسد.
کد خبر: ۵۹۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 01 June 2016
بعد از ماجرای روغن پالم و مضراتش، این بار این روغن در خامه‌های صبحانه دردسرساز شده، به گونه‌ای که متخصصان توصیه می کنند مصرف آنها به حداقل برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیام فرحبخش با بیان اینکه روغن پالم از اسیدهای چرب و گلیسرول مثل همه چربی ها تشکیل شده و بر خلاف تمام چربی ها، اسیدهای چرب اشباع فراوانی دارند که در دمای اتاق جامد هستند، گفت: فواید این روغن بسته به اینکه از هسته خرما گرفته شده باشد یا خود خرما، متفاوت بوده و روغن خرما از روغن هسته آن بهتر است.

وی با اشاره به اینکه مصرف روغن پالم به دلیل دارا بودن اسید چرب اشباع بالا، موجب افزایش چربی خون و کلسترول و در نهایت گرفتگی و انسداد عروق می‌شود، ادامه داد: افرادی که مستعد بیماری‌های قلبی و عروقی و تصلب عروق هستند باید از میزان روغن بخصوص چربی اشباع کمتری استفاده کنند و حتی الامکان دور مواد حاوی روغن های پالم را خط بکشند و در عوض لبنیات و غذاهای کم چرب را انتخاب کنند.

فرحبخش تصریح کرد: این باور غلط در بین برخی خانواده ها وجود دارد که به کودکان لبنیات و بخصوص خامه پرچرب زیاد می دهند و معتقدند که به دلیل فعالیت زیاد، فرزندشان به این انر‍ژی برای سوخت و ساز احتیاج دارد، در حالی که بیماری هایی مثل تصلب شرایین از چهار سالگی ممکن است رخ دهد، پس نباید با این بهانه هر روز به کودک لبنیات پرچرب و خامه خوراند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: بیشتر متخصصان مصرف خامه‌های صبحانه را توصیه نمی کنند چرا که چربی و چربی اشباع بالای آن می‌توانند باعث بالا رفتن چربی خون، افزایش کلسترول بد و در نهایت موجب گرفتگی و انسداد عروق شوند و این در حالی است که بیماری‌های قلبی و عروقی از مهمترین علل مرگ هستند.

وی به همگان توصیه کرد: از آنجا که لبنیات بیشتر برای جذب کلسیم مصرف می شود و جذب کلسیم با چربی ها منافات دارد، حتما باید به منظور دریافت کلسیم بیشتر از لبنیات کم چرب استفاده شود و مصرف خامه‌های صبحانه را به حداقل رساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۳
سلام، یعنی کارخانجات لبنیات انقدر بی رحم شده اند که هم سر دامدار کلاه می گذارند ( با مفت خریدن شیر) و هم با غش در معامله یا اب خالی را با رنگ شیر و روغن پالم را به اسم خامه خورد مردم می دهند خدا به داد ما برسد
به 6برابر قیمت تمام شده همه چیز را می فروشند بعدش می گویند سرطان زاست و خطرآفرین . پس چه کسی نظارت می کند اینهمه بازرسی و کارشناس تغذیه و ...الکی است.
به جای خامه حیوانی روغن پالم به خورد مردم میدن. این کلاهبرداریه
ماشالله همینطوری پیش بریم ، تموم قله های تقلب و غش رو فتح میکنیم ، بچه ها خسته نباشین
قاعدتا چربی خامه باید چربی حیوانی باشه نه نباتی، مگر این که تقلب در چربی شیر به خامه هم رسیده باشه!
روى هيچ فراورده لبنى ننوشته روغن پالم داره!!!پس اين روغنهاكجاميرن؟
ماست باچربى ده درصد نوشته:شيرتازه گاو،شيرخشك... اين اضافه چربى ٧/٥ درصدش ازكجاتامين ميشه؟
چراسازمان هاى ذيربط ازمحصولات بازارنمونه گيرى وازمايش نمى كنند؟؟؟
خدایا چه کنیم: لبنیات سنتی می خریم تب مالت می گیریم ، لبنیات کارخانه ای می خریم چربی خون و سرطان=> آیا نتیجه آن این نمی شود که مردم مصرف لبنیات رو کم کنند؟ (بنده خودم هر دو را مصرف کردم هم تب مالت گرفتم هم چربی خون دارم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
تب مالت بهتر از سکته و سرطانه
چرا به جای برخورد با متقلبین که برای سود بیشتر سلامت مردم را به خطر می اندازند توصیه می شود مردم نخورند.مثل این میمونه که کسی در معابر عمومی مین کاربذاره و بعد مسئولین توصیه کنند مردم پاشونو رو مین نذارن.چین کمونیست چند سال پیش 2 نفر خانمو که در شیر خشک سرامیک ریخته بودنو در ملأ عام تیر برون کرد.اگه قوه قضائیه وارد عمل بشه و چند نفر از مدیران عامل شرکت های خاطی رو زندانی و یا اعدام کنه همه چیز درست میشه.
اتفاقا چند روز پیش بعد مدتها خامه خوردم، همش هم نگران همین قضیه بودم!
دیگه خامه نمیخورم تا وزیر بهداشت اوکی بده!
این روغن پالم،به هرچی اضافه میکنن طعمش عوض نمیشه،از خامه،پنر.....بستنی‌تا روغن نباتی.ر وغن های اشباع به سختی در بدن سوخته میشن،وهمین باگرفتگی عروق ومرگ میشه.حتی ترکیبات آن ها در بدن موجب سرطان میشه به علت اکسید شدن.
خيلي جالبه پس چرا جلوگيري نمي کنند؟؟؟!!!! فقط به مرم اطلاع مي دن که مصرف نکنند واقعا که !!!
بله وقتی همین شیرم که میخوریم یا ماست نصفش بلکه بیشتر شیر خشک هست که از خارج میاد
مثلا عراق جنگ زده حالا ببین اونجا اینارو از کجا میارن!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل