بازدید 2629

آمریکا خواستار آزادی دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

آمریکا از محکوم شدن شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین به 9 سال زندان به شدت نگران است
کد خبر: ۵۹۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵ 01 June 2016
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه با انتقاد از صدور حکم زندان برای دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، از دولت این کشور خواستار عمل به تعهدات بین المللی در زمینه آزادی بیان و آزادی شیخ علی سلمان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، «جان کربی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: آمریکا از محکوم شدن شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین به 9 سال زندان به شدت نگران است؛ ما معتقدیم که هیچ کسی نباید به دلیل بیان مسالمت آمیز نظرات خود محاکمه یا مجازات شود.

وی ادامه داد: ممکن است تجدیدنظر خواهی دیگری در این پرونده امکان پذیر باشد و از دولت بحرین می خواهیم از تعهدات بین المللی خود در زمینه احترام به آزادی بیان تبعیت کند و اتهام های وارده به شیخ علی سلمان را رد، و او را آزاد کند.

کربی گفت: گروه‌های مخالفی که به طور مسالمت آمیز از دولت انتقاد می کنند ، توسعه جوامع و کشورهای فراگیر و تکثرگرا را امکان پذیر می کنند و ما اعتقاد نداریم که تصمیم روز دوشنبه بحرین به ایجاد آشتی در این کشور کمک کند.

دادگاهی در بحرین روز دوشنبه گذشته حکم حبس شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق را به بیش از دو برابر افزایش داد؛ اقدامی که بنا بر هشدار این نهاد ممکن است ناآرامی های تازه ای را در این کشور رقم زند.

این دادگاه حکم حبس شیخ سلمان را از چهار سال به 9 سال افزایش داد. شیخ علی سلمان به اتهام دامن زدن به نافرمانی مدنی در بحرین، در بازداشت است.

بحرین از زمان سرکوب اعتراض های شیعیان در سال 2011 صحنه ناآرامی بوده است. شیعیان که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند در جریان اعتراض های خود، اصلاحات سیاسی را مطالبه کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار