بازدید 3695

اعلام روزانه ۵۵ شکایت از عملکرد قضات کشور

دادستان انتظامی قضات از صدور کارنامه عملکرد برای بیش از 10 هزار قاضی فعال در مراکز و مراجع قضایی سراسر کشور خبر داد
کد خبر: ۵۹۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 31 May 2016
دادستان انتظامی قضات از صدور کارنامه عملکرد برای بیش از 10 هزار قاضی فعال در مراکز و مراجع قضایی سراسر کشور خبر داد و گفت: روزانه 55 شکایت از عملکرد قضات دریافت می شود.

به گزارش ایرنا ، محمد موحدی آزاد روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا افزود: محور بیشتر شکایت های واصله به اطاله روند دادرسی، احکام صادره و همچنین رفتارهای فردی قضات مربوط می شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 10 هزار قاضی در سطح کشور، اظهار کرد: حدود 45 مورد از شکایت های واصله به منظور پیگشیری از تشکیل پرونده برای قضات، با ارشاد حل و فصل می شود.
دادستان انتظامی قضات گفت: یکی از مهمترین برنامه های قوه قضاییه، کاهش آمار صدور کیفرخواست است که در سال گذشته موفق به کاهش 135 درصدی آمار کیفرخواست های صادره شدیم.

* نظام جمهوری اسلامی برای تحقق عدالت بنا شده است


معاون منابع انسانی قوه قضائیه نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه عدالت همواره مورد تأکید امام راحل بوده گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تحقق عدالت بنا شده است.

حجت الاسلام علیرضا امینی افزود: انقلاب دونعمت امنیت و عدالت را برای مردم به همراه ارمغاون آورده و باید برای پاسداری از این دو نعمت تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم از مجموعه اهداف یک حکومت سخن به میان آوریم یقینا عدالت و عدالت ورزی و برپایی قسط و عدل از اهداف ابتدایی آن محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، معاون منابع انسانی قوه قضاییه و دادستان انتظامی قضات کشور امروز در جریان سفر به شهرستان پیشوا با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) و قرائت زیارتنامه، به مقام شامخ شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس ادای احترام کردند.

شهرستان پیشوا با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل