بازدید 6086

مهمترین دستیار بغدادی کشته شد

فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشته شدن به اصطلاح "امیر گردان نفوذی های عرب" و یکی از "مهمترین" دستیاران ابوبکر بغدادی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 31 May 2016
فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشته شدن به اصطلاح "امیر گردان نفوذی های عرب" و یکی از "مهمترین" دستیاران ابوبکر بغدادی سرگرده گروه تروریستی داعش و دوست نزدیک وی در حمله هوایی در بخش القائم در غرب استان الانبار این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت سومریه نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نیروی هوایی عراق با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک عراق یکی از مخفیگاه‌های مهم جنایتکاران داعش در بخش القائم را هدف قرار داد.

این بیانیه افزود: در این عملیات تعدادی از تروریست‌ها از جمله وزیر جنگ و والی سابق به اصطلاح ولایت فرات داعش و مسئول امنیت و اطلاعات کل و یکی از مهمترین دستیاران بغدادی که ناظر بر بسیاری از عملیات های تروریستی بود و نیز فرمانده گردان تبوک داعش در سوریه و عراق کشته شد.

براساس این بیانیه، پستچی داعش در به اصطلاح ولایت بغداد و ولایت جنوب نیز از جمله کشته شدگان است. او یک عراقی است که از زندان بوکا فرار کرده بود و در عملیات زخمی و همان روز در بیمارستان کشته شد. یکی دیگر از عناصر سعودی داعش که به اصطلاح "امیر گردان نفوذی های عرب" بود نیز از جمله کشته شدگان است.

در این بیانیه آمده است: مسئول قضایی داعش در به اصطلاح ولایت فرات و ولایت برکه نیز از دیگر کشته شدگان است. او یک عراقی است که به علت وابستگی به القاعده در زندان بوکا در بازداشت بود و با ابومصعب الزرقاوی سرکرده کشته شده القاعده در عراق کار می کرد و دوست نزدیک ابوبکر بغدادی بود. این فرد فتوای سر بریدن بسیاری از شهروندان عراقی و سوری را صادر کرده بود.
این بیانیه افزود: نیروی هوایی ارتش عراق در حمله به مخفیگاه یاد شده مقر دفتر مالی گروه داعش را منهدم کردند و در جریان این امر شش تروریست کشته و مقادیر زیادی از پولهای داعش در آتش سوخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل