بازدید 2914

برج میلاد در مجاورت یکی از مهمترین گسل‌ها

کد خبر: ۵۹۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 31 May 2016
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برج میلاد به عنوان نماد شهر تهران در مجاورت یکی از گسل‌های بسیار مهم قرار گرفته است، گفت: مطالعات مربوط به پیوستهای مختلفی که برای پروژه‌های عمرانی و شهرسازی وجود دارد مانند پایان نامه‌های دانشگاهی است و از بنیه علمی لازم برخوردار نیست.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در واکنش به گزارش رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات زمین در خصوص مخاطرات زمین شناسی و تدقیق پهنه‌های گسلی شهر تهران در صحن علنی گفت: من معقدم تا زمانیکه مردم نگران نباشند، مسئولین هم نگران نمی شوند و مشکلات رفع نمی‌شود.این گزارشات بارها در جلسات کارگروه‌های تخصصی ارائه شده ولی تا زمانی که نظارت اجتماعی شکل نگرفته ، مشکلات هم حل نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش ارائه شده، تمام پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرتهران روی گسل‌های بزرگ قرار گرفته و این واقعا جای نگرانی دارد. رود دره‌هایی که در سالهای اخیر سرمایه‌گذاریها و اقدامات خوبی برایشان انجام گرفته امروز گفته می‌شود که این مصنوع سازیها جوابگو نیست و بزرگراه‌هایی مانند بزرگراه امام علی (ع) با توجه به هزینه‌های بالا و ملی بودن این پروژه، بنابر این گزارش و دیگر گزارشهای منتشر شده می‌تواند در زمان بحران سیلاب، نقش یک رود دره را ایفا کند و تمام خودروهای در حال تردد در این بزرگراه در معرض خطر قرار می گیرند. همچنین برج میلاد به عنوان نماد شهر تهران در مجاورت یکی از گسل‌های بسیار مهم قرار گرفته است.

سالاری افزود: حال سوال اینجاست مگر شهر تهران طرح جامع ندارد و برای طرح جامع متخصصین گزارش نداده اند؟ مگر متخصصین طرح جامع را مطالعه نکرده اند؟ مهندسین مشاور که قطعا در حوزه موضوعات مربوط به گسل ها و... بوده اند ، باید جوابگو باشند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته دو طرح جامع داشتیم که اجرایی نشد و نهایتا در سال 86 طرح جامع شهر تهران ابلاغ گردید و سپس در سال 91 ذیل آن طرح تفصیلی ابلاغ شد، اظهار داشت: در طرح‌های موضعی و موضوعی که ذیل طرح تفصیلی قرار دارند و بخشی از آن مختص بررسی رود دره ها می باشد، مطالعاتی برای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها انجام شده که اشکالات راهبردی داشته و این مساله بیانگر این است که مطالعات مربوط به پیوست های مختلفی که برای پروژه‌های عمرانی و شهرسازی وجود دارد مانند برخی از پایان نامه‌های دانشگاهی، از بنیه علمی لازم برخوردار نیست و یک نوع مطالعات کتابخانه ای هستند.

وی گفت: عملا سرمایه‌های کشور و عوارضی را که از شهروندان دریافت و در این پروژه‌های بزرگ مقیاس مصرف می‌کنیم برپایه مطالعاتی است که مشکلات اساسی دارد و متاسفانه هیچوقت آنها را محاکمه نمی کنیم در حالیکه می بایست همانطور که در حوادثی مانند حادثه بوستان کوهساران مقصران محاکمه شدند آنهایی که برای مطالعه برخی پروژه‌های بزرگ مقیاس با این مخاطراتی که برای مردم ایجاد می کنند، نیز محاکمه شوند.

وی در پایان درخواست کرد تا کارگروه‌هایی برای برگزاری جلساتی با شورای عالی شهرسازی و مسئولین مرتبط برای بررسی تصمیماتی که در کمیسیون ماده 5 یا شورای عالی شهرسازی ومعماری گرفته می شود، تشکیل شود و گفت: باید تصمیمات گرفته شده تعهد آور باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل