بازدید 2781

عقب‌گرد ۲۸۷ واحدی شاخص کل بورس/ بازار سهام در مقابل برجام درجا می‌زند

بازار سهام امروز شاهد درجا زدن دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود در سایه بی‌وزنی و بی‌حجمی معاملات سهام بود. معلوم نیست، چرا پس از برجام بازار دچار سردرگمی و رخوت شده است.
کد خبر: ۵۹۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 31 May 2016
بازار سهام امروز شاهد درجا زدن دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود در سایه بی‌وزنی و بی‌حجمی معاملات سهام بود. معلوم نیست، چرا پس از برجام بازار دچار سردرگمی و رخوت شده است.

به گزارش فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 11 خردادماه 95 با کاهش 287 واحد به رقم 76 هزار و 144 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 67 واحد افت عدد 13 هزار و 765 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 298 واحدی عدد 84 هزار و 817 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 173 واحدی به رقم 53 هزار و 297 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 792 واحد کاهش عدد 166 هزار و 418 واحد را برای خود ثبت کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش 3 واحدی روی رقم 816 واحدی ایستاد. براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 49 واحد، گروه سایپا با 48 واحد و ایران‌خودرو با 44 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند، در مقابل معاملات سهام، در نماد معاملاتی 3 شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 49 واحد، بانک پاسارگاد با 35 واحد و بانک ملت با 16 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 185 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از داد و ستد 913 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 811 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فراورده‌های تزریقی ایران، حق تقدم خرید سهام کویر تایر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس، داروسازی کاسپین تأمین، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت عمران و نوسازی مجد مشهد، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری و بیمه میهن متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران 110 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده جابجا شد. در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد نیز از کد شرکت‌های تابعه این بانک اندکی کمتر از 73 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز میدکو نیز با معاملات درون گروهی 33 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلایدر تومان مواجه بود.

در نماد معاملاتی بانک ملت اما امروز بیش از 21 میلیون سهم به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین در نماد معاملاتی ایران ترانسفو اندکی کمتر از 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 17 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده دست به دست شد.

در گسترش صنایع انرژی آذراب نیز امروز 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین کشت و صنعت پیاذر با معاملات 2 میلیون سهمی به ارزش 800 میلیون تومان مواجه بود.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام با افزایش غلبه عرضه بر تقاضای سهام شاهد روندی رخوت‌انگیز و منفی بود که حتی معاملات کد به کد و بازارگردانی سهام در گروه‌های پیشرو نیز نتوانست از نمایش این فشار فروش بر روی نماگرهای منتخب بازار جلوگیری کند.

بازار سهام سردرگم و بی‌انگیزه همچنان نمادهای کوچک گمنام و تک سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین را مورد توجه قرار داده و یا در برخی گروه‌های دارویی به دنبال سهم‌هایی برخوردار از سود نقدی مناسب در فصل مجامع می‌شود.

به گزارش فارس، بازار سهام که پس از توافق برجام اصلی ترین انگیزه خود از آینده روشن بازار سرمایه را لغو تحریم‌ها می‌دانست این روزها با سردرگمی و ابهام های مختلف مواجه شده و ریشه حل مشکلات اقتصادی کشور در سطح کلان را واقعیت‌هایی فراتر از برجام و ناشی از سلسله اقدام‌های داخلی می‌داند، این در حالی است که بازار سهام هنوز برای لمس آثار واقعی برجام به هیچ جمع‌بندی مشخصی دست نیافته است و تاکنون گشایش بانکی و پولی واضحی در حوزه سرمایه گذاری و مالی ایجاد نشده است.

بنابراین بازار سهام به آنچه که در شرکت‌های بورسی اتفاق می‌افتد از زاویه ورود جریان نقد عملیاتی می‌نگرد. جریانی که با تسهیلات بانکی برخوردار از نرخ سود و وجوه التزام بیش از 30 درصدی و در عین حال رکود حاکم بر کسب و کار با کندی به شرکت‌ها راه می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار