بازدید 3104
۱

هيچ سوالی در امتحانات نهايی خارج از كتاب درسی نيست

کد خبر: ۵۹۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 31 May 2016
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش با بيان اينكه اعتراض دانش آموزان به دشواری سوالات امتحانات نهايی ريشه در عوامل آموزشی ندارد، گفت: هيچ سوالی در امتحانات نهايی خارج از كتاب درسی نيست.

به گزارش مهر، عبدالرسول عمادی درخصوص واكنش برخی رسانه ها درخصوص اعتراض دانش آموزان به سوالات امتحانات نهایی كشوری، اظهار كرد: طراحی سئوالات امتحانات نهایی كشوری دارای اهداف خاص آموزشی است و در این طراحی می باید به سطوح مختلف آموزشی و حیطه های آن توجه لازم مبذول گردد و طراحان سوالات باتوجه به سابقه تدریس و طراحی سوالات كشوری، اقدام به طراحی سوالات امتحانات نهایی می كنند.

وی افزود: سوالات این دوره نیز هم سطح سوالات امتحانی دوره های قبل بوده و از آسان شروع شده و دارای ضرایب  دشواری مختلف «آسان،متوسط و دشوار» است.

عمادی با بیان اینكه صلاحیت علمی و حرفه ای طراحان سوالات امتحانات نهایی كشوری موردتأیید وزارت آموزش و پرورش  است، تصریح كرد: طراحان سوال امتحان نهایی از بین مدارس مختلف انتخاب می شوند. باتوجه به سنوات متمادی تدریس و آشنایی به شیوه های آن به صورت تیمی، اقدام به طراحی سئوالات كرده و تمامی سوالات را از محتوای كتاب های درسی انتخاب می كنند.

رئیس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طراحی سوالات الزاما باید تدریس آن درس را در سال جاری  برعهده داشته و بادرنظرگرفتن بارم بندی ارسالی دفتر تألیف، متن كتاب درسی، شیوه نامه طراحی سئولات و... اقدام به طراحی سئوالات می كنند.

وی درخصوص اعتراض برخی دانش آموزان به دروس ریاضی و شیمی، خاطرنشان كرد: هیچ سئوالی از این دو درس و نیز بقیه دروس، خارج از چارچوب كتاب درسی طراحی نشده است در بازدیدهای به عمل آمده از حوزه های تصحیح، اكثر دبیران مصحح اوراق امتحانات نهایی از سئوالات اظهار رضایت كرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اقای عمادی تو اخبار گفتن که :( بچه ها به جای کتاب درسی جزوه های معلم هاشونو میخوندن )
آخه خداییش کتاب درسی چی داره که بخونیم؟ همه ی معلم ها قبول دارن که اکثر مطالب کتاب درسی گنگ و نامفهوم نوشته شدن مخصوصا تو درسای ریاضی و فیزیک و ادبیات و عربی و انگلیسی و حتی بخش هایی از زیست شناسی و شیمی و اگه ما جزوه های معلم هامونو نخونیم کلا هیچی از کتاب درسی نمیتونیم بفهمیم ،، کتاب درسی حتی در حد آموزش ساده ی امتحانات نهایی هم جواب نمیده ! از مسئولین محترم خواهش میکنم رسیدگی کنن آخه موضوع خیلی مهمیه !! خواهش میکنم تو رو خدا نظرمو تایید کنین!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل