بازدید 2304
۳

غیبت حجاح ایرانی در حج امسال به اقتصاد عربستان لطمه می‌زند

شبکه خبری سی ان ان با اشاره به توقف اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع امسال اعلام کرد این اقدام به اقتصاد عربستان که درگیر مسائل عدیده ای همچون کسری بودجه ۸۷ میلیارد دلاری است آسیب خواهد زد.
کد خبر: ۵۹۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 31 May 2016
شبکه خبری سی ان ان با اشاره به توقف اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع امسال اعلام کرد این اقدام به اقتصاد عربستان که درگیر مسائل عدیده ای همچون کسری بودجه ۸۷ میلیارد دلاری است آسیب خواهد زد.

به گزارش تسنیم به نقل از سی ان ان،  ایران ضمن متهم کردن دولت عربستان به کوتاهی در تضمین امنیت زائران ایرانی، اعلام کرد امسال از شرکت در کنگره عبادی، سیاسی حج خودداری می کند.

تحریم حج تمتع امسال از سوی ایران به اقتصاد عربستان که درگیر مسائل عدیده ای همچون کاهش شدید قیمت نفت و جنگ های پرهزینه نظیر جنگ سوریه و یمن است، و با  کسری بودجه 87 میلیارد دلاری مواجه است، از نظر اقتصادی آسیب خواهد زد.

سال گذشته، هزاران نفر در جریان فاجعه منا در عربستان کشته شدند که بر اساس گزارش های رسانه ای، 464 نفر از آنها ایرانی بودند. ایران گفته که رقم واقعی کشته شدگان حادثه منا بسیار بیش از رقمی است که مسئولان عربستانی اعلام کرده اند.

این اولین باری نیست که تحریم مراسم حج از سوی ایران به میان می آید. اوایل امسال نیز، ایران تمام پروازهای ورودی از عربستان را ممنوع کرد و اعزام زائران ایرانی به حج عمره را متوقف کرد.

بر اساس این گزارش تحریم مراسم حج از سوی ایران به اقتصاد عربستان لطمه خواهد زد. عربستان سالانه حدود 18 میلیارد دلار از گردشگری مذهبی درآمد کسب می کند و ایرانی ها یکی از بزرگترین گروه های حاضر در مراسم سالانه حج محسوب می شوند. تعداد زائران ایرانی که هر سال برای شرکت در مراسم حج عازم عربستان می شوند، حدود 60 هزار نفر برآورد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عربستان حاضر است چند برابر درآمدی که از حاجیان ایرانی دارد هزینه کند تا ایرانیان به حج نروند چون بسیاری از سیاهنمایی ها و تبلیغات منفی که درباره شیعیان میشود در موسم حج خنثی می گردد. از طرف دیگر عربستان با افزایش سهمیه سایر کشورها به راحتی می تواند خلاء اقتصادی مذکور را پر کند.
به نظر من ایران به هر وسیله که شده این لطمه به اقتصاد ضعیف عربستان را به پاس خدماتتش به حجاج ایرانی جبران کند
سلام.به اقتصاد آنها آسيبي نمي رسد.كاش حاجي هاي ما هم هزينه سفر را در راه هاي خداپسندانه به كار ميگرفتندتا گرهي از مشكلات مردم باز ميشد.جواني به خانه بخت مي رفت.جواني صاحب شغل ميشد.جواني خانه دار ميشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار