بازدید 2173

قیمت طلا به ۱۲۱۲ دلار رسید

قیمت طلا امروز پس از رسیدن به پایین ترین رقم سه ماه و نیم اخیر در اوایل جلسه، افزایش یافت، اما به دلیل تقویت ارزش دلار، همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهیانه از ماه نوامبر تاکنون باقی ماند.
کد خبر: ۵۹۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 31 May 2016
قیمت طلا امروز پس از رسیدن به پایین ترین رقم سه ماه و نیم اخیر در اوایل جلسه، افزایش یافت، اما به دلیل تقویت ارزش دلار، همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهیانه از ماه نوامبر تاکنون باقی ماند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز پس از رسیدن به پایین ترین رقم سه ماه و نیم اخیر در اوایل جلسه، افزایش یافت، اما به دلیل تقویت ارزش دلار، همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهیانه از ماه نوامبر تاکنون باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد افزایش به 1212 دلار و 46 سنت رسید. روز دوشنبه، قیمت طلا تا یک درصد کاهش یافت و به 1199 دلار و 60 سنت رسید که پایین ترین رقم از 17 فوریه تاکنون بود.

قیمت نقره نیز  در آستانه ثبت بزرگترین کاهش ماهیانه از سپتامبر 2014 تاکنون (9.8 درصد) قرار گرفته است.

مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در حال حاضر نسبت به قیمت طلا بدبینی وجود دارد. فشار هنوز تمام نشده است... من هنوز فکر می کنم در طی 2 روز آینده نیز این احساس کاهشی بر بازار حاکم خواهد بود.»

عامل تضعیف قیمت طلا، اظهارات مقامات فدرال رزرو و به ویژه جانت یلن، رئیس آن است که گفته اند ممکن است در ماه های آینده نرخ بهره افزایش یابد.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو شعبه سنت لوئیز دیروز گفت، ظاهرا بازار جهانی کاملا آماده افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در فصل تابستان است. وی اما به زمان دقیق این اقدام اشاره ای نکرد.

قیمت طلا در ماه می حدود 6.3 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش ماهیانه از ماه نوامبر تاکنون محسوب می شود.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، روز سه شنبه در نزدیکی بالاترین رقم 2 ماه اخیر در نوسان بود.

آمارهای بازار کار آمریکا در ماه می نیز قرار است روز جمعه منتشر شود. انتشار آمارهایی قوی از بازار کار آمریکا می تواند احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را قوت ببخشد. سرمایه گذاران همچنین در انتظار انتشار آمارهای مربوط به میزان درآمد سرانه و اعتماد مصرف کننده در آمریکا در اواخر امروز هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل