بازدید 1997

70 درصد زنان معتاد «روانگردان» مصرف می‌کنند

کد خبر: ۵۹۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 31 May 2016
یک آسیب‌شناس با اشاره به راه‌های پیشگیری از ابتلای زنان به اعتیاد گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش درباره دروغ بودن تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای، تشدید مقابله و مبارزه با مراکزی که تحت پوشش باشگاه ورزشی و آرایشگاه زنانه اقدام به عرضه محصولات حاوی مواد روانگردان می‌کنند، لازم است.

به گزارش ایسنا، مجید ابهری افزود: ایجاد مراکز ترک اعتیاد زنان معتاد از جمله اقدامات پیشگیرانه است. در حال حاضر یک یا دو مرکز ترک اعتیاد زنان معتاد در تهران وجود دارد بنابراین افزایش تعداد این مراکز در تهران و شهرستان‌ها لازم است.آموزش مهارت‌های زندگی بویژه تشویق بازگشت به سبک زندگی اسلامی و ایرانی نیاز از اهرم‌های پیشگیری در کوتاه مدت و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها بویژه صدا و سیما می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از افزایش تعداد معتادان زن داشته باشد.

وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی تاثیر مستقیمی بر بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی داشته است، اظهارکرد: متاسفانه پس از ورود شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به کشور، سبک زندگی اسلامی-ایرانی در برخی اقشار تغییر کرده است. خرید و فروش مواد و تولید آن در بسیاری از شبکه‌ها و گروه‌های فضای مجازی آموزش داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: تغییر مصرف مواد از سنتی به صنعتی و تبلیغات کاذب در زمینه تاثیر مثبت این داروها بر لاغری موجب شده که برخی آرایشگاه‌های زنانه اقدام به عرضه داروهای لاغری کنند. چشم و همچشمی، خود بزرگ‌نمایی و روابط خارج از عرف موجب گرایش بعضی زنان به مواد مخدرشده است.

این آسیب‌شناس اضافه کرد: بر اساس تحقیقات بنیاد علوم رفتاری 15 تا 20 درصد از معتادان کشور زن هستند که حدود 70 درصد از آنان به مواد روانگردان اعتیاد دارند. 20 تا 30 درصد زنان نیز معتاد به مواد مخدر سنتی مانند تریاک، شیره و هروئین هستند که این مواد بیشتر در جنوب شرق و شرق کشور مصرف می شوند.

وی تاکید کرد: به علت فقدان بانک اطلاعات آسیب اجتماعی ارقام دقیقی از آسیبهای اجتماعی در کشور نداریم بلکه از طریق شمارش نظری و اطلاعات میدانی به دست آمده آمار را اعلام می‌کنیم. تا وقتی که بانک اطلاعاتی آسیب‌های اجتماعی ایجاد و آمار معتادان تهران و سایر نقاط کشور متمرکز نشود بیان آمار دقیق میسر نمی‌شود.

ابهری در پایان گفت: گفته‌می‌شود مصرف شیشه موجب لاغری و جلوگیری از پیری می‌شود این در حالیست که مصرف این ماده مخدر موجب افزایش بروز سکته قلبی و مغزی و تولد فرزندان معلول می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر