بازدید 1857
رئیس جمهوری:

امیدواریم در ماههای آینده به سهم سابق در بازار نفت برسیم

رئیس جمهوری گفت: چنانچه رای مردم در انتخابات سال ٩٢ نبود و این دولت برای حل مشکلات وارد عمل نمی‌شد، صادرات نفت کشور رفته رفته به صفر می‌رسید، اما با تلاش دولت و با توافقی که انجام شد، امیدواریم در ماههای آینده به سهم سابق در بازار نفت برسیم.
کد خبر: ۵۹۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 31 May 2016

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی با بیان این که تحول و رشد مطلوب نیازمند جذب سرمایه است، گفت: باوجود محدودیت شدید منابع، تلاش دولت حفظ شاخصهای کلان اقتصادی در وضع مثبت است.

وی هماهنگی و همدلی میان دولت و مجلس را در مسیر رفع مشکلات کشور بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: رسیدن به توسعه، پیشرفت، سرمایه‌ گذاری و فعالیت نیاز به هماهنگی میان قوا دارد و در دولت یازدهم تلاش ما همواره در جهت افزایش همکاری، تعامل و همدلی با قوای دیگر بوده است، امیدواریم با همکاری بیشتر دولت و مجلس بتوان در مسیر رفع مشکلات مردم و توسعه کشور بیش از پیش تلاش کرد.

روحانی با اشاره به این که امکانات و منابع دولت برای رسیدن به توسعه مطلوب در کشور، بسیار محدود است، تصریح کرد: اگر رای مردم در انتخابات سال ٩٢ نبود و این دولت برای حل مشکلات وارد عمل نمی‌شد، صادرات نفت کشور رفته رفته به صفر می‌رسید، اما با تلاش دولت و با توافقی که انجام شد، امیدواریم در ماههای آینده به سهم سابق در بازار نفت برسیم.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به این که بر خلاف اهداف سند چشم انداز، متوسط نرخ رشد ١٠ سال گذشته زیر ٣ درصد بوده، عنوان کرد: دولت در مجموع حدود ٣ سال فعالیت خود اقدامهای خوبی انجام داده که البته در حد توان بوده و بی‌عیب و نقص نبوده است.

وی با اشاره به برخی اقدامهای دولت در راستای عبور از مشکلات کشور، گفت: دولت سال گذشته با وجود افت شدید قیمت نفت توانست بدون استقراض کشور را اداره کند و این در حالی است که بسیاری از کشورها در منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند.

روحانی توسعه روابط با کشورهای خارجی، تقویت انسجام و وحدت در کشور و جذب سرمایه داخلی و خارجی را از ضروریات رسیدن به تحول و رشد در کشور برشمرد و افزود: باید با بهره گیری از سرمایه‌ ها و منابع غیردولتی داخلی و خارجی و انجام پروژه‌ های مشترک بتوانیم تحول خوب و مطلوبی در مسیر رسیدن به رشد و توسعه ایجاد کنیم.

رئیس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود احیای بانکهای کشور را از راه‌ حلهای رفع مشکلات اقتصادی بیان کرد و گفت: بانکها اگر قدرتمند و توانمند نباشند، نمی‌توانند موجب تحول در اقتصاد شوند که در این زمینه هماهنگی بیشتر با مجلس برای وضع قوانین جدید، ضروری است.

وی واگذاری طرحهای نیمه‌ تمام در استانها به بخش غیردولتی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: همه مسئولان باید برای تکمیل پروژه‌ های نیمه تمام تلاش کنند تا تحولی به نفع مردم و اقتصاد کشور بوجود آید.

روحانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد: دولت با اعتقاد کامل به این سیاستها به عنوان راه رسیدن به رشد و توسعه می‌نگرد و خوشبختانه در این جهت وحدت فکری میان مسئولان وجود دارد.

رئیس جمهوری با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت به ریاست معاون اول رئیس‌ جمهوری و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در چند استان به صورت آزمایشی، افزود: باید بتوانیم به چارچوبها و برنامه‌ هایی که منجر به تحول در اقتصاد و اجرای اقتصادی برونگرا و درون‌نگر می‌شود دست پیدا کنیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل