بازدید 3309

نگاهمان را به دنیا عوض کنیم

کد خبر: ۵۹۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 30 May 2016
منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: با تغییر نگاه خود به نظام بین‌الملل می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه حل مشکل معیشت، استقلال و اقتصاد از اولویت‌های مجلس دهم است، اظهار کرد: برای حل این مشکلات، باید نوع نگاه مردم و مسئولان به سایر کشورها مخصوصاً‌ کشورهای صاحب تکنولوژی تغییر کند.

وی در ادامه افزود: استقلال و رفاه با تکنولوژی عجین شده است، دیگر نمی‌توان در دنیای ذهنی صد سال پیش باشیم و با این نگاه بخواهیم نیازهای امروز کشور را دفع کنیم. باید نگاه مثبتی به نظام بین‌المللی داشته باشیم و منافع ملی کشورمان را دوست دائمی خود تلقی کرده و بر اساس این شاخص میزان ارتباطات بین‌المللی خود را تنظیم کنیم.

حیدری همچنین تصریح کرد: با تغییر نگاه به نظام بین‌المللی می‌توانیم سطح اعتماد بین‌المللی به کشورمان را افزایش دهیم و سرمایه داخلی و خارجی جذب کنیم. با جذب سرمایه و تکنولوژی زمینه ایجاد اشتغال و افزایش رفاه و معیشت مردم فراهم می‌شود و این عوامل به سایر شاخص‌های اجتماعی هم تأثیر مثبت می‌گذارد.

این منتخب مردم تهران در ادامه با بیان اینکه مردم به احساس امنیت، آزادی و آرامش نیاز دارند،‌ افزود: دستگاه‌های امنیتی کشور باید دقیق عمل کنند ولی نباید به عموم جامعه بدبین باشند. نگاه این دستگاه‌ها نیز باید مثبت باشد. از سویی نظام ما جمهوری است و یکی از نیازهای نظام جمهوری، وجود احزاب است. بنابراین باید بستر برای فعالیت حزبی هم فراهم باشد و نگاه امنیتی و منفی نسبت به احزاب وجود نداشته باشد. البته مجلس دهم هم می‌تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد به شرطی که برآیند عمومی مجلس نگاه خوش‌بینانه و مثبت باشد.

حیدری در پایان درباره نحوه رفتار مجلس دهم با برجام، اظهار کرد: عقل و تدبیر حکم می‌کند که ما به گونه‌ای عمل کنیم که از برجام نهایت استفاده را ببریم. بنابراین موضع‌گیری تند علیه برجام عاقلانه نیست. برجام با منافع ملی و حیثیت ملی ما مرتبط است. در دوران تحریم ما شاهد کاسبی و چپاولگری عده‌ای بودیم که این افراد اکنون باید پاسخگو باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل