بازدید 2746

مجلس دهم فراتر از نگاه‌های حزبی و جناحی است

کد خبر: ۵۹۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 30 May 2016
منتخب مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس به عنوان خانه همدلی، همبستگی، اتحاد و یکپارچگی ملت محسوب می‌شود.

علی کرد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان افزود: مجلس دهم فراتر از نگاه‌های حزبی و جناحی شکل می گیرد و تلاش همه وکلای ملت به سمت هم افزایی و هم اندیشی حول حفظ دستاوردهای نظام اسلامی خواهد بود.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: مجلس دهم برگرفته از نگاهی فرامذهبی و فراقومی و فراجناحی بوده و قطعا در تصمیم گیری ها و مصوبات قانونی نگاهی اعتدال گرایانه در آن شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: وظیفه اصلی و قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون گذاری و نظارت بر اجرای دقیق قوانین و تعامل برای حرکت اجرایی دولت می باشد و نمایندگان در اجرای لوایح و طرح‌های دولت، حقوق مردم و شرایط هر منطقه را باید در نظر داشته باشند.

وی اظهار داشت: تلاش برای تحقق چشم انداز توسعه کشور با عنایت به رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری براساس دو محور قانونگذاری و نظارت در مجلس شورای اسلامی از اهداف مهم و برنامه های نمایندگان مردم در مجلس است.

علی کرد افزود: تلاش برای ایجاد امنیت، دوستی و تفاهم بین اقشار مختلف و همدلی دولت و ملت و جلوگیری از اختلافات قومی و مذهبی جهت توسعه پایدار؛ کوشش در جهت بستر سازی قانونی برای رفاه اجتماعی و ارتقای سطح معیشی مردم بویژه عشایر، اقشارکم درآمد، محروم و آسیب پذیر جامعه؛ تلاش برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و مبارزه با بیکاری؛ توجه به اصل مهم شایسته سالاری و پرهیز از قوم گرایی و توجه به اصل اسلامی شورا و مشورت و تلاش در جهت هرچه توانمند کردن نهاد مردمی شوراهای اسلامی شهر و روستا و تقویت شوراهای فرادستی مدنظر نمایندگان در این دوره خواهد بود.

نماینده مردم خاش در مجلس دهم گفت: برای گسترش حوزه اختیارات و تقویت امکانات و اعتبارات نهاد قانونی دهیاری و استخدام دهیاران به عنوان مدیران روستایی پیگیری لازم را خواهیم داشت و برای احداث و تجهیز فضاهای آموزشی و استخدام نیروهای ماندگار، جذب اعتبارات آموزشی و رفاهی فرهنگیان و نیز تخصیص اعتبارات لازم جهت ساخت مراکز دانشگاهی و جذب نیروهای متخصص جهت توسعه آموزش عالی منطقه تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: تلاش برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی از طریق توسعه مراکز بهداشتی، درمانی و تامین نیروهای متخصص ماندگار و متعهد مورد نیاز؛ پیگیری جهت افزایش سهمیه قبولی دانش آموزان منطقه در کنکور برای رشته های خاص"پزشکی و پیراپزشکی"؛ توجه کامل به اصل عدالت اجتماعی و بکارگیری نیروهای ماندگار در آزمونهای استخدامی؛ تلاش برای ایجاد بستر مناسب جهت فعال نمودن بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، مدیریتی و سیاسی در کنار تقویت اشتغال، امنیت شغلی، همدلی بین کارگر و کارفرما، حمایت از تولیدکنندگان و تقویت عدالت و رفاه برای کارگران در دستور کار نمایندگان خواهد بود.

به گفته وی باید برای گسترش فرهنگ دینی و نهادینه کردن فضایل اخلاقی در جامعه و جلوگیری از بزهکاریهای اجتماعی برنامه‌ریزی شود.

کرد ادامه داد: در حوزه صنعت باید از صنایع داخلی، صنایع مادر، صنایع تبدیلی، فرآوری، بسته بندی و صنایع دستی و تلاش برای فعال نمودن شهرک ها و نواحی صنعتی در کشور و منطقه حمایت شود و برای گسترش زیرساخت‌ها از جمله راه، راه آهن، مخابرات، پست، اینترنت، برق و آب آشامیدنی در منطقه تلاش لازم صورت بپذیرد.

علی کرد با تاکید به اینکه برای ایجاد طرح‌های بزرگ تولیدی در سطح ملی با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی باید تدبیر شود افزود: تلاش برای تدوین قوانین جهت جذب سرمایه گذاری خارجی و تسهیل تجارت جهانی برای توسعه همه جانبه کشور با توجه به اجرای برنامه های پساتحریم به رونق اقتصادی در کشور و منطقه کمک می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی