بازدید 3160

همکاری منشور انرژی با ایران

منشور انرژی آماده همکاری با ایران است تا بتوان مسائل کلیدی و مهم در حوزه انرژی را حل کرد و تکنولوژی‌های جدیدی را با همکاری ایران به وجود آورد.
کد خبر: ۵۹۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 30 May 2016

منشور انرژی آماده همکاری با ایران است تا بتوان مسائل کلیدی و مهم در حوزه انرژی را حل کرد و تکنولوژی‌های جدیدی را با همکاری ایران به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، اربان راسناک، دبیر کل منشور انرژی امروز در یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی با بیان این که کشورهای خاورمیانه باید در جهت تغییرات اساسی بازار انرژی حرکت و از انرژی‌ تجدید‌پذیر استفاده کنند، گفت: منشور انرژی تاکنون همکاری نزدیکی با ایران در تشکیل همایش‌ها دارد و در این همایش از کشورهای منطقه می‌خواهیم که در مورد تغییرات اساسی بازار انرژی اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر اظهار کرد: ایران باید متغیر‌های انرژی و موافقت‌نامه‌های قبلی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها را رعایت کنند و این مساله باید هدف اصلی ایران قرار بگیرد.

دبیر کل منشور انرژی در خصوص لزوم سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی انرژی‌های پاک گفت: لازم است 5.5 میلیارد دلار تا سال 2020 سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی انرژی‌های پاک صورت بگیرد و این سرمایه‌گذاری باید حتی دو برابر این عدد باشد.

راسناک با بیان این‌که میزان سرمایه‌گذاری تا سال 2030 باید به 900 میلیارد دلار برسد، بیان کرد: 37.5 میلیارد دلار باید در این منطقه باشد و ایران لازم است که براساس منشور انرژی اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی با بیان این که روابط انرژی این کمیته و بازار جهانی انرژی باید همبسته‌تر شود، اظهار کرد: ایران باید در منشور انرژی فعال باشد و ما به ظرفیت‌های این همکاری در منطقه بسیار امیدوار هستیم.

گفتنی است؛ یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی امروز با حضور وزیر نیرو و متخصصان بخش انرژی کشور در پژوهشگاه نیرو آغاز به کار کرد و متخصصان و کارشناسان داخلی و 20 کشور دنیا از جمله آمریکا، آلمان، بلژیک، هند، امارات، یونان، فنلاند و غیره در این همایش دو روزه به بیان نظرات خود می‌پردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار