بازدید 23281

ربنای شجریان امسال پخش می‌شود+تکمیلی

مدیر شبکه یک سیما گفت: با توجه به صحبت‌های انجام گرفته، ماه رمضان امسال صدای ربنای استاد شجریان هنگام افطار از تلویزیون پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 30 May 2016
مدیر شبکه یک سیما گفت: با توجه به صحبت‌های انجام گرفته، ماه رمضان امسال صدای ربنای استاد شجریان هنگام افطار از تلویزیون پخش می‌شود.

سیدفضل‌الله شریعت پناهی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پخش صدای استاد «محمدرضا شجریان» از تلویزیون در ماه رمضان گفت: هفته گذشته، در جلسه مدیران سیما با ریاست آقای علی اصغر پورمحمدی صحبت‌هایی انجام گرفت مبنی بر اینکه که ماه رمضان امسال ربنای استاد شجریان از تلویزیون پخش شود.

شریعت پناهی ادامه داد: در آن جلسه؛ تصمیمی مبنی بر اینکه همه شبکه‌ها ربنا را پخش کنند یا یک یا چند شبکه خاص، گرفته نشده بود.

او همچنین با اشاره به تغییر معاون سیما و جایگزینی مرتضی میرباقری به جای علی اصغر پورمحمدی، گفت: باید منتظر ماند و دید که نظر معاون جدید سیما چیست؛ اما باتوجه به رابطه نزدیک آقای پورمحمدی و میرباقری؛ به نظر می‌رسد تصمیم آقای میرباقری نیز بر پخش ربنای استاد شجریان از تلویزیون باشد.

مدیر شبکه یک با بیان اینکه باید منتظر تصمیم قطعی معاون جدید سیما ماند، گفت: من فکر می‌کنم امسال صدای استاد شجریان پخش می‌شود.

شریعت پناهی همچنین با اشاره به برنامه‌های رمضانی شبکه یک گفت: شبکه یک در دوره ریاست آقای سرافراز بر صداوسیما، برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان را برای تولیدی‌ها و پخش زنده انجام داده بود اما با حضور آقای عسگری به عنوان رئیس جدید، ایشان ماموریت‌های جدیدی مثل ویژه برنامه‌های افطار به ما داد.

او یادآور شد: 50 درصد برنامه‌های ویژه رمضان شبکه یک تغییر کرده است و ما مترصد برگزاری جلسه‌ای با حضور آقای میرباقری؛ معاون جدید سیما هستیم تا برنامه‌های قطعی اعلام شود.

تکمیلی:

توضیح سرپرست شبکه یک سیما درباره پخش ربنای شجریان

سرپرست شبکه یک سیما درباره پخش ربنای محمدرضا شجریان از تلویزیون در ماه مبارک رمضان توضیحاتی را ارائه کرد.

«فضل الله شریعت‌پناه» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که خبری مبنی بر پخش ربنای محمدرضا شجریان به نقل از شما منتشر شده، آیا تلویزیون در این باره به قطعیت نهایی رسیده؟ پاسخ داد: دوستان در یکی از سایت‌های خبری با من تماس گرفتند و مصاحبه ای انجام شد ولی در تنظیم آن کم لطفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: من نگفته بودم که قطعا ربنای ایشان از تلویزیون پخش می‌شود، بلکه گفته بودم که این مورد منوط به نظر معاون جدید سیماست و در این باره باید ایشان به این جمع‌بندی و قطعیت برسند.

ربنای محمدرضا شجریان از حدود ۸ سال گذشته از تلویزیون و رادیو پخش نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۸۰
کار ما ببینید به کجا رسیده که باید در حکومت جمهوری اسلامی خوشیمون امکان پخش مجدد دعای ربنای استاد شجریان از تلوزیون باشه! یعنی این اندازه دایره توقعات ملت رو تنگ کرده اند.
این مردم سالاری هست ممنونیم
تو ره خدا ؟؟
من موقعی روزه میگیرم که افطارم را با ربنای شحریان باز کنم.
مگر اون خائن اطهار پشیمانی کرده؟ هفت سالخ نشنیدیم روزه هامون طوریش شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
بله،ملت اینو میدونن که همین شجریان گفته که کاش این ربنا رو نمیخوندم،اصلا ما از این شجریان متنفریم
من ربناى ايشان را خيلى دوست داشتم ولى با توجه به وضعيت ظاهرى و بى اعتنائى به سنت هاى دينى ( لطفا موضوع سياسى نشود كارى به موضع گيرى هاى ٨٨ به بعد ايشان ندارم) ، تصور نزديك شدن به لحظات ملكوتى أذان افطار، عكس ها و صحبت هاى انچنانى استاد و ربناى پر سوز و گداز را غير متجانس و با عرض پوزش نوعى خود فري بى و تزوير الود مى دانم. ايشان در يك مصاحبه اعلام كردند كه هيچگاه قصد خواندن ربنا را براى ضبط و پخش نداشته اند و صرفا مشغول خواندن براى اموزش شاگردان شان بوده اند كه چندان به دل نمى نشيند. جداً از دل نوشته فوق از درگاه خداوند متعال براى اين خواننده بزرگ ارزوى سلامتى كامل و عاجل مسالت دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
دوست عزیز فرمایشتون متین. اما ما به حال و هوای استاد هنگام اجرای این قطعه کار نداریم. این ادعیه ادعیه قرآنی است که نوای ملکوتی وحی الهی ست. درست مثل قرائت قران توسط قرّا معروف مصری. دیدید چه حال خوشی به انسان دست میده. خیلی از این قرا محترم واسه قرائت قران پول می گیریند. ما به نیت اون قاری چکار داریم. ما به حس و حالی که از شنیدن اون ادعیه به خودمون دست میده کار داریم. استاد شجریان هم حالا با هر دلیلی این ادعیه قرانی رو خوندند. ما زمان افطار اون لحظات عرفانی این ادعیه رو شنیدیم. هم لذت معنوی بردیم و هم اینکه حالا حس نوستالژیک ایام گذشته رو برامون تداعی میکنه. همین. به قول معصوم : لن تنظر من قال بل الانظروا ما قال . به گوینده نگاه نکنید به آنچه گفته میشود بنگرید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
استاد شجریان فرمودند که از ایشون دعوت میشه برای ضبط بک ربنا که به عنوان نمونه ای باشد برای افراد دیگه تا ربنا رو مانند استاد بخونن و تصمیمی به ضبط واقعی جهت پخش نداشتن و یک روز خودشان با تعجب نوای ربنا رو از رادیو میشنوند!! اینکه می فرمایید به دل نمی نشیند ، گفته خود استاد هست که فرمودند به دل خود استاد نبوده نه مردم....که اگر به دل مردم باشه همه از این همه دل آگاه هستن
ضمنا صدا سیما باید منت اساتید بزرگ موسیقی رو بکشه تا صداشون پخش بشه !
و مورد آخر اینکه کاملا مشخصه صدا و سیما میخواد با استفاده از شخص بزرگی چون استاد محمد رضا شجریان ، اعتبار کم شده خودش رو احیا کنه و هدفی دیگه نداره !
چطور میگید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
خودت فهميدي چي گفتي؟!
مبارکه

معلوم میشه صدا و سیما حقیقتا میخواد متحول بشه نه واقعا ...!
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
آقای شجریان پخش اون رو ممنوع کردن. پس ایشون باید متحول شده باشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
ناشناس 18:44 حالت خوبه؟ مجبوری حرف الکی بزنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
عزیز برادر اقای شجریان دقیقا چند مورد رو شامل ممنوعیت ندونست که یکیش ربنا بود!؟!؟؟! یادت نیست!؟!؟ سرچ کن عین نامه اش هست برادر!؟!؟؟!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
استاد شجریان فرمودند مخالف پخش تمامی آثارشون از سیمای ایران هستند به جز ربنا که با دل مردم ارتباط داره
این کسایی دیگه بودن که دل خودشون رو به دل مردم ترجیح دادن
ظاهرا دوست عزیز فرهیخته فراموش کردی که از همین دوستان درون کشور بودند که صدای چوب رو ارجح بر صدای استاد میدونستن
ملت همه تو گوشیشون ربنا داشتن!
ملت همه تو گوشیشون ربنا داشتن!
فکر می کنم طلیعه خوبی برای آغاز کار دکتر عسکری می باشد
خیلی خوشحال شدیم
زنده باد استاد
خدا را شکر مشکل اصلی مردم حل شد برید سراغ حل مشکلات کوچک!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
تو که مشکلت این نیست چرا خبرو میخونی؟ کلا خبرایی که بهت مربوط نمیشه میخونی یا این دفعه اشتباه کردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
شما غیر از این جمله هم چیزی یاد دارید ؟!
ایییییییییییییییییییییییییییییی ول ای ول ای ول ای ول
یاد بچگیام بخیر
کاری که زودتر از اینها باید انجام میشد.
متاسفانه برخی از دین بعنوان ابزار سیاسی برای اهدافی خاص استفاده کردند و دین گریزی را رواج دادند.
سر عقل اومد بالاخره.
وقتی تلویزیون یک کشور اسلامی با صدای استاد سیاسی برخورد میکند جهانتظاری از کشور عربستان دارید که با حج سیاسی برخورد نکند یک سوزن به خودمون بزنیم و یک جوالدوز به عربستان
خدا کند که این اتفاق بافتد چونکه یاوار ماه رمضان های خوب و با صفا است
اینقدر این بابا رو بزرگ نکنید چیزی که زیاده آواز خونه
خیلی خبر خوبی است. ما خاطرات شیرینی از انتظار برای افطار با این دعای خوب داریم . در ایجاد حس معنوی پیش از افطار برای جوانان هم خوب است .
ببین تندروها ما رو به کجا رسوندن که برای پخش شدن صدای دلنشین دعا و نیایش کلی جلسه و کاغذبازی باید انجام بشه!
همون بهتر که پخش نشه.نمیشه که شجریان هم مطرب باشه هم دعا خوان.یا اون یا این.با اینکه من این دعا را دوست دارم ولی وقتی شجریان سر از بیراهه در میاره نمیشه با او همراه شد.کارهایی که شجریان در این سالها انجام داده دور از عرف و نزاکت بوده.از عکس گرفتن با گوگوش تا مصاحبه با بی بی سی فارسی و چند تا مصاحبه و نظر و کنسرتهای مسخره این ور و ان ور جایی را برای بکار گیری کارهایش در همین صدا و سیمای البته پر از ایراد خودمان باقی نگذاشته
خخخخ امسال صدای ربناش ک درمیاد عکسش بین زنان ... جلو چشامون میاد خخخ
تقبل الله ههههه
حالا ما تمام مشکلمون همی پخش شدن یا نشدن ربنای شجریانه؟
بخاطر همین موضوع سعی میکنم بیشتر روزه بگیرم .
در این مدت هیچ وقت دعای ربنای استاد از دسکتاپ من پاک نشده و هیچ افطاری را بدون آن نبودم و اگر هم تلویزیون پخش شود احتمال ندارد من آن را ببینم.
حالا این چند سالی که پخش نشد آیا اتفاقی افتاد؟ اصلا کلا پخش نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
برای امثال تو نه ! اتفاقی نیفتاد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
فکر کنم شما یا اصلا روزه نمیگیری یا سنت کمه!؟؟!؟! برا همین نمیفهمی!؟!؟؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
عزیزم شما حتما سن و سالت به این جور چیزها قد نمیده وگرنه حتما خاطره داشتی با ربنای استاد
8 سال .... !
منتظریم
واقعا متاسفم برای این همه کج فهمی در این چنیدین !!! سال.
انصافاً پخش ربناي استاد شجريان که تبديل به يک سرود ملي و نماد فرهنگ ملي در ماه مبارک رمضان شده است نيازمند اين همه بررسي و اما و اگر است اون هم در رسانه اي که ملي بودن را در جوار خود دارد؟!
جاي تاسف هست ك در اين گونه مقولات سياست وارد شده است.......................................................
کسی که اهانت به ائمه اطهار نموده چه دلیل داره دو باره یار دیرین فرح دیبا را علم کنید؟
متاسفم که دیگه همه چی سیاسی شده
یعنی همه تصمیمات و کارا در صدا و سیما انجام شده بود و فقط همین مونده بود که موافقت شد. خدا رو شکر
البته صدای استاد هم حرف نداره
صدا و سیما به خودش لطف میکنه با پخش ربنا. چون مردم دیگه رسانه های خودشون رو دارن و این صدا و سیماست که باید دل مردم رو بدست بیاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
دقیقا...
میخوان ابروی رفته رو به جوی برگردونن به خصوص اینکه الان استاد هم بیمار هستن و مردم عطش بیشتری برای شنیدن صدای ایشون دارند
تایید واحترام به خواسته مردم مبارک است
پخش صدای استاد نشان دهنده انتخاب اصلح اقای روحانی است . با ازادی بیان و مطبوعات هم جلوی اختلاسها گرفته میشود و تاثیرات مثبت اقتصادی اشکار می گردد .
کاش پخش نکنن
در این که صدای استاد ماندگار خواهد بود، شکی نیست. من همه آلبوم هاشو دارم و گوش می کنم. اما توجه داشته باشیم که خود استاد اجازه نداده بودند که تو این چند سال اخیر صداشون از صدا و سیما پخش بشه!
به جای ربنا جان عشاق رو پخش کنید قشنگ تره
ببنید من مرضیه را گوش میدهم شجریان را گوش میدهم ربنا شجریان را گوش میدهم ولی از عضویت مرضیه در سازمان منافقین (و حتی همکاری داشتیم که گفت مرضیه عضو منافقین شده تاکید داشت زن مسعود رجوی هم شده) راضی نیستم واو را نمی بخشم . فیلم ماهوارئی از شجریان در مصاحبه با بی بی سی دارم که حرفهای بیهوده میزد و از مقام یک هنرمند ملی بدور بود . ضمن اینکه ربنا ها جدید بسیار متین تر میباشند . هر وقت دلم خواست صدای حضرات را گوش میدهم و از خدا طلب بخشش و مغفرت دارم .
میخوانم صد سال سیاه پخش نشه. وقتی رفتار کسی با ربنا همخوانی نداره٬ معنی و مفهوم آن چیست؟ خوب برید خوش صداترین آدم رو گیر بیارید براتون ربنا بخونه.
ماه رمضان بی صدای استاد مزه اش کم است.
هنر بدون تعهد هیچ ارزشی نداره
وای چه خوب!
امسال روضه هامون قبول میشن!
میخوام پخش نشه صد سال سیاه...
صداوسیما صدای استادرو پخش کنه شاید یه کم اعنبار پیدا کنه
بد نیست یک بار نامه سال 1374 استاد شجریان را به صدا و سیما مرور کنیم :
محمدرضا شجريان در سال 1374 نيز در نامه يي خطاب به علي لاريجاني رئيس وقت صدا و سيما خواستار پخش نشدن صدا و آهنگ هاي خود در راديو و تلويزيون شده بود. او در آن نامه نوشته بود؛ «از اين رسانه انواعي از موسيقي پخش مي شود که فاقد کمترين ارزش هنري است. .. .گاه مبتذل ترين قطعات موسيقي را که ما نام موسيقي خالطوري (موسيقي کافه هاي لاله زاري) بر آن مي گذاريم، به عنوان آرم برنامه پخش مي کنند. حتماً شما هم در تجربه چند ساله خود در صدا و سيما در يافته ايد که آرم برنامه، پرچم و نشانه اصلي برنامه است و هميشه تلاش مي شود تا زيبا ترين نوا براي آن انتخاب شود، شگفتم از اين همه بد سليقگي و بي ذوقي در درک موسيقي، آن هم در مهم ترين دستگاه فرهنگي کشور. ...
سازمان صدا و سيما موظف است براي پخش آثار هنرمندان از آنان کسب اجازه کند و حقوق مادي آنان را هم براي هر نوبت پخش آثارشان رعايت کند.» در ادامه نامه آمده بود؛ «اين روال جاري راديو و تلويزيون در همه کشورهاي متمدن جهان است. از اين گذشته من نمي دانم صدا و سيما به چه حقي و بر اساس کدام مجوز روي آثار من تصوير مي گذارد و آن را به نام ويدئو کليپ پخش مي کند؟ فرض کنيد قانون رعايت حقوق مولفان و مصنفان وجود ندارد، و باز هم فرض کنيد اگر وجود دارد، کسي به هر دليل مايل نيست از طريق دستگاه قضايي احقاق حق کند. آيا شما شرعاً اين مشکل را براي خود حل کرده ايد؟ چگونه است که بديهي ترين حقوق مالکيت حقوقي که مورد تاکيد قوانين جاري کشور است زير پا گذاشته مي شود؟ در تحيرم که ناديده گرفتن حقوق هنرمند از سوي مهم ترين و وسيع ترين رسانه کشور نشانه چيست؟ مردم چه مي گويند وقتي مي بينند از صبح تا شام، اين رسانه پيام هاي اخلاقي در رعايت حقوق ديگران پخش مي کند، اما خود به آن عمل نمي کند؟،»

و پايان بخش نامه تاريخي شجريان چنين بود؛ «به صراحت اعلام مي کنم که مايل نيستم صداي من از صدا و سيمايي پخش شود که بي اعتنا به حقوق هنرمندان است. قاطعانه از جنابعالي مي خواهم دستور دهيد هيچ اثري از من مطلقاً از راديو و تلويزيون پخش نشود. چون در ماه مبارک رمضان هستيم، تنها به احترام اين ماه مبارک و اداي دين به نيک سرشتي مردمي که در دامان آنها پرورش پيدا کرده ام، پخش «مناجات» و «ربنا» را اجازه مي دهم.»
کمی دیر شده . دیگر با ربنا و بی ربنا شجریان صدا و سیما مخاطب نداره.
ما موقع افطار از ماهواره ربنای استاد را میشنویم
پخش هم نشه خیالی نیست. سالها است که شبکه فارسی 1 آن را پخش میکنه
خطاب به مديران دوره رياست جمهوري قبلي : چو خواهي كه نامت شود آشكار مكن نام نيك بزرگان نهان
ما ربنا را از ماهواره گوش میکردیم اصلا تلویزیون .... اران را نداریم حتی رو ماهواره
منت داره این پخش شدن صدای ملت وظیفه صدا و سیما یی که مردم پولشو میدن این خبر در عین حال که خبر خوبیه ولی باید تاسف خورد به حال این مملکت ....
جای بسیار خوشحالی و مسرت است. استاد شجریان افتخار یک ملت هستند .روح انسان با ربنای استاد شجریان صیقل گرفته و جلا میبابد. قطعا تاثیری که ربنای شجریان بر کالبد انسان دارد با دمیده شدن روح الهی بر صدای استاد همراه بوده است. به وجودت مفتخریم .
جای بسیار خوشحالی و مسرت است. استاد شجریان افتخار یک ملت هستند .روح انسان با ربنای استاد شجریان صیقل گرفته و جلا میبابد. قطعا تاثیری که ربنای شجریان بر کالبد انسان دارد با دمیده شدن روح الهی بر صدای استاد همراه بوده است. به وجودت مفتخریم .
باسلام
خداوند به حق همین ربنا(منظور دعای ربنا است نه خواننده ی آن)همه ما را به خودش یعنی "ربنا" نزدیک کند.
ما از این همه حواشی خسته نشده ایم؟؟؟
به لطف شبکه های ماهواره ای همه ربنا رو از GEM گوش میدن
اولا خود شجریان از تلویزیون اعلام کرده که راضی نیستم ربنا پخش شود ثانیا وقتی خودش راضی نیست مگه این چند سال شجریان ربنا نگفته چیزی شده همان بهتر که پخش نشه.
من که همیشه ربنا رو دارم و قبل از اذان گوش میکنم صدا وسیمای میلی خود هر چه میلش را دارد!!!
منت روی سر ما میذارن!
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی
اقا كاري به صدا وسيما نداره اين ها مشكلي با پخش كردن ندارن كما اين كه سي سال پخش كردن ، خود استاد طي نامه اي پخشش رو ممنوع كرد و خواست پخش نكنن پس اين قدر به گردن حكومت و صدا و سيما ندارين حالا هم كه زمزمه پخش اومده ختما استاد متحول شده و اجازه داده كه پخش كنن
جالبه
از متحواي خبر و اظهارات كاملا مشخصه موضوع پخش شدن يا نشدن
يه مقوله كاملا شخصيست
بايد معاون جديد سميا نظر بده؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اگر ربنا بر ميگردد به عبادت و دين و مذهب
اين صحبتها يعني چه
اگر نه كه هيچ..........................
واییییی خدای من خیلی خبر خوووبی بود
پخش صدای مثلا ربنای کسی که خودش اعتقادی به چیزی نداره شده افتخار رسانه ملی جمهوری اسلامی؟!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار