بازدید 3114
مظاهریان خبرداد:

پیگیری تخلف 40 میلیاردی در سازمان نظام مهندسی استان تهران

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از پیگیری سوء استفاده از 40 میلیارد تومان اموال سازمان نظام مهندسی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 30 May 2016

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از پیگیری سوء استفاده از 40 میلیارد تومان اموال سازمان نظام مهندسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ؛حامد مظاهریان در در نشست خبری که امروز برگزار شد ، گفت : در هیات مدیره دوره قبل 40 میلیارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسی به بانک سپرده شده که این مبلغ، وثیقه دریافت تسهیلات برای یک شرکت خصوصی قرار گرفته است و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران دقت و تمرکز زیادی روی این مسئله داشته است که هم اکنون این پرونده در دست پیگیری است.

وی از رسانه ها که با اطلاع رسانی به روشن شدن فساد صورت گرفته کمک کردند تشکر کرد و گفت : این یک تخلف انتظامی است که هم شورای انتظامی می تواند آن را به قوه قضاییه ارجاع دهد و هم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی و بخشهای نظارتی دیگر این کار را خواهند کرد.

مظاهریان تصریح کرد: گزارش مفصلی هم در وزارت راه و شهرسازی تهیه شده است و عزم جدی برای شفاف سازی و برخورد با متخلفان داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدام اخیر شهرداری که ارجاع مهندسان ساختمانی را از سازمان گرفته بود والبته طی فرایند قانونی، این مشکل برطرف شد ، افزود: امسال یک اقدام غیرقانونی صورت گرفت و فرآیندی که قانون پیش بینی کرده بود نقض شد که البته مدیریت کردیم.

وی تاکید کرد: اگر کسانی تخلف کردند قابل اغماض نیست و حتما پیگیری خواهد شد. قانون ابزارهای لازم را به عنوان خودپالایشی انجام می دهد. فکر می کنیم این تجربه خوبی بود که جایی که خلاف قانون صورت گرفت نهادهای مختلف به وظایف خود عمل کردند و در مقابل خلاف قانون ایستادند.

مظاهریان در این حال گفت : نظامنامه اخلاق حرفه ای سازمان نظام مهندسی این هفته از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد : یک ماه ونیم دیگر انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی برگزار می شود. در پایان یک دوره سه ساله باید نگاهی به دستاوردهای سازمانهای نظام مهندسی بیندازیم و از آنها برای سالهای پیش رو درس بگیریم تا بتوانیم با جبران اشتباهات گذشته که ممکن است صورت گرفته باشد و تبدیل آنها به درسهایی ارزشمند، مهندسی را در کشور اعتلا دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به نقش مجلس در اصلاح قانون اشاره و تاکید کرد: نمایندگان طرحی را در ابتدای دولت یازدهم برای اصلاح قانون شروع کرده بودند که متاسفانه آن اصلاح مورد تصویب مجلس قرار نگرفت و از دستور کار خارج شد. با این وجود در مجلس دهم زمینه خوبی برای اصلاحات ساختاری در قانون نظام مهندسی وجود دارد.

وی گفت: اتفاق نظری وجود دارد که بخشهایی از این قانون باید اصلاح شود تا سازمان های نظام مهندسی ساختمان بتوانند چابک تر و سالم تر در خدمت افزایش کیفیت ساخت و ساز در کشور عمل کنند.

مظاهریان گفت: تصویب آیین نامه کنترل ساختمان می تواند نظم جدیدی در فرآیند ساخت و ساز شهری ایجاد کند. از یک سو می تواند فرآیندها را شفاف و کوتاه کند و از سوی دیگر مطابق با استانداردهای جهانی به افزایش کیفیت ساخت و ساز و ارایه خدمات مهندسی بپردازد. این دستو کار جدی وزارت راه و شهرسازی است که خوشبختانه جلسات بررسی آیین نامه در کمیسیون زیربنایی دولت به خوبی در حال پیشرفت است. هر هفته تقریبا جلسه ای در این رابطه برگزار می شود و نظر کارشناسان مورد بررسی رسمی قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مبحث مهم دیگر اصلاح رفتارهای حرفه ای است، گفت: رفتارها چه در مقام نظارت در سازمانها و چه در داخل سازمانها مشکلات زیادی ایجاد کرده بود که خوشبختانه در اسفندماه 1394 هیات دولت آیین نامه اخلاق حرفه ای را در آیین نامه قبلی اصلاح و نظام نامه مشخصی را با تیترهای روشنی مطرح کرد که در همین هفته از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می شود و مصادیق روشنی را در بحث اخلاق حرفه ای که طی 20 سال غیرشفاف بود برای سنجش ارائه می کند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر