بازدید 11474
۶

آب سنگین ایران، مشتری تازه پیدا کرد

یک مقام ارشد روسی از تمایل شرکت روس اتم برای خریداری آب سنگین از جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 30 May 2016
یک مقام ارشد روسی از تمایل شرکت روس اتم برای خریداری آب سنگین از جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش تسنیم ولادیمیر ورونکوف فرستاده روسیه در سازمان های بین المللی در مصاحبه با ریانوستی تاکید کرد: شرکت روس اتم امکان خریداری آب سنگین از ایران را مورد بررسی قرار می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: تا این تاریخ، آمریکایی ها بخش قابل توجهی از آب سنگین ایران را خریداری کرده‌اند. علاوه بر این، روس اتم نیز درباره این مساله در حال فکر کردن است و احتمالا همین مسیر را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که ایران به مفاد برجام پایبند بوده است و این نشانه‌ای از موثر بودن و کارایی سندی است که سال گذشته امضا شده است.

این مقام روسی گفت: نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی که قرار است روزهای 6 تا 10 ژوئن برگزار شود، در خصوص گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، رایزنی خواهد کرد. این سند اثبات می کند که ایران در اجرای توافقنامه هسته ای پیشرفت موفقیت آمیزی داشته است.

ورونکوف تاکید کرد: به عبارت دیگر، ما انتظار یک جمع بندی عادی را با همان ارزیابی هایی داشتیم که در گزارش نخست آژانس درباره اجرای عادی برجام به آن اشاره شده است. این بسیار خوب است. این نشانه ای است که سندی که تابستان گذشته به امضا رسیده ، کاملا موثر بوده است.

بر اساس توافق هسته‌ای با ایران، تهران باید ذخایر آب سنگین خود را کاهش دهد. آمریکا اعلام کرده است که مایل به خریداری بخشی از آب سنگین ایران است ولی کاتن و سایر جمهوریخواهان امیدوارند تا در آینده مانع از تحقق این مساله شوند.

دولت اوباما برای نهایی کردن قرارداد خرید 8.6 میلیون دلار آب سنگین از ایران که در برنامه هسته ای این کشور مصرف شده است، حرکت می کند.

تام کاتن سناتور جمهوریخواه متمم را برای لایحه 37.5 میلیارد دلاری انرژی ارائه کرده بود که بر اساس آن خرید آب سنگین از ایران را منع می کرد. سنای آمریکا با طرح پیشنهادی تام کاتن مخالفت کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
باید از روسها اول پول بگیرند بعد ااب سنگین بدهند اونا بدقولند
چه تضمینی برای پرداخت پولش هست؟
مفتی خوبه همه چیز روسیه بخوره
اقا نفروشید اقتدار ایران نفروشید. حالا سر دستان مانده یا خیلی به پولش احتیاج دارید
نه روسیه نه آمریکا قابل اعتماد نیستند.
همواره هیچ کشوری قابیل اعتماد نیست.
اما براساس قوانین بین الملل باید رفتار کرد.
چقدر اینها ساده اند و گول میخورند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر