بازدید 2177

ابراز علاقه لیتوانی به تولید ال ان جی در ایران

معاون وزیر نفت از ابراز علاقه لیتوانی در تولید ال ان جی در ایران خبر داد و گفت: این کشور می تواند در تولید نفت و گاز شیل به ایران کمک کند.
کد خبر: ۵۹۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 30 May 2016
معاون وزیر نفت از ابراز علاقه لیتوانی در تولید ال ان جی در ایران خبر داد و گفت: این کشور می تواند در تولید نفت و گاز شیل به ایران کمک کند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با الکساندرز اسپروگیس، معاون وزیر انرژی لیتوانی درباره مهمترین محور این دیدار با اشاره به این که لیتوانی تجربیات خوبی در زمینه ال ان جی دارد، تصریح کرد: پیشنهاد همکاری در زمینه فنی و سرمایه گذاری از سوی لیتوانی ارائه شده که قرار است این پیشنهادها مورد بررسی قرار گیرد.

وی مطالعه در بخش شیل اویل و شیل گس را از دیگر پیشنهادهای لیتوانی به ایران در این دیدار عنوان کرد و با بیان این که لیتوانی کشور کوچکی در اروپاست که وابستگی خود را به منابع انرژی روسیه کاهش داده است، تصریح کرد: این کشور امیدوار است میزان وابستگی خود به روسیه را از ٩٠ درصد به ٥٠ درصد در سالهای آتی برساند.

زمانی‌نیا با این که، معاون وزیر انرژی لیتوانی اعلام کرده است که این کشور دارای تاسیسات تبدیل ال ان جی به گاز طبیعی بصورت شناور و بروی کشتی است، تاکید کرد: با داشتن این تاسیسات، لیتوانی علاقه مند به همکاری با ایران در بخش ال ان جی در قالب فنی و سرمایه گذاری است.

معاون وزیر نفت درباره این که آیا در این دیدار درباره دریافت نفت خام این کشور از ایران مذاکره ای انجام شده است، با بیان این که خرید نفت خام در این کشور از سوی بخش خصوصی انجام می شود، افزود: بخش خصوصی این کشور علاقه مند به خرید نفت خام و فرآورده نفتی از ایران بوده و قرار است مذاکره در این زمینه با بخش خصوصی این کشور انجام شود.

جمهوری لیتوانی کشوری است در شمال شرقی اروپا که جمعیت این کشور اروپایی بیش از سه میلیون نفر برآورد می شود ضمن آنکه از سال 2015 میلادی تاکنون واحد پول این کشور از لیتاس به یورو تغییر یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر