بازدید 2660

۳۰۰ میلیون دلار در شرایط تحریم وارد بانک صادرات ترکمنستان شد

مدیر شعبه بانک صادرات ایران در عشق آباد ترکمنستان گفت: در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میلادی که اوج تحریم ها بود، مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را وارد بانک صادرات ترکمنستان کردیم.
کد خبر: ۵۹۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 30 May 2016
مدیر شعبه بانک صادرات ایران در عشق آباد ترکمنستان گفت: در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میلادی که اوج تحریم ها بود، مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را وارد بانک صادرات ترکمنستان کردیم.

به گزارش مهر، سروش حسنی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی و ارائه راهکارهای ممکن برای حل مشکلات ارزی صادرکنندگان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بانک صادرات ایران در ترکمنستان توانست در اوج تحریم ها که در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بود، با روش های غیرمعمول و دور زدن تحریم ها مبلغی بالای ۳۰۰ میلیون دلار را وارد کند که جای بسی خوشحالی است.

وی ادامه داد: امکانات و قوانین مراحل نقل و انتقال پول مشکل بزرگ بازرگانان است که در همه جلسات نیز عنوان می شود. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی امکان نقل و انتقال پول به دلیل تحریم ها کم بود و این امر از آگوست ۲۰۱۴ با شدت گرفتن تحریم ها غیرممکن شد.

او با بیان اینکه تبدیل پول معاملات صادرات به کندی انجام می شود، افزود: کشور ترکمنستان از دو سال گذشته با کاهش قیمت نفت در بازار جهانی افت کرد چراکه درآمد اصلی ترکمنستان از فروش نفت و گاز است. بانک ها از آن زمان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و با این مشکل بزرگ مواجه بودند.

حسنی تصریح کرد: تبدیل پول به منات در حال حاضر در ترکمنستان قفل شده است و بسیاری از بازرگانان ترکمن در صف دریافت پول معاملات خود قرار دارند که حتی باید تا ماه های اکتبر و نوامبر سال میلادی جاری نیز صبر کنند.

وی بیان کرد: برای تسهیل در دریافت پول معاملات صادرات سه راهکار را تدوین کردیم و در حال بررسی آنها هستیم. بانک صادرات ایران در عشق آباد قصد دارد تا منات ها را با نرخ رسمی بانک مرکزی به بازرگانان پرداخت کند. همچنین یکی دیگر از برنامه های ما این است تا به مردم ترکمنستان کارت هدیه دهیم تا زمانی که در ایران هستند بتوانند با استفاده از آن خرید و فروش داشته باشند.

مدیر شعبه بانک صادرات ایران در عشق آباد ترکمنستان در پایان خاطرنشان کرد: بانک صادرات در بدترین شرایط خدمات بسیار خوبی را به مشتریان خود داده است و سعی دارد تا در آینده نیز میزان رضایتمندی مشتریان خود را افزایش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها