بازدید 1860

اعتماد: کلید توسعه اقتصادی از مجرای سیاست خارجی

اولویت اصلی مجلس دهم بحث اقتصادی است چراکه لیست امید که امروز اکثریت مجلس را تشکیل داده، در دوران انتخاباتی خود از بازگشت رونق اقتصادی در کشور صحبت کرده بود و توانست اعتماد مردم را جلب کند.
کد خبر: ۵۹۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 30 May 2016

اولویت اصلی مجلس دهم بحث اقتصادی است چراکه لیست امید که امروز اکثریت مجلس را تشکیل داده، در دوران انتخاباتی خود از بازگشت رونق اقتصادی در کشور صحبت کرده بود و توانست اعتماد مردم را جلب کند.
امروز که نمایندگان محترم این لیست وارد مجلس شدند باید به این شعار جامه عمل بپوشانند و در صورتی‌که این خواست اجرایی شود، از نظر سیاسی هم اصلاح‌طلبان می‌توانند تفاوت‌های خود را با جناح مقابل به نمایش بگذارند. یکی از موانع اصلی در راه رشد اقتصادی امروز در ایران، روابط بین‌المللی کشور است. به همین دلیل باید تلاش شود با همان روشی که برجام در پیش گرفته بود، گام‌های دیگر را برداشت.
مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی جزو مسائلی هستند که می‌توان بخشی از آنها را به شکل مسالمت آمیز محقق کرد و برجام مصداق بارز آن است. ایران می‌تواند مشکلات خود را با قدرت‌های منطقه‌ای حل کند و کاری کند که دیگر مشکلاتی از این دست تبدیل به موانع اقتصادی کشور نشوند. می‌توان ادعا کرد که کلید توسعه اقتصادی امروز کشور، از مجرای سیاست خارجی می‌گذرد و یک سیاست خارجی در سایه آرامش گامی به سوی توسعه محسوب می‌شود.
تجربه گفتن حرف‌های تنش‌زا در گذشته، نشان داد از این مسیر تنها خود را بایکوت و دشمنان ایران را به اهداف‌شان نزدیک می‌کنیم، درنتیجه باید از این روش هر چه سریع‌تر فاصله گرفت و گره‌ای را که می‌توان با دست باز کرد، با دندان باز نکرد. امروز نیز با توجه به موفقیت مذاکرات هسته‌ای کشور به وجهه متفاوتی از گذشته دست پیدا کرده و با استفاده از این وجهه می‌توان بسیاری دیگر از مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی کشور را برطرف کرد.
هیچ کشوری نمی‌تواند بدون آنکه روابط مطلوبی با جهان و همسایگان خود داشته باشد، به سوی توسعه حرکت کند و یکی از پیش درآمدهای توسعه، روابط خارجی مناسب است. یکی دیگر از مشکلات امروز اقتصاد کشور مساله سرمایه‌گذاری است. با توجه به رکودی که بخش‌های مختلف اقتصاد را در برگرفته، سرمایه‌گذار ایرانی امکان سرمایه‌گذاری کمتری دارد و مجلس دهم باید برای آن راهکاری پیدا کند.
در این رابطه می‌توان به جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقدام کرد. در این میان نمایندگان مجلس باید قانون سرمایه‌گذاری خارجی فعلی را اصلاح کنند و موانع سرمایه‌گذاران خارجی را کاهش دهند. با کمک سرمایه خارجی‌ها می‌توان مشکلات اشتغال در کشور را کاهش داد و راه‌های توسعه به سوی ما باز می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار