بازدید 5310

تکرار ادعاهای واهی عادل الجبیر علیه ایران

وزیر خارجه عربستان مدعی شد که با همتای انگلیسی خود درباره ضرورت توقف دخالت‌های ایران در امور منطقه به توافق رسیده است.
کد خبر: ۵۹۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹ 30 May 2016
وزیر خارجه عربستان مدعی شد که با همتای انگلیسی خود درباره ضرورت توقف دخالت‌های ایران در امور منطقه به توافق رسیده است.

به گزارش ایسنا، عادل الجبیر روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فیلیپ هاموند در جده مدعی شد که ایران با حمایت از تروریسم و شبه نظامیان عراق و سوریه باعث انزوای خود شده و باید این سیاست را تغییر دهد.

وی در ادامه ادعاهای خود، بدون اشاره به حمایت‌های عربستان از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق همچون داعش افزود: اعزام شبه نظامیان شیعه به عراق توسط ایران اقدامی غیرقابل قبول است و ایران مسبب فتنه مذهبی در عراق است.

وزیر خارجه عربستان خاطرنشان کرد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در انگلیس هستند و تجهیزات دفاعی خود را از این کشور خریداری می‌کنند.

براساس گزارش العالم، الجبیر افزود: احیای موضوع صلح فلسطین نیز در این دیدار مطرح شده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و انگلیس در پرونده‌های مختلف از جمله مسایل مربوط به سوریه، یمن، عراق و لیبی، دیدگاه‌های مشترکی با یکدیگر دارند.

وی همچنین گفت: آخرین دستاوردهای قضیه یمن و اقدامات دولت کویت در حل بحران این کشور و نیز بازسازی یمن که انگلیس برای مشارکت با کشورهای عضو شورای همکاری در این موضوع اعلام آمادگی کرده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

فیلیپ هاموند نیز در این کنفرانس خبری گفت: چشم‌انداز کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، تأکید بر شکوفایی ملت‌های منطقه است و دو طرف در بسیاری از مسایل منطقه‌ای دیدگاه‌های یکسان دارند.

وی همچنین از حمایت لندن از برنامه تحول اقتصادی در سعودی خبر داد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین درباره آزمایش‌های موشکی ایران مدعی شد: لندن از آزمایش‌های موشکی ایران چشم‌پوشی نخواهد کرد.

عادل الجبیر پس از عهده‌دار شدن پست وزیر خارجه عربستان همواره بر حمایت‌های سعودی از تروریست‌های منطقه سرپوش گذاشته و همیشه نام ایران را به جای عربستان در این زمینه تکرار می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار