بازدید 3143

سهم انرژی‌های پاک در تولید برق 2 برابر می‌شود

انرژی تجدیدپذیر 40 درصد از ظرفیت تولید برق جهان را تا سال 2030 تشکیل خواهد داد که تقریبا دو برابر سهم بازار امروز خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 29 May 2016
انرژی تجدیدپذیر 40 درصد از ظرفیت تولید برق جهان را تا سال 2030 تشکیل خواهد داد که تقریبا دو برابر سهم بازار امروز خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ عدنان امین، رئیس کل آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (ایره‌نا) اعلام کرد: «توسعه سهم انرژی‌های نو در آینده بستگی به هزینه‌های تکنولوژی پایین‌تر خواهد داشت. ما پیش‌بینی می‌کنیم که هزینه‌های تکنولوژی پایین‌تر باعث خواهد شد تا ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2030 در سیستم تولید برق جهانی به 40 درصدی برسد. این در حالی است که سهم این نوع از انرژی در حال حاضر 22 درصد است. چالش اصلی برای انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌دست‌گرفتن سهم بازار نفت خام در گرمایش،‌ سرمایش و حمل‌ونقل خواهد بود. نفت نقش بسیاری کوچکی (در حدود 5 درصد) در تولید برق دارد.»

در پی کاهش قیمت تولید انرژی خورشیدی، تولید برق از این منبع در حال رونق گرفتن است. دوبی در امارات متحده عربی با بستن 200 مگاوات قرارداد نیروگاه‌های خورشیدی در ژانویه 2015 باعث پایین آمدن قیمت هر کیلووات ساعت به 5.85 سنت شد. ماه گذشته، امارات درخواستی را برای یک نیروگاه 800 مگاواتی با قیمت برق 2.99 سنت به ازای هر کیلووات ساعت دریافت کرده است.

سقوط قیمت نفت خام باعث شده تا سوخت‌های جایگزین صرفه اقتصادی کمتری داشته باشند و سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه سوخت‌های زیستی را کاهش داده است. رئیس ایره‌نا اعلام کرد:‌ «ما شاهد اثرات منفی در زمینه سرمایه‌گذاری روی سوخت‌های زیستی هستیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر