بازدید 2336

رشد مصرف برق 7 و 8 درصد است

مدیرعامل شرکت توانیر پیش بینی کرد رشد مصرف برق امسال 7 تا 8 درصد باشد.
کد خبر: ۵۹۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 29 May 2016
مدیرعامل شرکت توانیر پیش بینی کرد رشد مصرف برق امسال 7 تا 8 درصد باشد.

آرش کردی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه رشد مصرف برق در هفته گذشته در برخی نقاط کشور به 12 تا 13 درصد نیز رسید ، گفت : میانگین رشد مصرف برق 5 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمهیداتی را برای رشد مصرف در نظر گرفتیم ، افزود : در جلسه امروز که با حضور وزیر نیرو برگزار شد ،تمهیدات سالهای گذشته مرور ، دستورالعمل ها ویرایش و ظرفیت ها بررسی شد. 

کردی تاکید کرد : حداقل 3هزار مگاوات باید از طریق مدیریت مصرف در زمان پیک مصرف برق در تابستان کاهش یابد و این رقم غیرقابل دسترس نیست.

وی با اشاره به اینکه پارسال با همکاری مشترکان خانگی ، کشاورزان و صنایع 2200 مگاوات در زمان پیک مصرف صرفه جویی شد ، افزود : امسال با مدیریت مصرف این رقم باید به 3000 مگاوات برسد.

کردی با تاکید بر اینکه این کار نمونه و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، گفت : با مدیریت مصرف ؛ رفاه مردم ، تولید و بخش های مولد کاهش نمی یابد بلکه فقط میزان مصرف از نظر زمانی جابجا می شود.

وی با تاکید بر اینکه ساعت اوج مصرف روزانه ساعت 12 ظهر تا 16 است ، گفت : در سال های اخیر غلبه بر پیک روز مهمتر از پیک شب است.(پیک شب از اذان مغرب تا 4 ساعت بعد از آن است).

مدیر عامل توانیر با اشاره به اینکه سهم صنایع در مدیریت مصرف پیک تابستان در چند بخش تعریف می شود ، گفت : معمولا در سال های اخیر تعطیلات و تعمیرات صنایع در زمان پیک انجام می شود و برخی صنایع نیز داوطلبانه برای مدیریت مصرف اقدام می کنند که امسال نیز جلسات خوبی با تعداد زیادی از صنایع داشتیم.

وی افزود : اگر همکاری های لازم صنایع صورت نگیرد در صورتی که با کمبود تولید برق برای پاسخگویی به نیاز مشترکان مواجه شویم ، ممکن است خاموشی های برنامه ریزی نشده پیش بیاید ، بنابراین باید مصارف بزرگ و غیرضروری را به ساعات غیرپیک منتقل کنیم.
کردی تاکید کرد : پارسال صنایع 800 مگاوات در زمان اوج مصرف صرفه جویی کردند که امیدواریم امسال به 1200 مگاوات برسد.

وی پیش بینی کردمیزان مصرف برق در اوج مصرف تابستان امسال به 52هزار و 500 تا 53 هزار مگاوات برسد که پارسال حدود 50 هزار و 200 مگاوات بوده است .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل