بازدید 3904
۳

آسانسورهای استاندارد با حوادث کمتری مواجه هستند

رئیس سندیکای صنایع آسانسور از تدوین استراتژی صنعت آسانسور در کشور خبر داد و گفت: 99درصد آسانسورهای اماکن اداری و عمومی که مورد کنترل و بازرسی سازمان استاندارد قرار گرفته‌اند، غیر استاندارد هستند.
کد خبر: ۵۹۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 29 May 2016
رئیس سندیکای صنایع آسانسور از تدوین استراتژی صنعت آسانسور در کشور خبر داد و گفت: 99درصد آسانسورهای اماکن اداری و عمومی که مورد کنترل و بازرسی سازمان استاندارد قرار گرفته‌اند، غیر استاندارد هستند.

به گزارش  تابناک، محمدرضا زهره‌وندی رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی کشور در نشست خبری که امروز در این سندیکا برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته 45 هزار دستگاه آسانسور در کشور نصب شده است، گفت: 12 تا 13 هزار عدد از موتور این آسانسورها در داخل تولید شده و بقیه موتورها وارداتی بوده است که 7 تا 8 هزار مورد مربوط به آسانسورهای خاص با ارتفاع، سرعت و ظرفیت بالا بوده است.

99درصد آسانسورهای اماکن عمومی غیراستاندارد است

وی گفت: طی سال‌های اوج ساخت مسکن مهر سالانه حدود 75 هزار دستگاه آسانسور در کشور نصب می شد که با این کار، ایران بعد از چین، آمریکا و هند رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

زهره‌وندی با اشاره به اینکه هم اکنون در 13 استان کشور شعبه سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی داریم تصریح کرد: برای گسترش سندیکای این صنعت در استان‌های مختلف تلاش‌های زیادی انجام شده  گفت: ظرف 25 روز آینده سندیکای این صنعت در استان‌های آذربایجان غربی، لرستان و کرمانشاه ایجاد و  شعبه‌های این بخش تا پایان امسال در 20 استان گسترش می‌یابد. 

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های زیرمجموعه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی 1300 شرکت مختلف و 5هزار شرکت حقوقی است اظهار داشت: در این صنعت تاکنون بیش از 60 هزار نفر اشتغال زایی به صورت مستقیم و 200 هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.

زهره‌وندی با اشاره به اینکه مالکین و سازنده‌ها برای کاهش هزینه‌ها به طور مستقیم قطعات آسانسور را خریداری کرده و با کمک نصاب کار نصب را انجام می‌دهند گفت: اکثر حوادث مربوط به آسانسور مربوط به آسانسورهای نصب شده غیرقانونی است و نظارت کافی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی کشور ادامه داد:  آسانسورهای استاندارد با حوادث کمتری مواجه هستند.

وی گفت: قفل در آسانسور، ضربه گیر، ترمز اضطراری و کنترل کننده سرعت از جمله قطعاتی هستند که باید استاندارد اجباری داشته باشند. 

رئیس سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی کشور با اشاره به اینکه آسانسورهای قدیمی باید استاندارد ادواری بگیرند افزود: آسانسورهای ساختمان‌های اداری و دولتی بازرسی ادواری نمی‌شوند چرا که برای اجرایی شدن بازرسی‌های ادواری و خدمات سرویس نگهداری قانون مشخصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بعد از سال اول نصب آسانسور طبق دستورالعمل‌های بین‌المللی بازبینی و سرویس‌دهی ماهیانه ضروری است افزود: در کشور ما نه تنها قانونی در این خصوص وجود ندارد بلکه برای اجرایی شدن چنین قانونی حتی زیرساخت‌های آن هم فراهم نشده است و همکاری مراکز دولتی نظیر شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی، فرمانداری‌ها را می‌طلبد. 

رئیس سندیکای صنایع آسانسور از تدوین استراتژی صنعت آسانسور در کشور خبر داد و گفت: این استراتژی با تأکید بر دستیابی به تکنولوژی نوین، ساخت آسانسورهای خاص و عمومی و همچنین حقوق مصرف‌کننده، صادرات خدمات فنی مهندسی و محصولات ساخته شده در دست تدوین است.

وی با بیان اینکه هیچ حمایتی از تولید کنندگان آسانسور صورت نمی‌گیرد و اکثر تولیدات آسانسور داخل کارگاهی است و باید کارخانه‌ای شود افزود: موتورهای آسانسورهای داخل کشور به ترتیب از کشورهای ایتالیا، آلمان، چین و ترکیه و ریل آسانسورهای داخل کشور به ترتیب از کشورهای ایتالیا، چین، اسپانیا و ترکیه وارد می‌شود این در حالی است که در کابین‌سازی آسانسورها و درهای لولایی اتوماتیک در کشور خودکفا هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
باز هم شاهد نوع دیگری از دیاثت در حوزه ساخت و ساز هستیم... به نظرتون دیاثت آسانسوری خوبه؟
برای 1 درصد حالگیری نکن ، بگو 100% خیر ببینی!
رفع عیب شوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی