بازدید 18006

هیأت رئیسه اصلی قطعا تغییر خواهد کرد!

اصلاح طلبان در این انتخابات شکست نخورده اند و قطعا اعضای هیأت رئیسه اصلی تغییراتی خواهد داشت و در انتخابات آتی رئیسه قطعا علی مطهری جای دهقان و بنده جای امیرآبادی را خواهیم گرفت و اصلاح طلبان بیشتری در هیأت رئیسه حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۵۹۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 29 May 2016
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شود  صبح امروز، دومین نشست علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور بیش از 280 تن از منتخبان دهمین دوره مجلس آغاز شد.

به گزارش «تابناک»، انتخابات هیأت رئیسه موقت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستور کار دومین نشست علنی پارلمان قرار گرفت که طی آن‌، ‌علی لاریجانی به عنوان رئیس، مسعود پزشکیان و محمد دهقان به عنوان نواب اول و دوم، غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عبدالکریم حسین‌زاده، سیدناصر موسوی‌لارگانی و احمد امیرآبادی‌فراهانی به عنوان دبیر ‌و بهروز نعمتی، آشوری‌تازیانی و محمدقسیم عثمانی به سمت ‌ناظران هیأت رئیسه جدید مجلس انتخاب شدند.

بنا بر این گزارش، علی لاریجانی در رأی گیری امروز با ۱۷۳ رأی موافق به ریاست موقت مجلس دهم انتخاب شد. از امروز تا تعیین هیأت رئیسه دائم، بررسی و تصویب اعتبارنامه نمایندگان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت. هیأت رئیسه موقت بعد از تصویب اعتبارنامه دو سوم از نمایندگان، ‌باید انتخابات هیأت رئیسه دائم را در دستور کار قرار دهد؛ انتخاباتی که البته با اعلام کنار‌کشی عارف از رقابت برای ریاست، عملاً تشریفاتی است. لاریجانی رئیس مجلسین اصولگرای هشتم و نهم، بر کرسی ریاست باقی ماند.

این در حالی است که در روزهای گذشته، اصلاح طلبان امید زیادی برای پیروزی در رقابت با لاریجانی داشتند، ولی در انتخابات امروز حتی با وجود شرکت 115 تن از اعضای فراکسیون امید در نشست روز گذشته این طیف 103 نفر به عارف رأی دادند.

در همین ارتباط، محمدعلی وکیلی در گفت و گو با تابناک در پاسخ به اینکه در جلسه فراکسیون امید روز گذشته 115 نفر شرکت کردند و امروز تنها 103 نماینده به عارف رأی دادند، چرا برخی ادعاها در خصوص پشت کردن حدود 50 نفر به لیست امید وجود دارد و مبنای این عدد کجاست، گفت: به نظر می رسد، در این برهه این تعابیر قدری کارشناسی نشده باشد.

این نماینده مجلس گفت: اگر بر مبنای داوری باشد، 166 نماینده فعلی مجلس به کمک لیست امید وارد مجلس شده اند؛ اما لیست امید در واقع متشکل از سه طیف بود که با اجماع اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل تشکیل شده بود، از ابتدا هم بنا بر این نبود که تمام منتخبان لیست امید عضو فراکسیون امید در مجلس شوند.

منتخب مردم تهران گفت: فراکسیون امید با توجه به این موارد بین 100 تا 115 نفر در نوسان بود؛ البته طیف اصولگرای مجلس نیز حدود 105 عضو داشتند و در این بین، حدود 80 تن از منتخبان مستقل وارد مجلس شده بودند. آنچه مسلم است اینکه طیف آقای لاریجانی به عنوان طیف اصولگرای مجلس توانسته است آرای بیشتری از مستقلان را به خود جذب کند و همین باعث موفقیت این افراد در رأی گیری امروز شد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه دلیل کناره گیری عارف از انتخابات هیأت رئیسه اصلی چیست، گفت: وضعیت رأی امروز اوضاع داخل مجلس را نشان داد و در واقع تفاوت ها در آرای نمایندگان مشخص شد؛ بنابراین، با توجه به نتایج به دست آمده، آقای عارف دیگر برای انتخاب هیأت رئیسه دائم نامزد نخواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به اینکه برخی اصلاح طلبان تلاش کردند، بین عارف و لاریجانی رقابت ایجاد نشود و با توجه به پیش‌بینی ها عارف امکان رأی کمتری داشت، پس چه دلیلی باعث شرکت وی در انتخابات هیأت رئیسه شد، گفت: انتظار جامعه این بود که عارف برای هیأت رئیسه کاندیدا شود و به همین دلیل ایشان شرکت کردند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: انتظار مردم از منتخب اول تهران این بود که حتما در این انتخابات شرکت کنند. برخی برآوردها نیز نشان از این داشت که اصلاح طلبان از اصولگرایان بیشتر هستند، ولی به هر حال عده ای بودند که ریاست لاریجانی را در شرایط موجود به صلاح دانستند.

وکیلی با بیان اینکه به جز عارف دیگر اصلاح طلبان در انتخابات هیأت رئیسه دائم شرکت می‌کنند، گفت: ما هنوز به آینده امیدواریم و در حال سازماندهی نیروهای خود در داخل مجلس و فراکسیون امید هستیم.

این نماینده در پایان گفت: البته اصلاح طلبان در این انتخابات شکست نخورده اند و قطعا اعضای هیأت رئیسه اصلی تغییراتی خواهد داشت و در انتخابات آتی رئیسه قطعا علی مطهری جای دهقان و بنده جای امیرآبادی را خواهم گرفت و اصلاح طلبان بیشتری در هیأت رئیسه حضور خواهند داشت.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل