بازدید 3083

زندانی‌بودن 3 محیط‌بان کشور

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از زندانی بودن سه محیط بان کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 29 May 2016
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از زندانی بودن سه محیط بان کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خیلدار در حاشیه بازدید معصومه ابتکار از مرکز آموزش‌های محیط بانی دانشکده محیط زیست کرج اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست کشور، آموزش نیروهای خود را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست هر ساله تحت آموزش‌های طولی و عرضی قرار می‌گیرند، گفت: در آموزش‌های طولی افرادی که به تازگی استخدام شده‌اند می‌بایست درهر چهار سال از 30 سال عمر خدمتی خود دردوره‌های آموزشی شرکت و پس از پایان دوره ها گواهینامه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: محیط‌بانان بر اساس گذراندن دوره‌های عمومی، تخصصی، سرپرستی و عالی درجه دریافت می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: آموزش دوره‌های تخصصی در این حوزه بسیار موثر است و نیروهایی که با سلاح کار می‌کنند باید به طور حتم قانون بکارگیری سلاح را به صورت عرضی آموزش ببینند و در همین راستا هر چهارسال یکبار در حوزه آموزش دوره های عرضی، مدرک دریافت می‌کنند.

خیلدار در خصوص دوره‌های عرضی توضیح داد: دوره های عرضی نیز در نیازسنجی‌های سازمان و پیشگیری از تخلفات نیروها بسیار مهم است و این افراد آموزش دیده در راس امور محیط بانان قرار می‌گیرند.

وی ابراز کرد: از آنجایی که اکثر پرونده‌هایی که در محاکم قضایی منجر به محکومیت محیط بانان نیز شده به دلیل عدم آموزش آنان بوده ،از ابتدای دولت یازدهم، بیش از 80 درصد نیروهای آموزش ندیده، تحت آموزش قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تاکنون حدود‌ 1050 محیط‌بان در کشور آموزش دیده اند، افزود: هدفگذاری آموزش برای امسال 600 نفر است.

وی افزود: در حال حاضر نظام آموزشی محیط بانان تصویب شده و بر اساس اسناد بالادستی باید محیط بان‌ها آموزش‌ها را طی کرده و پس از اخذ مدرک، به درجه نهایی برسند که در همین راستا در سراسر کشور 3200 درجه به محیط بانان ابلاغ شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت : درحال حاضر حدود 3000 محیط بان با نیروهای جدید در کشور فعالیت دارند.

وی بیان کرد: به دستور رئیس حفاظت محیط زیست کشور، معدل سازی برای ارتقا حقوق درجه محیط بانان در حال انجام است و این امر در سال جاری اجرا می‌شود که سبب ایجاد انگیزه در محیط بانان می‌شود.

خیلدار با تاکید بر تاثیر 90 درصدی آموزش بر کاهش تلفات محیط بانان و شکارچیان، گفت: 10 درصد باقیمانده نیز به تفکر غیرمنطقی محیط بان برمی گردد؛ چراکه در این دوره ها بحث کنترل خشم و رفتار سازمانی به محیط بانان به صورت عملی آموزش داده می‌شود و کارگاه های آموزشی برگزار می‌شود

وی اضافه کرد: این آموزش ها بسیار تاثیرگذار بوده و بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کرده است و اگر درگیری نیز وجود دارد، بر اساس تیراندازی برای دفاع از جان خود بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در پایان از زندانی بودن سه نفر از محیط بانان در کشور خبر داد که متعلق به استان‌های کرمان، خراسان رضوی و کهکیلویه و بویر احمد است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان