بازدید 2747

دیدار وزیر خارجه اوکراین با روحانی

رییس جمهوری، از اوکراین به عنوان یکی از کشورهای دوست جمهوری اسلامی ایران در منطقه نام برد و تاکید کرد که تهران از گسترش روابط با کیف در همه حوزه‌ها استقبال می کند.
کد خبر: ۵۹۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 29 May 2016
رییس جمهوری، از اوکراین به عنوان یکی از کشورهای دوست جمهوری اسلامی ایران در منطقه نام برد و تاکید کرد که تهران از گسترش روابط با کیف در همه حوزه‌ها استقبال می کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار "پاولو کلیمکین" وزیر امور خارجه اوکراین گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و اوکراین همواره روابط خوب و رو به رشد بوده و تهران خواهان تقویت این روابط دوستانه است.

روحانی با اشاره به امکانات و توانمندی‌های گسترده برای همکاری دو کشور از جمله ظرفیت‌های موجود در حوزه های انرژی و ترانزیت، اظهارداشت: این امکانات و توانمندی‌ها می تواند در مسیر تقویت همکاریهای مشترک و منطقه‌ای بویژه در حوزه اقتصادی بکار گرفته شوند.

رییس جمهوری، تقویت همکاریهای بخش خصوصی دو کشور را ضروری خواند و گفت: همکاری میان بانک‌های دو کشور، راه توسعه همکاریهای مشترک اقتصادی و تجاری را هموارتر می سازد.

وی افزود: همکاریهای دو کشور می تواند در بخش‌های فرهنگی‌، علمی، فناوری و توریسم نیز گسترش یابد.

روحانی با بیان اینکه ثباتو آرامش در منطقه شرق اروپا برای ایران مهم است، گفتگو، مذاکرات سیاسی و راه حل‌های مسالمت آمیز را تنها راه تامین امنیت پایدار و حل مشکلات منطقه‌ای دانست.

وزیر خارجه اوکراین نیز در این دیدار از ایران به عنوان کشوری بزرگ با تاریخ عمیق و فرهنگ غنی نام برد و تاکید کرد که کیف خواهان روابطی خوب، عمیق و رو به جلو با جمهوری اسلامی ایران است.

"کلیمکین" افزود: در نقشه راهی که برای تعمیق روابط کیف با تهران طراحی شده، خواهان روابطی صمیمی در همه حوزه‌ها از جمله در عرصه اقتصادی، کشاورزی و انرژی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی همچنین با ارائه گزارشی از نشست کمیسیون مشترک دو کشور اظهارداشت: تقویت همکاریهای دو کشور در حوزه‌های توریسم، فرهنگی و علمی نیز ضروری است و موجب شناخت بهتر مردم دو کشور از یکدیگر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار