بازدید 10746

حزب‌الله خود را برای نبرد جدید با رژیم اسرائیل آماده می‌کند؟

اسپوتنیک به نقل از روزنامه «السفیر» لبنان گزارش داده است، حزب الله راکت های خود را در امتداد مرز شمالی با اسرائیل مستقر کرده است و تمامی تحرکات ارتش اسرائیل را نیز زیر نظر دارد. همچنین حزب الله در حال ساختن تونل های پیچیده ای در مرزهای خود با سرزمین های اشغالی است.
کد خبر: ۵۹۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 29 May 2016
حزب‌الله خود را برای نبرد جدید با رژیم اسرائیل آماده می‌کند؟خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه در خبری مدعی شده که حزب الله لبنان در حال آماده سازی خود برای یک نبرد احتمالی با اسرائیل است. 

به گزارش «تابناک»، اسپوتنیک به نقل از روزنامه «السفیر» لبنان گزارش داده است، حزب الله راکت های خود را در امتداد مرز شمالی با اسرائیل مستقر کرده است و تمامی تحرکات ارتش اسرائیل را نیز زیر نظر دارد. همچنین حزب الله در حال ساخت تونل های پیچیده ای در مرزهای خود با سرزمین های اشغالی است؛ همانند آن چیزی که حماس بین نوار غزه و اسرائیل ساخته بود.

بنابراین، به نظر می رسد حزب الله خود را برای یک رویارویی جدی با اسرائیل آماده کرده است. این رویارویی و جنگ احتمالی می تواند با دیگر نبردهای میان حزب الله و اسرائیل متفاوت باشد، زیرا حزب الله و نیروهای آن بسیار مجهزتر و مجرب تر از حزب الله سال 2006 هستند. حزب الله در سال 2006 نیز توانسته بود با امکانات و تجهیزات اندک، ارتش مجهز اسرائیل را زمینگیر کند و شکست بدهد.

در عین حال، رژیم اسرائیل نیز تمامی تحرکات حزب الله را زیر نظر گرفته است و به نظر می رسد خود را برای هرگونه اقدام حزب الله آماده کرده است؛ اسرائیلی ها به خوبی می دانند که حزب الله کنونی، توان حمله به تمامی نقاط و مراکز حساس در سرزمین های اشغالی را دارد.

آنچه در مجموع می تواند در یک گزاره این نگرانی را توصیف کند، این است که مقامات اطلاعاتی و نظامی اسرائیل، بحران سوریه را محملی برای انتقال موشک های پیشرفته تر به حزب الله و افزایش انبارهای موشکی این عضو مؤثر جبهه مقاومت می دانند.

به همین دلیل، عمده فعالیت جاسوسان رژیم اسرائیل در دو سال اخیر، جمع آوری خبر و شناسایی محموله های موشکی بود که احتمال انتقال آن ها به حزب الله وجود دارد. یکی از دلایل حملات اخیر اسرائیل به مواضع حزب الله نیز همین موضوع بوده است.

چندی پیش نیز مجله «تایم» به نقل از یک مقام رژیم اسرائیل نوشته بود که هدف از حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به لبنان، جلوگیری از انتقال موشک‌های سطح به سطح به حزب‌الله بوده است.

«رادیو صدای اسرائیل» هم در این باره مدعی شد: «منابع آگاه اعلام کردند که هنوز از وضع این موشک های مورد حمله قرار گرفته اطلاعی در دست نیست، اما احتمال می رود این موشک ها عملیات پیشرفته سازی را طی کرده و قادر به حمل کلاهک های نظامی نسبتاً سنگین و خطرناک شده باشند؛ به گونه ای که قدرت این موشک های جدید، هزاران بار از موشک هایی که حزب الله لبنان در اختیار دارد خطرناک تر است».

فارن‌پالیسی از قول تحلیلگران و منابع نزدیک به حزب‌الله مدعی شده، این گروه اکنون به موشک‌های بالیستیک، موشک‌های اسکاد، موشک‌های ایرانی فاتح و M-600 مجهز است. جفری وایت، تحلیلگر مسائل دفاعی در «اندیشکده واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک» اظهار داشت: «حزب‌الله، الان توانمندی حمله با سلاح‌های هدایت‌شونده در اسرائیل را دارد. آن ها می‌توانند مواضعی در داخل اسرائیل - از جمله در مناطق مرکزی و جنوبی - را هدف قرار دهند که این مواضع، مقرهای فرماندهی، پایگاه‌های هوایی و مواضع اقتصادی اصلی را شامل می‌شود».

وایت به علاوه می‌گوید: اکنون حزب‌الله به سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی و موشک‌های کروز «یاخونت» برای اهداف دریایی دست یافته که می‌تواند نیروی هوایی اسرائیل و سکوهای نفتی این رژیم در دریای مدیترانه را هدف قرار دهد. وی گفت: «این جدید است؛ 95 درصد فعالیت‌های دریایی در سال 2006 از طرف اسرائیل انجام می‌شد؛ بنابراین در جنگ بعدی، عملیات‌هایی دریایی می‌توانند وضعیتی کاملاً متفاوت داشته باشند».

یک مقام ارشد نیروی دریایی رژیم اسرائیل نیز با تأیید این خبر، به روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گفته است، حزب‌الله لبنان احتمالاً به موشک‌های پیشرفته «یاخونت» ساخت روسیه، دست پیدا کرده است.

به نظر می رسد، علی رغم اینکه حزب الله در جبهه و نبردهای سوریه مشغول است، مقامات صهیونیست به شدت از قدرت و تحرکات نظامی حزب الله در مرزهای خود احساس خطر کرده اند.

در همین رابطه، سه روز پیش بود که پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» نیز در مطلبی با نام «نخستین آزمون برای لیبرمن (وزیر جنگ جدید اسرائیل) از سوی ایران و حزب الله»، به بررسی اهداف ایران و حزب الله از مطرح کردن موضوع دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان پرداخت و مدعی شد، ایران و حزب الله قصد دارند با حمله به مواضع اسرائیل در مرزهای تحت اشغال خود، وزیر جنگ جدید این رژیم را محک بزنند.

این رسانه وابسته به نهادهای اطلاعاتی رژیم اسرائیل نوشت، حزب الله و ایران باور دارند که اسرائیل با وزیر دفاع جدیدی که دارد، آسیب پذیرتر از قبل است و می توانند چالش هایی را در برابر آن ایجاد کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها