بازدید 2655

منتخبان ملت حقوق مساوی دارند

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه کسی نماینده‌تر نیست و نباید جوگیر شویم، گفت: منتخبان ملت در مجلس همه حقوق مساوی دارند و باید به آنان اجازه بیان تذکر و اخطار داده شود.
کد خبر: ۵۹۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 29 May 2016
علیرضا محجوب منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری با استناد به ماده 197 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بنده از ابتدای جلسه علنی امروز تقاضای تذکر داشتم، اما هیأت رئیسه سنی تشخیص داد که در حال حاضر نمی‌توان تذکر داد، در حالی که نصّ صریح آیین‌نامه این است که قبل از ورود به رأی‌گیری باید به منتخبان اجازه تذکر داده شود.

به گزارش فارس، وی افزود: حق نماینده بیان اخطار و تذکرت است که باید این حق به رسمیت شناخته شود؛ کسی نماینده‌تر نیست و نباید جوگیر شویم و به نمایندگان اجازه تذکر ندهیم، لذا کسی که جلسه را اداره می‌کند باید بداند نمایندگان حق برابر دارند و این حق بیان تذکر و اخطار است که باید از سوی هیأت رئیسه مجلس شنیده شود.

در ادامه علی لاریجانی رئیس موقت مجلس نیز در پاسخ به این تذکر توضیح داد: بیان تذکرات باید از سوی هیإت رئیسه سنی هم استماع شوند، اما آقای هاشم‌زایی به شوخی گفتند چون مدت ریاست ما کوتاه است، تذکر ندهید، اما در هر حال تذکر شما درست است و قبل از رأی‌گیری باید تذکرات استماع می‌شد.

در ادامه این جلسه مهرداد لاهوتی منتخب مردم لنگرود در مجلس دهم نیز در تذکر کوتاهی گفت: باید همه ما به فهم مشترک برسیم؛ برجام یک تمرین برای رسیدن به هدف مشترک بود و چون به فهم مشترک در این زمینه رسیدیم، مردم دیدند که چه کار بزرگی انجام شد.

وی افزود: مجلس باید از روزمرگی خارج شود و بداند زمان با سرعت می‌گذرد؛ دیروز در تابلو اولین روز جلسه علنی مجلس دهم را زده بود و امروز در تابلو سومین روز را زده لذا زمان با سرعت می‌گذرد و ما باید حواسمان به این موضوع باشد.

لاهوتی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به علی لاریجانی گفت: ما نمایندگان از عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس راضی نیستیم، چرا که این مرکز باید به عنوان مغز متفکر عمل کند، لذا انتظار داریم با تأکید شما این کار تحقق یابد.

در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر لاهوتی توضیح داد: بله! آقای لاهوتی نیز توصیه‌هایی برای آینده داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل