بازدید 4510

دستگیری 300 جائل مدارک معاینه فنی

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور با تاکید بر نظارت بیش از پیش نسبت به صدور مدارک معاینه فنی در مراکز معاینه فنی پس از اجرایی شدن سامانه سیمفا، گفت: طی هفته گذشته 300 جائل مدارک معاینه فنی در استان‌های البرز و تهران در عملیاتی برنامه‌ریزی شده با همکاری پلیس و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۹۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 29 May 2016
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور با تاکید بر نظارت بیش از پیش نسبت به صدور مدارک معاینه فنی در مراکز معاینه فنی پس از اجرایی شدن سامانه سیمفا، گفت: طی هفته گذشته 300 جائل مدارک معاینه فنی در استان‌های البرز و تهران در عملیاتی برنامه‌ریزی شده با همکاری پلیس و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، علی نوذرپور در نشست خبری پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در خصوص اجرایی شدن سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا)، گفت: به استناد بند 5 الحاقی ماده 32 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت بر اجرای سامانه یکپارچه معاینه فنی تاکید شده بود که بحمدالله پس از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در وزارت کشور این سامانه در حال حاضر اجرایی و کلیه مراکز معاینه فنی به این سامانه متصل شده‌اند.

وی افزود: تمامی مراکز معاینه فنی مکلف هستند آزمون مربوط به گازهای خروجی خودرو را مورد سنجش قرار دهند. همچنین آزمون مربوط به ایمنی خودرو شامل تست کمک فنر و لغزش جانبی در مراکز معاینه فنی انجام خواهد شد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور تاکید کرد: تمامی وسایل نقلیه که گواهی از مراکز معاینه فنی دریافت می‌کنند باید به لحاظ آلودگی گازهای خروجی و سنجش فنی مورد تایید قرار گیرند.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها در تشریح نحوه اجرای صدور برگه معاینه فنی برای خودروها در سامانه سیمفا، گفت: خودروهای بالای پنج سال مشمول اخذ برگه معاینه فنی هستند، همچنین خودروهایی که تصادف می‌کنند نیز باید برگه معاینه فنی دریافت کنند. در خصوص خودروهای گازسوز پلاک شخصی نیز باید پس از پنج سال معاینه فنی روی آنها انجام شود و خودروهای گازسوزی که پلاک عمومی یا دولتی دارند باید پس از دو سال برگه معاینه فنی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: تاکسی‌ها نیز پس از پایان سال اول فعالیت، هر بار که برای اخذ کارنامه مراجعه می‌کنند باید برگه معاینه فنی را دریافت کرده باشند البته اگر عمر تاکسی بیش از 10 سال شود هر شش ماه یک بار باید برای اخذ معاینه فنی به مراکز مجاز مراجعه کنند.

نوذرپور به وجود 451 مرکز معاینه فنی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این مراکز 550 خط کار می‌کنند که از این میان 414 مرکز مکانیزه و 37 مرکز نیز غیرمکانیزه هستند. از 414 مرکز مکانیزه معاینه فنی 44 مرکز در کلان شهرها و مابقی در سایر شهرها قرار گرفتند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور ادامه داد: از 37 مرکز غیرمکانیزه سراسر کشور در حال حاضر 15 مرکز تعطیل هستند و 13 مرکز نیز خارج از سامانه یکپارچه معاینه فنی کار می‌کنند.

وی با اشاره به عدم اتصال برخی کلان شهرها در شش ماهه گذشته به این سامانه را از مشکلاتی دانست که باعث تأخیر در اجرایی شدن سامانه مدیریت یکپارچه معاینه فنی شده است و تاکید کرد: در حال حاضر تمامی مراکزی که در کلان شهرها هستند به این سامانه متصل شده‌اند و تنها دو مرکز در تهران به دلایلی همانند خرید برخی تجهیزات هنوز متصل نشده‌اند که قطعا با پیگیری‌های انجام شده ظرف روزهای آینده به سامانه متصل خواهند شد. مراکزی نیز در برخی کلان شهرها وجود دارند که به سامانه متصل نشده‌اند که به محض تجهیز به تکنولوژی‌های لازم به سامانه سیمفا متصل می‌شوند.

نوذرپور عدم اتصال بانک اطلاعاتی پلیس راهور به سامانه را یکی دیگر از مشکلات اجرایی شدن این سامانه خواند و افزود: برای اینکه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی توسط پلیس اعمال قانون شوند اصرار بود که پلیس به این سامانه متصل شود تا کلیه اطلاعات معاینه فنی خودروها به بانک اطلاعاتی پلیس نیز منتقل شود که در حال حاضر اتصال بانک‌های اطلاعاتی پلیس نیز محقق شده است و پلیس می‌تواند با داشتن اطلاعات خودروها از تردد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی جلوگیری کند.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور از مجهز شدن مراکز معاینه فنی به دوربین‌های پلاک‌خوان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در صورتی که پلاک خودروها توسط دوربین‌های پلاک‌خوان ثبت شود در لحظه، اطلاعات به بانک اطلاعاتی پلیس مخابره می‌شود و فارغ از اینکه خودرو در چه نقطه‌ای قرار گرفته بر اساس پلاک امکان تشخیص مجاز بودن تردد خودرو فراهم می‌شود.

وی موفقیت در اجرای طرح‌های ترافیکی همانند طرح LEZ را وابسته به اجرای سیستم یکپارچه معاینه فنی دانست و افزود: در صورتی که سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران به بهره‌وری کامل برسد امکان تحقق چنین طرح‌هایی به وجود می‌آید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار