بازدید 1812

تولید گاز شیل ارزان دروغ بزرگ رسانه‌های آمریکایی

رسانه‌های آمریکایی تلاش کردند تا نشان دهند که هزینه تولید گاز شیل در این کشور کاهش یافته و این گاز از این به بعد با قیمتی ارزان در آمریکا تولید می‌شود اما حقیقت نشان می‌دهد که این انگار توهمی بیش نیست.
کد خبر: ۵۹۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 29 May 2016
رسانه‌های آمریکایی تلاش کردند تا نشان دهند که هزینه تولید گاز شیل در این کشور کاهش یافته و این گاز از این به بعد با قیمتی ارزان در آمریکا تولید می‌شود اما حقیقت نشان می‌دهد که این انگار توهمی بیش نیست.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، آرتور برمان، کارشناس ارشد گاز شیل، اعلام کرد باورهای کنونی در آمریکا نسبت به ارزان بودن گاز شیل خیال خام است.

برمان تأکید کرد رسانه های آمریکایی گزارشات خوشبینانه ای را درباره ورود صنعت تولید گاز شیل آمریکا به عصر جدید و تولید ارزان قیمت آن منتشر می کنند و اعلام کرده اند این مسئله معادلات بین المللی و و ژئوپولتیک در جهان را به نفع آمریکا تغییر خواهد داد که این گزارشات صحت ندارد.

برمان افزود حقیقت این است که صنعت تولید گاز شیل آمریکا به دلیل قیمت پایین این گاز در بازار جهانی در حال فروپاشی است و شرکت های فعال در این زمینه به شدت با مشکل مواجه هستند.

این کارشناس حوزه انرژی ادامه داد تولید گاز شیل یکی از مهمترین مبانی صنعت گاز آمریکا به حساب می آید و این درحالی است که معیارهای مالی شرکت‌های آمریکایی که در حوزه تولید و استخراج گاز شیل فعالیت می کنند در سه ماهه نخست امسال ناامید کننده بوده است.

برمان افزود بر اساس پیش بینی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، با قیمت 5 دلاری گاز، تولید گاز شیل در آمریکا از 40 میلیارد فوت مکعب در روز در سال 2016 به 70 میلیارد فوت مکعب در روز در سال 2030 افزایش خواهد یافت اما با توجه به شکستن قیمت این تصور توهمی بیش نیست و شرکت های آمریکایی فعال در این زمینه عملا مرده اند.

با کاهش شدید قیمت نفت و گاز در بازار جهانی، شرکت ها و رسانه های آمریکایی تلاش کردند تا خود را در برابر افت قیمت مقاوم نشان دهند اما آمارهای موجود نسبت به عملکرد این شرکت ها در کنار کاهش تولید حامل های انرژی شیل در آمریکا نشان می دهد که در حقیقت این شرکت ها نه تنها در این زمینه مقاوم نیستند بلکه در حوزه شیل آسیب پذیر هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل