بازدید 2961

خوان فران، قربانی شماره23 پنالتی در فینال اروپا

خوان فران، بازیکن سختکوش اتلتیکومادرید به بیست و سومین بازیکنی تبدیل شد که در ضربات پنالتی فینال لیگ‌قهرمانان از گل کردن ضربه‌اش عاجز ماند. این فینال ، کم‌خطاترین ضربات پنالتی تاریخ فینال لیگ‌قهرمانان بود؛ جایی که از مجموع 9 ضربه طرفین، تنها یک ضربه راهی به درون چارچوب نیافت
کد خبر: ۵۹۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 29 May 2016
برتری 5 بر 3 تیم رئال‌مادرید در فینال فصل 2016-2015 لیگ‌قهرمانان آمار و ارقام جالبی به وجود آورد که خواندنش خالی از لطف نیست.

برای هفتمین بار در تاریخ فینال لیگ‌قهرمانان، بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و برای سومین بار تیمی که گل اول بازی نهایی را زد در ضربات پنالتی به برتری رسید. پیش از این در  6 باری که سرنوشت معتبرترین جام باشگاهی اروپا با ضربات پنالتی مشخص شده بود، تنها 2 بار یوونتوس در فصل 1996-1995 و منچستریونایتد در فصل 2009-2008 گل اول را وارد دروازه کردند و در نهایت پس از به تساوی کشیده شدن بازی در پنالتی‌ها قهرمان شدند.

خوان فران، قربانی شماره23 پنالتی در فینال اروپا

مادرید هر چند بار دیگر نتوانست به دستاورد میلان به عنوان تنها شهر دارای 2 تیم قهرمان در لیگ‌قهرمانان و جام‌ باشگاه‌های اروپا برسد اما در شهر میلان از تیم‌های این شهر در زمینه کسب بیشترین جام اروپایی برای یک منطقه فاصله گرفت. شهرمیلان تا به حال در مجموع 10 بار( 7 بار توسط میلان و 3 بار توسط اینتر) قهرمان اروپا شده اما رئال با 11 قهرمانی، یک تنه شهرش را در صدر پرافتخارترین شهرهای اروپایی در فوتبال قرار داده است.

خوان فران، بازیکن سختکوش اتلتیکومادرید به بیست و سومین بازیکنی تبدیل شد که در ضربات پنالتی فینال لیگ‌قهرمانان از گل کردن ضربه‌اش عاجز ماند. در 6 فینال قبلی منجر به ضربات پنالتی، 22 بازیکن ضربات خود را به جای خارج از تور دروازه رهنمون کردند و جالب اینکه فینال فصل 2016-2015، کم‌خطاترین  ضربات پنالتی تاریخ فینال لیگ‌قهرمانان بود؛ جایی که از مجموع 9  ضربه طرفین، تنها یک ضربه راهی به درون چارچوب نیافت و گل نشد تا اتلتیکو قربانی همین یک ضربه شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل